Lieselotte
13. prosince 2018 • 20:40

No, opravovala jsem odpálený DPA386 MkII (aneb opravuje to někdo někde?? protože já to už nikdy a pro nikoho dělat nebudu) a z toho jsem nabyla jisté, ehm, zkušenosti a poznatky o osobě tvůrce a zmíněných výrobků, jinými slovy, mluvit o Dudkománii je asi zcela na místě, aby z toho člověk byl nadšený, musí být buď slepý, nebo nezkušený. Po zvukové stránce to řekněme není špatné, ale nadšení se nekonalo. Prostě trochu lepší zesilovač, co k tomu dodat. Po konstrukční a výrobní stránce je to ale poněkud horší:1. Narvat do jedné dutinky licnu společně s drátem si netroufnou ani číňani, bohužel jsou to jediné čtyři dutinky, které v zařízení jsou. Jinde jsou licny cpány rovnou do WAGO svorek na DPS, navíc ty svorky jsou tak na 0.75, ovšem rve se do nich 1.5, místy dvojka, což přirozeně nejde, takže je to všude možně rozchloupané. Předpokládám, že do desek původně měly jít fastony, ale nějak se na ně nedostalo. Nemám tyto wago svorky ráda, jejich konstruktér prokazuje značné neznalosti v oblasti pevnosti a pružnosti materiálů, osa té bílé páčky je zhruba stonásobně mechanicky přetížená vzhledem k její pevnosti, přičemž to vydrží jen proto, že vložení vodiče do svorky trvá jen chvíli. V opačném případě se osa odlomí od zbytku páčky, což obvykle mechanicky vyvalí bočnici té svorky za současného vystřelení oné páčky, typicky do oka. Vlastně bych se někdy ráda setkala s inženýry, kteří takové produkty navrhují, zajímalo by mne, kde se takoví lidé berou. Tyto svorky jsou tímto chováním proslavené, přesto se bohužel stále vyrábí a dodávají a občas to někdo, neznalý jejich vlastností, použije. Připouštím, že v 90. letech neměly v ČR ještě tak známou pověst, což budiž omluvou autorovi zesilovače. 2. Vodiče k zadním svorkám jsou z 2.5ky, takže jsem je musela vyměnit. S dutinkou bych je do té wago svorky prostě nedostala. Wagosvorky jsou peklo samo o sobě a normální konstruktér to nemůže použít.3. Sám zesilovač má PĚT (!!!) různých zemí. Každý zesilovač má svůj transformátor. Na jeho středu je jedna ze zemí, která se používá JEN a POUZE pro připojení záporné svorky reproduktorového výstupu, přes čtvrwattový (!!!) 10R rezistor je sem připojena zem rozkmitového stupně a předzesilovače. Toto celé máme dvakrát - pro každý kanál jednou, takže tímto máme už čtyři různé země. A ty země jsou PŘES DESKY VSTUPŮ nějakým přechodem, který jsem nedokázala při nejlepší vůli najít, ale podezřívám přepínač balanced/unbalanced, připojené na kastlu, která je uzeměna na PE, čímž tvoří PÁTOU (!!!) rozdílnou zem celé konstrukce. Takže pokud dojdete do situace, že na výstupu máte stejnosměrné napětí, ale proti kastli už nikoliv (nebo je řádově menší), vyměňte rovnou rezistor R59 a to rovnou za 2W, protože jinak vám pochopitelně pojde zase (ano, byla to jedna ze závad). Kdyby ten zesilovač byl můj, jde ten rezistor do háje a uzemění na pixlu bude tlustým drátem. To ovšem není konec neštěstí.4. Při návrhu desky je sice místy rozlitá měď, ovšem nikdo už tak nějak neudělal termální propoje, takže prosté kvalitní vypájení/zapájení elytů ze zdroje je možné pouze se 150W trafopájkou a to ještě po dlouhém nadávání. Takových míst je na té desce hned několik, ale tato jsou nejhorší.5. Že autor neumí navrhovat plošné spoje nározně předvedla další závada. Zem (tu usměrňovačovou…jen pro pořádek) má na horní straně desky, kdežto +V/-V zespodu. OK. Plochy kolem elytů má rozlité. OK, to by také šlo, +V/-V má na elyty přivedené ze strany spojů, což žádný problém nepřináší, bohužel zem ze strany součástek, tudíž přes prokovy, které nejsou dostatečně proudově dimenzovány, takže se pochopitelně při přetížení nebo časem jednoduše přerazí a potom vám jaxi elyt visí v luftě a věc pouze vrčí, navíc tak, že katastrofálně. Proudově namáhané spoje se nesmí nikdy spojovat prokovem přes vývod součástky. NIKDY!!! Dělá se na to grid samostatných via, které přirozeně musí být dostatečně proudově dimenzované. (A ano, autoroute v eagle se tom zuby nehty brání, protože via je ee :3 )6. Použití palivové hadice v izolační podložce výkonových prvků je sice zajímavá myšlenka, ale docela to komplikuje montáž, kterou nadále nesmyslně komplikuje míchání šroubů s PH2 a TX-10 hlavami a to naprosto zbytečně. Použití distančních sloupků se závitem coby průchozích je zvěrstvo, které znamená že se to jednak NIKDY NEDÁ DOTÁHNOUT tak aby to opravdu drželo, navíc je celkem pravděpodobné, že se podaří urvat závit v chladiči. Ne, nepodařilo se mi to, protože toto už moc dobře znám, takže jsem distanční sloupky vyměnila za průchozí ihned po demontáži. PROČ to ale nebylo z výroby?7. Opravdu nechápu, proč jsou prakticky všechny IO v soklech. Nechápu, proč