AVmania.e15.cz

Zpravodajské kanály zdarma z orbity

Nemůžete-li být bez informací o aktuálním dění není lepší cesty, než zamířit parabolu k obloze a ulovit některý ze zpravodajských kanálů.
Zpravodajské kanály zdarma z orbity

V dnešním článku o tematických kanálech se podíváme na ty zpravodajské. Na počátku bych upozornil čtenáře, že se nemůžeme věnovat všem kanálům vzhledem k prostoru. Určitě se ale dostane na české i slovenské zástupce ČT24, Z1 i TA3 a nejznámější zpravodajské programy ze zahraničí, tzn. CNN International, BBC World News nebo třeba Sky News. Podíváme se však i na některé kanály z jednotlivých států - Russia Today z Ruska, TVP Info z Polska nebo katarskou Al-Jazeeru English.

ČT 24

Ke zpravodajskému kanálu ČT 24 toho asi není zapotřebí mnoho psát. Odstartoval 2. května 2005 ve 13 hodin a nedávno oslavil své třetí narozeniny. "Vnímám to jako historický zlom, podobně jako byla v roce 1970 dvojka a v roce 1973 barva," uvedl při představení stanice generální ředitel České televize Jiří Janeček. Zpravodajský kanál ČT si vede dlouhodobě dobře ve sledovanosti, přesto, že jeho signál není možné zachytit v analogovém terestrickém vysílání, které přijímá většina obyvatel. Protipólem k veřejnoprávní ČT24 je komerční Z1, která nedávno oslavila teprve 100 dní od svého startu. Mezi nejznámější moderátory tu bezesporu patří Barbora Tachecí s pořadem Interview B.T. Diváci se mohou setkat každý všední den také se zajímavými dokumenty, a to vždy v prime-timu.

TA 3

Slovenská televize TA 3 vznikala jako projekt Martina Lengyela, bývalého mluvčího slovenského premiéra Mikuláše Dzurindy, a dvou dalších slovenských podnikatelů: Ivana Čekirdy a Jozefa Sedláka. Vysílací licenci získala tato kabelová a satelitní stanice v září 2000. Na jaře 2001 oslovil Martin Lengyel, který se stal generálním ředitelem nově vznikající TA 3, s nabídkou na spolupráci tehdejšího šéfreportéra časopisu Týden a bývalého šéfredaktora zpravodajství České televize Zdeňka Šámala. Televize dlouho aspirovala na to, že bude prvním středoevropským zpravodajským kanálem. Nakonec ji asi o měsíc předběhla polská – rovněž komerční – televize TVN 24.

CNN

Kabelová zpravodajská síť (Cable News Network), známá spíše pod svou zkratkou CNN, je jedna z nejvýznamnějších na světě a zároveň pod ni patří stejnojmenná zpravodajská televize, založená Tedem Turnerem v roce 1980. V současné době ji vlastní společnost Time Warner. CNN představila jako první myšlenku čtyřiadvacetihodinového zpravodajského vysílání. V roce 2005 oslavila své pětadvacáté narozeniny. Diváci v USA si jí cení do té míry, že jí považují za kabelový zpravodajský kanál číslo jedna.

Sky News

Sky News je další kanál, který patří do velkého mediálního domu. Zatímco CNN založil známý magnát Ted Turner, tento program nemá na starosti nikdo menší než samotný Rupert Murdoch. Plán spustit televizi byl oznámen Britské filmové a televizní akademii 8. června 1988, k realizaci došlo 5. února 1989 v 6 hodin večer. Sky News má velmi vysokou reputaci také mezi odbornou veřejností a je příkladem i pro ostatní televize, jako je např. samotná BBC. Sky News byl do listopadu 1997 jediným britským čtyřiadvacetihodinovým zpravodajským kanálem.

