AVmania.e15.cz

Violet & Daisy: Podivná hra se střílejícími panenkami

Violet & Daisy: Podivná hra se střílejícími panenkami

Nových filmů s Jamesem Gandolfinim už bohužel moc nebude, a tak kvůli fanouškům tohoto herce je asi dobře, že i titul Violet & Daisy přišel k nám do kin. Tedy o moc nový film vlastně nejde, vznikl už v roce 2011, ale dva roky cestoval po festivalech, než se dočkal alespoň v limitovaném nasazení domácí premiéry. Ta proběhla ještě před hercovou náhlou smrtí.

Pro nás má fakt, že Gandolfini ve filmu hraje zrovna muže, který touží umřít, už smutné konotace. Na zařízení skonu jeho postavy jsou ve filmu najaté dvě mladičké nájemné vražedkyně s květinovými jmény Violet a Daisy, které si tak chtějí vydělat na nové šaty. Mladší a nevinnější Daisy ovšem k unavenému muži pocítí sympatie. A k tomu stejnou vraždu chce spáchat i konkurenční gang.

Nic víc se tu neděje. Režijní debut Geoffreyho Fletchera je v podstatě komorní divadelní hra z jednoho pokoje, možná proto, že Fletcher je víc scenárista než režisér, jak dokazuje jeho Oscar za scénář dramatu Precious. Už tenhle příběh obézní týrané černošky dráždil množstvím neuvěřitelných tragédií. Film Violet a Daisy rozčiluje zase svou umělostí.

Paradoxní spojení pohledných a okázale infantilních školaček se smrtí a rádoby drsnými hláškami moc často nefunguje. Fletcher mu totiž nedodal potřebný „tarantinovský“ styl cool cynické komedie. Jeho žánr a přístup je podivně nevyhraněný, snové momenty tu spíš uspávají.

Zároveň ani psychologický portrét postav a jejich vzájemných vztahů nezní moc přesvědčivě, kromě vykreslení jejich melancholie a osamění, které jde nejlépe právě Gandolfinimu. Další motivace a nuance zanikají i v nejasných komplikacích zvláštního scénáře. Očekávané sdělení, že nejdůležitější na světě je stejně rodina, pak nemá žádaný emocionální dopad.

Pokud tedy chcete vidět film se Saoirse Ronanovou v roli dětské vražedkyně, doporučujeme radši Wrightův chladný thriller Hanna.

Violet & Daisy

  • krimitragikomedie
  • USA 2011, 88 minut
  • Režie a scénář: Geoffrey Fletcher
  • Hrají: Alexis Bledelová, Saoirse Ronanová, James Gandolfini, Danny Trejo
  • Premiéra: 25. července
  • Hodnocení: 40 %
Další článek




Přidejte svůj názor k tomuto článku

Další podobné články

Selský rozum: jak si Andrej Babiš podmaňuje zemědělství [recenze filmu]

Selský rozum: jak si Andrej Babiš podmaňuje zemědělství [recenze filmu]

„Žlutý baron“ Andrej Babiš si podmaňuje nejen české zemědělství, ale i tuto zemi v dokumentu Zuzany Piussi a Víta Janečka.

Thor: Ragnarok, Liga spravedlnosti - nové trailery na očekávané filmové hity

Thor: Ragnarok, Liga spravedlnosti - nové trailery na očekávané filmové hity

Kde brát seriály, filmy a hry ve 4K a HDR

Kde brát seriály, filmy a hry ve 4K a HDR

Televizory, monitory, herní konzole,... všude samé 4K a HDR, ale kde brát obsah? Hry už jsou na 4K připravené, rychle nabídnou i HDR, ale filmů a seriálů je málo. Hlavně těch dostupných.

Atomic Blonde: Bez lítosti – recenze filmu

Atomic Blonde: Bez lítosti – recenze filmu

Spolurežisér Johna Wicka ve špionážní misi z Berlína před pádem zdi sází na jeho atmosférickou kulisu, sexy chladnou agentku Charlize Theron, osmdesátkový soundtrack a dlouhou akční scénu napříč patry domu.

Přání smrti: legendární film se vrací v remaku [video]

Přání smrti: legendární film se vrací v remaku [video]

Apple TV bude poskytovat obsah ve 4K rozlišení

Apple TV bude poskytovat obsah ve 4K rozlišení

Baby Driver - recenze filmu

Baby Driver - recenze filmu

Drive pro teenagery. Edgar Wright si pohrává s žánrovými klišé gangsterek i romancí, ale jeho nosnému nápadu se sladěním rytmu hudby a choreografie akce chybí silnější příběh a práce s charaktery postav.

Dunkerk – recenze filmu

Dunkerk – recenze filmu

Evakuace spojeneckých vojáků jako šílenství války v přímém přenosu. Práce s obrazem a nervním zvukem se stává součástí konceptu, jak nově nahlédnout na žánr válečného filmu. Britský režisér Christopher Nolan poprvé natočil příběh podle skutečných událostí.