jsou v soklech součástky v pouzdrech TO-92, ale budiž, asi má autor strach pájet ve vlastních prokovech, co už ale definitivně nechápu je PROČ jsou použity takzvaně "zlacené" sokly, které jsou mimo jiné známé tím, že reagují s cínovanými vývody za vzniku nevodivého a téměř neočistitelného sajrajtu. Zlata v tom moc nehledejte, navíc signálové přepínače a kontakty se odjakživa dělaly stříbřené, což přirozeně mělo svůj důvod, jenže to bohužel leze do peněz. Ovšem minimálně ta relé na vstupu by si to zasloužila, ikdyž osobně bych se jich spíše zbavila.8. Zdroje předpětí bych dělala jinak, ale to je věc názoru, nicméně myslím si, že všechny usměrňovače v audiotechnice by měly mít přemostěné diody kapacitou kvůli potlačení spínacích produktů. Ne, v těch usměrňovačích ty kapacity opravdu integrovány nejsou. Přitom ty součástky by cenu zvýšily o dvacet korun maximálně, tady ovšem chybí. Musím ale uznat, že koncepce zdrojů předpětí (tak jak jsou) je z hlediska připojování výstupů transformátoru prakticky blbuvzdorná.9. Nesymetrický vstup má též svoje specifika, zde je nastykován dupont s PFLkem. Až když jsem demontovala desku vstupů druhého kanálu, pochopila jsem proč. Ty desky totiž nejsou zapojené identicky, jsou tam dva různé vstupy, které se nějak přepínají, přičemž každá z těch desek používá jiný - ono by to tam totiž jinak nešlo mechanicky narvat. A ty konektory jsou zapojeny zrcadlově, to PFLko na té desce už otočené není (opět by to mechanicky nešlo), čili se musí otočit protikus, což s PFL nejde, ale s dupontem ano. Vypadá to ovšem extrémně hnusně. JAK jsou nalisované jsem se projistotu nedívala, bojím se, že jsou místo lisování pájené, což už bych asi nepřežila. Též nechápu, proč jsou použita XLRka bez mechanického zámku, konektory dokonce nesou stopy jeho odstraňování. Nevím, zda to byl nějaký "tuning" majitele, nebo to tak bylo z výroby, ale přikláním se spíše k tomu, že to tak bylo z výroby, už z hlediska opotřebení těch konektorů.10. Další krásou je strkání drátů vyvedených z toroidních transformátorů napříč celým krámem, upřímně nechápu PROČ toto někdo dělá, normální člověk by použil buď ARK svorkovnice do DPS a dal někam hned k transformátoru desku s konektory, nebo by použil obyčejné lustrsvorky a nastykoval by vývody s licnou, ale toto je šílenství, protože se to dříve či později zlomí. 11. CO KDO myslel těmi vodotěsnými průchodkami ve středovém tunelu už nechápu vůbec, aby nenateklo do síťové části když se do toho zvrhne pivo?? Dobře, ale to měl dát těsnění ještě zespodu a zepředu, navíc pokud tou průchodkou procpete nějak smotané dráty z transformátoru (což tam přesně je), tak ona už vodotěsná nebude, takže je to pouhá metoda "dal co měl". Ovšem k zařízení s prodejní cenou kolem 40 tisíc takový přístup upřímně řečeno nepatří. 12. Tím se dostávám k serii dalších "podivností" celé konstrukce, které ji činí v podstatě amatérskou. Typicky. PROČ nemá filc na nožičkách otvor na vyšroubování šroubu? Proč nožičky zasahují pod chladič? Proč se na montáž/demontáž musí používat specializované nástroje, jako jsou šroubováky dlouhé maximálně 6cm (protože delším se tam prostě nedostanete, ovšem i na toto jsem připravená), proč licny rvané do wágusů nejsou alespoň pocínované (což jsem už psala), proč se po deskách random poflakují propojky (jedna z desek vstupů), proč není plochý kabel s MLW propojující desku vstupů s deskou zesilovače 1:1, proč jsou v tom zapojení pojistky na nečekaných místech atd., spousta detailů, které by člověk odpustil zařízení za pětikilo, ale v zařízení, které samo sebe profiluje (a to nejen cenou) jako high-end výrobek, by to prostě být nemělo. Vypadá to, jakoby to někdo stavěl na koleně ze zbytků a upřímně řečeno, myslím si, že v tomto pádě vzhled odráží použité výrobní postupy. Použití bílé nepjájivé masky je už potom jen finálním šílenstvím, ale to autor sám v článku připouští.Na druhou stranu musím uznat, že to hraje celkem slušně a beru to jako autorovy hříchy mládí, ze kterých se (snad) poučil, ovšem existují lepší stroje. Autor by se možná místo na "wow efekt" při otevření skříně zesilovače soustředit na technickou podstatu. Totiž vlastní koncepce opravdu není špatná, jen zabitá serií nesmyslných činů.Podotýkám, že se nesnažím autora vytočit/zesměšnit, pouze popisuji REÁLNÉ zážitky s JEDNÍM kusem zesilovače DPA386, který mi přistál na stole na opravu. A to prosím z pohledu člověka, který se konstrukcí elektroniky zabývá profesionálně přes 20 let, přičemž se příležitostnými opravami tak nějak udržuji v kondici a ve styku s realitou. Pro konstruktéra je to totiž velice důležité, učit se na chybách druhých je levnější, než se učit na těch vlastních.

