AVmania.e15.cz

Violet & Daisy: Podivná hra se střílejícími panenkami

Violet & Daisy: Podivná hra se střílejícími panenkami

Nových filmů s Jamesem Gandolfinim už bohužel moc nebude, a tak kvůli fanouškům tohoto herce je asi dobře, že i titul Violet & Daisy přišel k nám do kin. Tedy o moc nový film vlastně nejde, vznikl už v roce 2011, ale dva roky cestoval po festivalech, než se dočkal alespoň v limitovaném nasazení domácí premiéry. Ta proběhla ještě před hercovou náhlou smrtí.

Pro nás má fakt, že Gandolfini ve filmu hraje zrovna muže, který touží umřít, už smutné konotace. Na zařízení skonu jeho postavy jsou ve filmu najaté dvě mladičké nájemné vražedkyně s květinovými jmény Violet a Daisy, které si tak chtějí vydělat na nové šaty. Mladší a nevinnější Daisy ovšem k unavenému muži pocítí sympatie. A k tomu stejnou vraždu chce spáchat i konkurenční gang.

Nic víc se tu neděje. Režijní debut Geoffreyho Fletchera je v podstatě komorní divadelní hra z jednoho pokoje, možná proto, že Fletcher je víc scenárista než režisér, jak dokazuje jeho Oscar za scénář dramatu Precious. Už tenhle příběh obézní týrané černošky dráždil množstvím neuvěřitelných tragédií. Film Violet a Daisy rozčiluje zase svou umělostí.

Paradoxní spojení pohledných a okázale infantilních školaček se smrtí a rádoby drsnými hláškami moc často nefunguje. Fletcher mu totiž nedodal potřebný „tarantinovský“ styl cool cynické komedie. Jeho žánr a přístup je podivně nevyhraněný, snové momenty tu spíš uspávají.

Zároveň ani psychologický portrét postav a jejich vzájemných vztahů nezní moc přesvědčivě, kromě vykreslení jejich melancholie a osamění, které jde nejlépe právě Gandolfinimu. Další motivace a nuance zanikají i v nejasných komplikacích zvláštního scénáře. Očekávané sdělení, že nejdůležitější na světě je stejně rodina, pak nemá žádaný emocionální dopad.

Pokud tedy chcete vidět film se Saoirse Ronanovou v roli dětské vražedkyně, doporučujeme radši Wrightův chladný thriller Hanna.

Violet & Daisy

  • krimitragikomedie
  • USA 2011, 88 minut
  • Režie a scénář: Geoffrey Fletcher
  • Hrají: Alexis Bledelová, Saoirse Ronanová, James Gandolfini, Danny Trejo
  • Premiéra: 25. července
  • Hodnocení: 40 %
Další článek




Přidejte svůj názor k tomuto článku Přidat příspěvek

Další podobné články

Captain Marvel: první oficiální trailer na očekávaný komiksový hit

Captain Marvel: první oficiální trailer na očekávaný komiksový hit

50 sex symbolů filmové Francie

50 sex symbolů filmové Francie

Brigitte Bardot, Catherine Deneuve, Isabelle Adjani, Sophie Marceau, Emmanuelle Béart či Eva Green. Stvořil Bůh ženu opravdu ve Francii?

Predátor: Evoluce – recenze filmu

Predátor: Evoluce – recenze filmu

Scenárista Posledního skauta Shane Black přichází s osmdesátkovým pojetím predátorské látky. Krvavá gore brutalita se zde mísí s hláškami a nekorektním humorem, ale napětí se z toho nějak vytratilo.

Marvel

Marvel's Spider-Man: nejlepší pavouk, kterého si můžete zahrát (galerie)

Všechno bude: recenze filmu

Všechno bude: recenze filmu

Cesta autem dvou nezletilých chlapců jako hledání prchavého pocitu svobody, nelimitovaného světem dospělých. Zimní road movie režiséra Olma Omerzua si pohrává s hranicí mezi realitou a klukovskou fantazií.

Důvěrný nepřítel: recenze filmu

Důvěrný nepřítel: recenze filmu

Dům, který se zamiloval do Gabriely Marcinkové. Režisér Karel Janák téma nebezpečí autonomní umělé inteligence míchá s freudovskými výklady o podvědomí, ale český Black Mirror z toho bohužel nevznikl.

Upgrade: recenze filmu

Upgrade: recenze filmu

Pomsta za pomocí umělé inteligence v žánrovém překvapení z Austrálie. Akční revenge thriller se v příběhu z blízké budoucnosti potkává s cyberpunkovou sci-fi a body hororem cronenbergovského ražení.

40 sex symbolů italského filmu

40 sex symbolů italského filmu

Sophia Loren, Claudia Cardinale, Laura Antonelli, Ornella Muti nebo Monica Bellucci. Největší hvězdy italského filmu poodhalují závoj své nevšední krásy.