AVmania.e15.cz

Zákazníci Avid Technology opět získali Oskary

Společnost Avid Technology, Inc. oznámila, že všechny nominované a Oskary oceněné filmy v kategoriích nejlepší režie, střih, zvuk, střih zvukových efektů, vizuální efekty, dokumentární film a filmová hudba, vznikly za využití alespoň jednoho z produktů Avid, Digidesign, Sibelius nebo systému Softimage.

Při tvorbě téměř dvou třetin nominovaných filmů bylo pracováno ve workflow sestávající z mnoha systémů od nejrůznějších značek Avid. Zároveň již po osmé v řadě vznikly všechny filmy nominované v kategorii nejlepší zvuk za využití systémů Digidesign Pro Tools®. Nejlepší film v kategorii dokumentárních filmů byl navíc vytvořen za využití systémů Avid i Digidesign. Film oceněný za nejlepší vizuální efekty vznikl s pomocí SOFTIMAGE|XSI a při tvorbě filmů nominovaných v kategorii za nejlepší původní skladbu byl použit software Sibelius 5.
Klepněte pro větší obrázek 
„Při střihu tohoto filmu bylo nejtěžší pracovat s jeho příběhem a skladbou,“ říká Christopher Rouse, vítěz A.C.E. (American Cinema Editors), BAFTA (British Academy of Film and Television Art) a Oskara za nejlepší střih filmu Bourneovo ultimátum. „Natáčení trvalo od září 2006 do července 2007. My jsme pak nějaké scény přidali, pak je zase odebrali…Neustále jsme pracovali s metráží filmu a natočený materiál jsme přepracovávali, aby byl příběh silnější,“ dodává Christopher Rouse.
 
Tým střihačů se soustředil na kreativní stránku střihu a díky využití funkcí sdílených diskových polí Avid se jednoduše vypořádali s praktickými záležitostmi jako vkládání a třídění obrovského množství stopáže, přičemž mohli zároveň neustále sledovat jakékoliv provedené změny.
K 16-terabytovému systému sdílených diskových polí Avid Unity MediaNetwork bylo ve stejnou dobu připojeno až 8 systémů Media Composer Adrenaline na platformě Windows. „Systém Avidu je pro mou práci jednoznačně nejlepší nástroj. Neexistují zde žádné bariéry, což je pro mě podstatné,“ říká Christopher Rouse.
 
Stejně nápomocný při tvorbě tohoto filmu byl systém Digidesign Pro Tools, díky kterému získal film Oskary za nejlepší zvuk a střih zvukových efektů a cenu BAFTA za nejlepší zvuk. Scott Millan, zvukový technik filmu Bourneovo ultimátum, neváhá zdůraznit významnou roli softwaru Pro Tools, jež sehrál při naplňovaní komplexních zvukových požadavků v často šibeničních termínech: „Od samého začátku jsem věděl, že tento projekt nebude jednoduchý, takže jsem důrazně doporučoval právě Pro Tools,“ vysvětluje Scott Millan a dodává: „To bylo pro naši práci velkým přínosem zejména proto, že celá postprodukce byla velmi plynulá. Museli jsme vyřizovat spoustu požadavků a zpracovávat nový materiál, jež přicházel v hojném množstvím. Pro Tools nám umožnil značnou flexibilitu práce z hlediska času i množství. Můžu říct, že Pro Tools byl pro tento projekt nezbytný a zároveň klíčový pro naši kreativní práci.“
 
Dario Marianelli, vítěz Zlatého Glóbu v kategorii nejlepší snímek, BAFTA za nejlepší film a vítěz Oskara v kategorii nejlepší původní hudba k filmu Pokání, prozradil, jak byl Sibelius 5 využit na část jeho kreativní práce při skládání hudby: „Věděl jsem, že Pokání potřebuje dva naprosto odlišné hudební motivy. Jeden pro příběh Briony, velmi houževnaté dívky – říkali jsme jí „ta, co neumí zabrzdit“. Nepřestala dokud nezničila životy všech okolo. A na druhé straně romantický příběh Keiry Knightley, jako Cecilie, a Jamese McAvoye, který hrál Robbieho.“
 
Při tvorbě prvního hudebního motivu složil Dario Marianelli velmi údernou skladbu a následně zesílil její napětí přidáním monotónního zvuku kláves Brionyního psacího stroje na každou dobu skladby. „Tohle byl jeden z bláznivých nápadů a skutečně fungoval,“ říká Marianelli.
 
Pro hudební doprovod příběhu romantické lásky zvolil skladatel tradičnější způsob za využití strun, jež ladily s atmosférou filmu odehrávajícího se za války. „Přehlednost složek v Sibelius 5 mi skutečně pomohla s úpravou obou hudebních motivů. Já přemýšlím pouze o hudbě a s Panorama můžu o skladbě přemýšlet komplexněji,“ dodává Marianelli. Panorama skrývá konce stránek ve skladbách, takže ty jsou zobrazovány na ohromně široké stránce. Při tvorbě filmu Pokání byly využity také systémy Avid Digidesign.
 
„Blahopřejeme našim zákazníkům k ocenění,“ říká Gary Greenfield, CEO společnosti Avid Technology a dodává: „Chceme poskytovat průkopnická řešení - od skládání hudby, úpravy zvuku a mixování až po 3D animace, střih videa a vizuální efekty, která našim zákazníkům umožní popustit uzdu jejich kreativitě a vytvářet díla vysoké kvality.“
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
80. výročí cen Americké filmové akademie uzavírá sezónu udělování filmových cen - sezónu velmi úspěšnou pro značky Avid a jejich zákazníky. To se týká také Zlatých Glóbů, cen BAFTA, Grammy a A.C.E. (American Cinema Editors). Většina vítězů napříč všemi soutěžemi využila standardní nástroje pro úpravu videa, audia a 3D animací od značek Avid včetně Media Composer Adrenaline, Avid Unity, Digidesign Pro Tools, Sibelius 5 a software SOFTIMAGE|XSI.
  
Během udělování cen Americké filmové akademie a Grammy bylo také využito velké množství vizuálních efektů vytvořených pomocí Avid Deko® 3000 HD, systému pro zpracování grafiky v reálném čase. Společnost Fontastics z Los Angeles, která poskytuje služby v oblasti grafického designu pro vysílání, spoléhá při své práci na televizních přenosech, jako např. udělování cen, na systém Avid Deko 3000/Hybrid. Jednotlivé části pořadu byly sestaveny společností DMS Production Services, Inc., která využila systémy Media Composer Adrenaline a Avid Unity, jež poskytlo studio Hula Post Production  z Kalifornie.
 
Systém Pro Tools, spolu s integrovanými konzolemi Digidesign ICON, byly navíc použity při předávání cen Grammy, kde sehrály klíčovou roli při vysílání ve HDTV a zvuku 5.1 surround sound. Dodány byly společností Staples Centre z Los Angeles. Z jejího mobilního produkčního vozu XM/Effanel přenášeli zvukoví technici za pomocí duálního systému Digidesign 32-fader ICON D-Control prostorový zvuk 5.1 v reálném čase, a to pro všechna živá vystoupení během přenosu.
Další článek




Přidejte svůj názor k tomuto článku