Roberto Badžio (Roberto007)
17. září 2022 • 14:44

Je řeč o tomhle, predpokladam:[img]http://thumbnails46.imagebam.com/15931/6d9e16159304974.jpg... ... https://www.imagebam.com/image/6d9e16159304974... add 1) Waga jsou naprosto v pohodě, pružina vyvíjí stálý tlak a i se zařízne do vodiče. používají se i v průmyslu pro těžké podmínky- vysoká teplota, vibrace..Klasické šroubovací svorkovnice se můžou povolit 3) Ano země jsou tam špatně, je třeba zrušit mezizemní 10R , bylo to na slovanetu a audiowebu před lety mnohokrát diskutováno. Uprava je ale snadná.4) ano hlavní elyty jdou blbě6) výkonové tranzistory jsou přímo na hranolu, bez izolace, takže nechápu o jakou izolační hadici má jít? Izolace hranolů od chladiče?7) Precizní zlacená patice pro OZ je naprosto spolehlivá a bezproblémová i pro signálové záležitosti, natož zde pro pozici serva.
Patice pro TO92 součástky jsou protože lze menit bipolar- jfet - mosfet pro změnu charakteru zvuku. Mnohokrat se to na forech probíralo. Jde o SE a SSE upravu.11) fixace vodičů- čemu to vadí?12) Konstrukce vyrobená ze zbytků vypadá poněkud jinak- je jich plný internet :)Když se zesilovač trochu poladí je skvělý, s velmi malým zkreslením..