EuroNews

EuroNews je mnohojazyčná panevropská zpravodajská televize, která byla spuštěna 1. ledna 1993. Pokrývá všechny důležité světové události z evropské perspektivy. EuroNews používá u všech svých zpráv komentáře a nemá moderátory. Rubrika „Bez komentáře " je známá i českému divákovi. Inspirovala se jí zpravodajská ČT24. Jde o zpravodajství, které je zaměřené výhradně na vizuální obsah a není opatřeno doprovodným komentářem. Kanál je také dotovaný z fondů Evropské unie a dostává od nich 5 milionů euro ročně. Velká pozornost je proto ve vysílání věnována také významným událostem právě z tohoto regionu. Zpravodajství je vysíláno v třicetiminutových blocích.

Al-Jazeera English

Katarská zpravodajská televize Al-Džazíra English zahájila vysílání 15. listopadu 2006 ve 13 hodin středoevropského času. Centrálou stanice je katarské město Doha. Program využívají i další čtyři zpravodajská centra v Athénách, Londýně, Washingtonu a Kuala Lumpuru. Spolupracovníky má v dalších dvaceti městech světa. Značné zastoupení této stanice je i v Africe. Na černém kontinentu sídlí zpravodajové Al-Džazíry ve dvanácti metropolích, mj. v Káhiře, Nairobi, Johannesburgu či Harare. Jako jediná globální zpravodajská televize získala povolení zřídit stálou redakci v Zimbabwe. Zajímavostí je také to, že počáteční investici ve výši jedné miliardy dolarů poskytl katarský emír.

Abú Dhabi TV

Abu Dhabi TV je arabská televizní stanice, která zahájila vysílání v roce 2000 ze stejnojmenného hlavního města Spojených arabských emirátů. Do povědomí diváků se zapsala především v roce 2003 díky zpravodajství z irácké války. O přízeň na arabském zpravodajském trhu bojuje s kanály Al Jazeera a Al Arabiya. Abu Dhabi TV je ovládaná společností Abu Dhabi Media Company, jednou z největších mediálních skupin na arabském trhu. Kromě stejnojmenné televize provozuje další tři satelitní televizní kanály, 7 rozhlasových stanic a 3 tištěná média. Kanál nabízí zpravodajský přehled přibližně každé tři hodiny, vysílá také politické debaty, denní události, kulturní a zábavní pořady, dramata a dokumenty.

BBC World News

BBC World je kanál BBC zaměřený na mezinárodní události a každodenní lokální události místního významu. Jde o program, který má z celé korporace nejvíce diváků. Byl založený v roce 1991 jako BBC World Service Television, do stávajícího názvu byl přejmenován v roce 1995. Program vysílá 24 hodin denně a kromě zpravodajství obsahuje také bulletiny, dokumentární filmy, pořady o životním stylu a rozhovory. Jeho hlavním globálním konkurentem je americký kanál CNN International. V době od šesti hodin ráno do půl jedné v noci vysílá vlastní program, po zbytek času pak přebírá zpravodajství BBC News 24. V roce 2006 byl BBC World oceněn jako nejlepší zpravodajský kanál.

TVP Info

TVP Info je polská zpravodajská televize, která nahradila 6. října loňského roku dosavadní regionální kanál TVP 3. Program spadá pod veřejnoprávní televizi a věnuje se jak zpravodajství v polských regionech, tak i důležitým událostem ve světě. Dřívější TVP 3 měla svoje pobočky ve většině významných měst v Polsku a TVP Info je bohatě využívá i v současnosti. Na satelitu je šířena varšavská verze, ale analogové vysílače nabízejí i jiná regionální studia. Každou hodinu v době od 7:30 do 22:30 je vysílaný celostátní přehled zpráv. Kanál nabízí kromě pravidelných zpravodajských bloků také publicistické pořady, magazíny a dokumenty. Stanice je přímou konkurencí historicky prvního zpravodajského kanálu ve střední a východní Evropě, komerční televizi TVN 24, ale také ekonomicky zaměřenému programu TVN CNBC Biznes.

Russia Today TV

Kanál je zajímavý tím, že přesto, že se jedná o program z Ruska, jeho vysílání je kompletně v angličtině. Televize je vlastněná a ovládaná TV Novosti, což je divize ruské státní tiskové kanceláře RIA Novosti. Russia Today zahájila vysílání 10. prosince 2005. Vzhledem k tomu, kým je kanál vlastněn, dá se očekávat také jeho záměrně zkreslený pohled na Rusko, který ho má v zahraničí propagovat. Program je silně prokremelský. Kromě událostí doma monitorují redaktoři pochopitelně také zprávy ze zahraničí. Russia Today dále přináší ve vysílání dokumentární filmy a pohled do ruské historie.

