AVmania.e15.cz

Violet & Daisy: Podivná hra se střílejícími panenkami

Violet & Daisy: Podivná hra se střílejícími panenkami

Nových filmů s Jamesem Gandolfinim už bohužel moc nebude, a tak kvůli fanouškům tohoto herce je asi dobře, že i titul Violet & Daisy přišel k nám do kin. Tedy o moc nový film vlastně nejde, vznikl už v roce 2011, ale dva roky cestoval po festivalech, než se dočkal alespoň v limitovaném nasazení domácí premiéry. Ta proběhla ještě před hercovou náhlou smrtí.

Pro nás má fakt, že Gandolfini ve filmu hraje zrovna muže, který touží umřít, už smutné konotace. Na zařízení skonu jeho postavy jsou ve filmu najaté dvě mladičké nájemné vražedkyně s květinovými jmény Violet a Daisy, které si tak chtějí vydělat na nové šaty. Mladší a nevinnější Daisy ovšem k unavenému muži pocítí sympatie. A k tomu stejnou vraždu chce spáchat i konkurenční gang.

Nic víc se tu neděje. Režijní debut Geoffreyho Fletchera je v podstatě komorní divadelní hra z jednoho pokoje, možná proto, že Fletcher je víc scenárista než režisér, jak dokazuje jeho Oscar za scénář dramatu Precious. Už tenhle příběh obézní týrané černošky dráždil množstvím neuvěřitelných tragédií. Film Violet a Daisy rozčiluje zase svou umělostí.

Paradoxní spojení pohledných a okázale infantilních školaček se smrtí a rádoby drsnými hláškami moc často nefunguje. Fletcher mu totiž nedodal potřebný „tarantinovský“ styl cool cynické komedie. Jeho žánr a přístup je podivně nevyhraněný, snové momenty tu spíš uspávají.

Zároveň ani psychologický portrét postav a jejich vzájemných vztahů nezní moc přesvědčivě, kromě vykreslení jejich melancholie a osamění, které jde nejlépe právě Gandolfinimu. Další motivace a nuance zanikají i v nejasných komplikacích zvláštního scénáře. Očekávané sdělení, že nejdůležitější na světě je stejně rodina, pak nemá žádaný emocionální dopad.

Pokud tedy chcete vidět film se Saoirse Ronanovou v roli dětské vražedkyně, doporučujeme radši Wrightův chladný thriller Hanna.

Violet & Daisy

  • krimitragikomedie
  • USA 2011, 88 minut
  • Režie a scénář: Geoffrey Fletcher
  • Hrají: Alexis Bledelová, Saoirse Ronanová, James Gandolfini, Danny Trejo
  • Premiéra: 25. července
  • Hodnocení: 40 %
Další článek




Přidejte svůj názor k tomuto článku Přidat příspěvek

Další podobné články

Já, Tonya: recenze filmu

Já, Tonya: recenze filmu

Na tři Oscary nominovaný nekonvenční biografický příběh krasobruslařky Tonyi Harding a aféry s ní spjaté, podaný ve stylu černohumorných komedií bratří Coenů.

Venom: první trailer na očekávaný filmový hit[video]

Venom: první trailer na očekávaný filmový hit[video]

Black Panther - recenze filmu

Black Panther - recenze filmu

Jak uchránit unikátní svět africké Wakandy před tím okolním? Střet politických idejí v sympaticky se vymykající marvelovce, jež čerpá z utopických myšlenek afrofuturismu.

Tvář vody: recenze filmu

Tvář vody: recenze filmu

Dospělá variace Guillerma del Tora na pohádku o Krásce a zvířeti s mezidruhovou erotikou, multižánrovou poctou klasickému Hollywoodu a výzvou k toleranci k menšinám, nominovaná na třináct Oscarů.

Deadpool 2: nový trailer na očekávaný filmový trhák [video]

Deadpool 2: nový trailer na očekávaný filmový trhák [video]

Solo: A Star Wars Story - nový oficiální trailer na očekávané sci-fi [video]

Solo: A Star Wars Story - nový oficiální trailer na očekávané sci-fi [video]

Padesát odstínů svobody – recenze filmu

Padesát odstínů svobody – recenze filmu

Odstíny manželské prázdnoty v reklamním vizuálním balení. Erotická trilogie s BDSM tématikou vrcholí a vypomáhá si přitom thrillerovou zápletkou béčkového ražení.

Unsane – nový Soderberghův film je natočený na iPhone

Unsane – nový Soderberghův film je natočený na iPhone