Nikita Bretschneider
18. září 2022 • 4:59

1. Pokud jsou waga tak v pohodě, tak proč je musím neustále v něčem měnit? Po čase vystárne plast a buď se zlomí páčka, nebo se odlomí její čep a páčka vypadne. Typický problém. Druhý průšvih je, že licna do toho musí jít bez dutinky, takže některý z pramenů licny při montáži vletí o vstup vedle, no a důsledky pak mohou být fatální (také častý problém). Waga se bohužel opravdu v průmyslu používají, je to velice častá příčina selhání. Šroubované spoje neselhávají, ale je třeba rozlišovat mezi šroubovaným spojem a svorkovnicí do DPS. Svorkovnice do DPS se opravdu povolují vibracemi (ono vibracemi se nakonec povolí všechno), avšak myslím si, že kdyby došlo až na takové vibrace při kterých se svorkovnice povolují, rozložilo by se patrně celé DPA na prvočinitele. Poznámka na okraj. Výrobce a prodejci wago mají extrémně agresivní obchodní politiku, takže argumentovat tím, že se to používá v průmyslu, je v tomto případě trochu zcestné. Ono je toto zcestné dosti obecně, mnoho věcí se používá čistě kvůli tomu, že se na tom dohodli nějací manažeři, nikoliv z toho důvodu, že by to bylo technicky výhodné řešení. Toto je vžitý omyl.
3. No, tohle nečtu, nepůsobí to dobře na moje nervy, upřímně řečeno, donedávna jsem netušila, že takové weby existují. Chápu, že ty weby coby nadšenec znáte, já v té situaci ale nejsem. Že ta dvojitá zem půjde zrušit mi tak nějak bylo jasné, ale předpokládala jsem, že to tak autor udělal z nějakého dobrého důvodu, kterému nerozumím. Nesnažím se chápat všechno co vidím, prostě to tak autor udělal, takže k tomu asi měl dobrý důvod, víc to neřeším. Takže jsem to pochopitelně nechala žít přestože se mi to nelíbilo.
4. S odstupem času. Jsou extrémně blbě, ale není to jediná česká audio konstrukce, kde jsou takhle blbě. Jímá mne pocit, že se návrh DPS musí v ČR učit velmi špatně. Netuším jak se to učí, moje vzdělání (stejně jako já) nepochází z ČR. Navíc pocit nemá nějakou exaktní příčinu, může to být v podstatě úplný nesmysl, nicméně ten pocit jaksi časem vybudoval.
6. Sorry, je to už docela dlouho co jsem to měla v ruce a majitel to už prodal, takže se nepodívám, nicméně z toho, co si vybavuji, tam byly hranoly izolované od chladiče, přičemž šroub, který vedl přes hranol do chladiče byl od hranolu izolován přetažením palivovou hadicí (patrně). Je možné, že to byl nějaký tuning, či se přes to přehnal kudo. To ale už nezjistím, člověk, kterému jsem to opravovala, to koupil, podařilo se mu to odpravit, opravila jsem to, on to s nějakým odstupem prodal. Žádné úpravy v tom nedělal, ale to neznamená, že je nedělal někdo před ním.
7. No, bohužel praktické experimenty ukázaly něco jiného. Ukázalo se, že zlacené sokly jsou problematičtější, především ve vlhčím a chladném prostředí, přechod na zlacené sokly nám způsobil v minulosti obrovský nárůst poruchovosti. A ano, hledali jsme tehdy primárně jiná vysvětlení, protože to znělo dosti neuvěřitelně. Bylo to v zařízeních instalovaných mimo objekty, čili v létě horko, v zimě zima a vlhkost podle počasí. Domácí audio obvykle takovým podmínkám vystaveno není. Nicméně nenašla jsem žádný benefit v používání zlacených soklů, takže v zásadě nevidím důvod je používat, vyhýbám se jim seč to jde. Podobnou věc mi pak reportovali i jiní lidé, včetně lidí s dlouholetými zkušenostmi s vývojem elektroniky. Názorů je na to spousta. Nicméně. Konstrukter by se měl být schopen rozhodnout pro nějaké řešení a to implementovat. Jedna věc je, když si s něčím hraju, tam je řekněme místo pro nějakou variabilitu, experimentování atd. Kdyby to celé bylo deklarované jako amatérská konstrukce, patrně bych s tím neměla problém, v tom případě bych byla ochotna akceptovat daleko větší zvěrstva, ale ono se to tváří jako profesionální výrobek, kterým to bezesporu není, čímž se dostávám k bodu 12. Toto je neštěstí amatérských konstrukcí, které si hrají na něco profesionálního. Dopadnou na ně kriteria, která na amatérské konstrukce nedopadají, protože amatérské konstrukce se optimalizují na jiné vlastnosti. Bylo mi to předhozeno jako profesionální výrobek, no a z tohoto úhlu pohledu mne to přímo vytočilo. Pokud by to bylo deklarováno jako nějaká maloseriová amaterská výroba, byla bych ochotna akceptovat daleko větší zvěrstva než tam jsou. Jak to hraje, jaké to má zkreslení atd., sorry, pro mne je to yet another krám, který musím opravit, jakmile je nalezena a odstraněna závada, jde to ze stolu. Narozdíl od hifistů a jejich „měření“ pomocí zvukových karet jsem to měla na čem změřit (minimálně THD a intermodulace), ale prostě jsem to neudělala, nebylo to součástí zadání, prostě jsem se toho chtěla rychle zbavit. Pokud se mám něčím zabývat ve volném čase, musí mě to především bavit. A to nějaká audiotechnika prostě nedokáže. Vím, že pro nadšence je to těžké pochopit. A já zase z druhé strany respektuji něčích nadšení pro tuto techniku, avšak nesdílím jej. Upřímně, po zkušenostech, co s tím mám, to už nikdy opravovat nebudu a vyrazila bych s tím i nejlepšího známého. Já mám opravy elektroniky a příležitostné bastlení jako odpočinkovou aktivitu a řekněme občasný pohled z druhé strany, no a tohle mi tak nějak nic nedalo.