N24

N24 je německý zpravodajský kanál vlastněný a ovládaný mediální skupinou ProSiebenSat.1. Televize byla spuštěna 24. ledna 2000 ze studia blízko Mnichova. N24 spolupracuje při tvorbě finančního zpravodajství s kanálem Bloomberg. V červenci 2001 otevřel kanál vysílací středisko v Berlíně. Další, kdo se podílí na tvorbě programu je televize CNBC Europe.

n-tv

n-tv je německá televize vlastněná konsorciem RTL Group. Každou hodinu v celou a v půl vysílá aktuální zprávy, mezi pořady je pak umístěn informační program a reklama. Kanál byl původně zamýšlen jako hudební. Nejdříve byl vlastněn americkým zpravodajským programem CNN, pod křídla RTL Group přišel až v roce 2002, z područí CNN se však dostal až v roce 2006. n-tv se bohužel nedaří a jediným příznivým výsledkem byl pro něj rok 2000.

Příště se už konečně dostane na HD kanály aneb vysoké rozlišení z nebe.
Autor je redaktorem severu digizone.cz
 
Další článek



Související články


celkem 2 komentáře

Nejnovější komentáře

Re: čeština monak 8. 10. 2008, 09:46
čeština monak 8. 10. 2008, 09:41

Další podobné články

TV Samsung: jak nainstalovat a používat aplikace [video]

TV Samsung: jak nainstalovat a používat aplikace [video]

Televizory Samsung mají velmi rozsáhlou nabídku aplikací, a to i těch původních, českých. Je škoda tuto nabídku nevyužít. Podívejte se, jak snadná je instalace a používání.

Chcete televizor s Ambilightem? Philips nyní vrací část peněz zpět

Chcete televizor s Ambilightem? Philips nyní vrací část peněz zpět

Sony KD-55XE9005: skoro dokonalý samuraj [test 4K TV]

Sony KD-55XE9005: skoro dokonalý samuraj [test 4K TV]

Televizory Sony jsou vyhledávány nejen příznivci značky, ale také filmovými fajnšmekry. Do skupiny obdivovatelů se postupem doby zařadili i hráči. Hráči chtějící kombinaci kvalitní filmové podívané s dobře stavěným panelem pro hry.

TV Samsung: přehled uživatelského prostředí a ovládání televizoru [video]

TV Samsung: přehled uživatelského prostředí a ovládání televizoru [video]

Vybíráte televizor? Chcete vědět, jak se ovládá? Pokud se chcete podívat, jak vypadá uživatelské prostředí televizorů Samsung, nabízíme vám krátkého průvodce.

Kde brát seriály, filmy a hry ve 4K a HDR

Kde brát seriály, filmy a hry ve 4K a HDR

Televizory, monitory, herní konzole,... všude samé 4K a HDR, ale kde brát obsah? Hry už jsou na 4K připravené, rychle nabídnou i HDR, ale filmů a seriálů je málo. Hlavně těch dostupných.

Po HDR 4K televizorech přichází HDR monitor. Využijete ho už?

Po HDR 4K televizorech přichází HDR monitor. Využijete ho už?

Technologie HDR vtrhla mezi televize a teď už se objevuje také u monitorů. První monitor jsme srovnali s identickým bez HDR a výsledek? Klidně si počkejte.

Android TV: Jak jednoduše dostat obraz z telefonu do TV [video]

Android TV: Jak jednoduše dostat obraz z telefonu do TV [video]

Máme zde Miracast, Google Cast, ale co dělat, když ani jedno nefunguje? Pokud potřebujete zobrazit obsah telefonu na velké obrazovce televizoru, recept je jednoduchý.

Televizor LG s OLED displejem a zvukem Dolby Atmos je počtvrté vítězem King of TV

Televizor LG s OLED displejem a zvukem Dolby Atmos je počtvrté vítězem King of TV