Federmann
24. října 2009 • 11:53

Zajímavé ohlédnutí

trumtululu
20. ledna 2009 • 17:18

veľa pracovných úspechov prajem,..

ROBERTO
29. února 2008 • 15:39

Rad bych P.Dudkovi poděkoval za mnoho krásných chvil nad hudbou reprodukovanou DPA380, přešel sem z receiveru Technics a je to BOMBA.... 222 je pěkná, ale já raděj Fety...

Vít
30. prosince 2007 • 0:24

Nejsou dneska kvalitnější digitální zesilovače? ;-)

kazzatel
30. prosince 2007 • 10:08

Nevím, sám jsem nikdy podobné srovnání nedělal...Někde má " digitál " své potenciální opodstatnění a příznivce ( ozvučování ), ale to se říkalo u CD formátu také a nyní, třicet let po jeho zavedení, panuje, dle mého názoru, značné vystřízlivění z počátečního nadšení, dané jeho limity, které nebyly v začátku brány v úvahu. Domnívám se, že podobně tomu bude i v tomto případě....

bloody
30. prosince 2007 • 11:07

Nechapem... Ake limity ?
podla mna sa TDA chipy zvukovo uplne vyrovnaju jeho analogovym protejskom snad este menej hreju a maju mensiu spotrebu.

DC20
30. prosince 2007 • 11:45

Pletes hrusky z jablkami. TDAcka su takisto analogove ako aj DPAcka, ibaze maju v sebe koncove tranzistory (+ dalsie prvky) integrovane a su oproti poriadnemu tranzistorovemu zosu zvukovo nap*cu a navyse sa s nimi nedaju dosiahnut prilis velke vykony (problem s chladenim).
Dufam ze sa nemylim... ostatne, mistr ti to vysvetli urcite lepsie.

Haxna
30. prosince 2007 • 12:37

Napr. TDA8920 (PHILIPS), nebo TDA7482 (STM) nejsou TDA-cka v D tride ? Ja jsem presvedcenej, ze ano. Jedine plusy pro D-cka, co mne napadaji je velka ucinnost a z principu netrpi prechodovym zkreslenim. Nicmene pro male zkresleni nad 10-15kHz je potreba zvolit pomerne vysokou modulacni frekvenci, coz klade vyssi naroky na spinaci casy tranzistoru, vf vyzarovani apod. Vyrobit opravdu kvalitni "decko" neni zase uplne primitivni. Myslim, ze pro kvalitni domaci ozvuceni je velmi dobre navrzeny AB zesilovac tou nejlepsi volbou.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují.
DC20
30. prosince 2007 • 12:48

Ano, mas pravdu. Tie dva (mozno aj ine TDAcka) pracuju v triede D. Ospravedlnujem sa.

Lieselotte
13. prosince 2018 • 20:42

Nejsou. Tedy kvalitnější zesilovače jistě jsou, ale rozhodně to nejsou ty v třídě D :3.

Frantrax
30. prosince 2007 • 0:01

Mistře, jsem rád, že Vás vidím i na veřejnějším místě než je Lopuch nebo slovanet, či diyfans, a přeju hodně štěstí!

Slavek
28. prosince 2007 • 23:13

Dekuji za skvely rozhovor. Trosku jsem si zavzpominal na stare davne casy, kdy jsem kutil "dudkuv" zesilovac do auta - jednu verzi (bez menice) jsem rozbehal a tu nejvykonejsi (s menicem) jsem bohuzel uz nedodelal, zustala osazena a neozivena. Pamatuju jak jsem maloval plosnaky, ktere jsem si ale musel nejdriv na kopirce zvetsit, protoze v ARA vychazely zmensene. Pozdeji jsem "slintal" nad asi desetidilnym serialem o zesilovacich DPA a ARA.... No a pak to vsechno skoncilo v okamziku, kdy jsem zacal vydelavat a kdy byly plne obchody krasnych hotovych komponentu. A tak uz to zustalo. Dnes se elektronice venuji profesionalne, ale nic uz nekutim, protoze se vsechno da koupit hotove. Coz si myslim zapricinilo celkovou smrt bastleni v cechach. Jinak moje nejvetsi dilo, byl FM stereo tuner s digitalnim ukazatelem frekvence a vstupni jednotkou osazenou 2x FETy a ladenou snad čtveřici varikapu (mezifrekvence s A250D, stereodemodulator A290D, ukazatel sily signalu s A277D)...moc prijemna nekolika mesicni prace...ach jo.

Haxna
30. prosince 2007 • 0:27

Taky bych se chtel pripojit k podekovani Panu Dudkovi. Nejen za pekny clanek, ale predevsim za to, ze svoje uz tenkrat vypilovane konstrukce vubec uvedl v AR a jeste pridal pekne a srozumitelne povidani o cele problematice NF zesilovacu. To nejlepsi, co jsem si kdy dal dokupy bylo prave z jeho dilny, i kdyz z Actidamp-u II, DPA280, 380, 1000 zustala v provozu uz jen ta 380-ka, ktera i pres jeden nacaty IRF540 funguje trvale 11 let. To nadseni pri stavbe vsech uvedenych vytvoru (elektricky i mechanicky propracovanych) se da dnes tezko popsat :-) Jeste jednou diky a preji vse nejlepsi, a minimalne stejny tvurci zapal do dalsich let.

moonlight1000a1
9. března 2012 • 2:49

.... to jo kde jsou ty casy ,tady v usa si to ani lidi nedokazou predstavit ze bez univerzity bys doma neco takoveho stavel:-O. Velice rad bych vyzkousel TYA koncept na svych Infinity Reference 2.5 (pokud se to da poslat pres vodu?).

DC20
28. prosince 2007 • 21:08

Dik za super rozhovor s panom Dudkom, ktoreho si takisto velmi vazim a dufam, ze si raz postavim DPA222 mk.2 :-)

Kuba4
28. prosince 2007 • 18:59

Pana Dudka si vážím. Jeho jedinou a obrovskou brzdou je jeho nekompromisnost. Nemám rád nekompromisní lidi!

kazzatel
28. prosince 2007 • 21:46

Víš Kubíčku, nejhorší je nekompromisní demagog a to já nejsem...A nekompromisní v tom, že mám rád poctivou práci ? Co je na tom špatnýho ?

Hopp
29. prosince 2007 • 20:19

.. kdyby nebyl nekompromisní, tak by nebyl tam kde je a ty by jsis ho nevážil.Takže v podstatě (nevědomky) si vážíš jeho nekompromisnosti byť jak říkáš ji nemáš rád. Proč to tak je si musíš odpovědět sám ....

diy
28. prosince 2007 • 18:26

Dudek je borec

pcwifi
28. prosince 2007 • 17:09

DPA zesilovace byl v mem mladi muj sen,jen mi prisli trosku slozitejsi na stavbu a tezko slo sehnat DPS,tak jsem od nich utekl,ale ac dnes jiz nebastlim,mozna se nekdy urvu si nejakou stavebnici postavit,uvidim ;-)

T007
28. prosince 2007 • 14:29

Pokud si chcete přečíst něco o stavbě DPA222:http://hifi.slovanet.sk/bb/viewtopic.php?t=998Ve skutečnosti jsou desky krásnější než na fotkách :-)

Jersey II.
28. prosince 2007 • 11:38

Děkuji autorovi článku, ale především autorovi vynikajících audio výrobků, že si udělal chvilku času, aby se opět přiblížil českým a slovenským čtenářům. ;-)

pz
28. prosince 2007 • 13:51

je potreba trosku poskadlit usicka a zahrat u srdicka v te zaplave empetrojek ;)

Vagi
28. prosince 2007 • 17:34

Není nad Česko/Slovenské ručičky...viz Dudek DPA...Shan...Xavian...BV Audio atd. atd.:-D

Vagi
28. prosince 2007 • 18:13

Ikdyž ten Xavian je spíš Česko/Italská firma :-)

Určitě si přečtěte

Články odjinud