AVmania.e15.cz

Violet & Daisy: Podivná hra se střílejícími panenkami

Violet & Daisy: Podivná hra se střílejícími panenkami

Nových filmů s Jamesem Gandolfinim už bohužel moc nebude, a tak kvůli fanouškům tohoto herce je asi dobře, že i titul Violet & Daisy přišel k nám do kin. Tedy o moc nový film vlastně nejde, vznikl už v roce 2011, ale dva roky cestoval po festivalech, než se dočkal alespoň v limitovaném nasazení domácí premiéry. Ta proběhla ještě před hercovou náhlou smrtí.

Pro nás má fakt, že Gandolfini ve filmu hraje zrovna muže, který touží umřít, už smutné konotace. Na zařízení skonu jeho postavy jsou ve filmu najaté dvě mladičké nájemné vražedkyně s květinovými jmény Violet a Daisy, které si tak chtějí vydělat na nové šaty. Mladší a nevinnější Daisy ovšem k unavenému muži pocítí sympatie. A k tomu stejnou vraždu chce spáchat i konkurenční gang.

Nic víc se tu neděje. Režijní debut Geoffreyho Fletchera je v podstatě komorní divadelní hra z jednoho pokoje, možná proto, že Fletcher je víc scenárista než režisér, jak dokazuje jeho Oscar za scénář dramatu Precious. Už tenhle příběh obézní týrané černošky dráždil množstvím neuvěřitelných tragédií. Film Violet a Daisy rozčiluje zase svou umělostí.

Paradoxní spojení pohledných a okázale infantilních školaček se smrtí a rádoby drsnými hláškami moc často nefunguje. Fletcher mu totiž nedodal potřebný „tarantinovský“ styl cool cynické komedie. Jeho žánr a přístup je podivně nevyhraněný, snové momenty tu spíš uspávají.

Zároveň ani psychologický portrét postav a jejich vzájemných vztahů nezní moc přesvědčivě, kromě vykreslení jejich melancholie a osamění, které jde nejlépe právě Gandolfinimu. Další motivace a nuance zanikají i v nejasných komplikacích zvláštního scénáře. Očekávané sdělení, že nejdůležitější na světě je stejně rodina, pak nemá žádaný emocionální dopad.

Pokud tedy chcete vidět film se Saoirse Ronanovou v roli dětské vražedkyně, doporučujeme radši Wrightův chladný thriller Hanna.

Violet & Daisy

  • krimitragikomedie
  • USA 2011, 88 minut
  • Režie a scénář: Geoffrey Fletcher
  • Hrají: Alexis Bledelová, Saoirse Ronanová, James Gandolfini, Danny Trejo
  • Premiéra: 25. července
  • Hodnocení: 40 %
Další článek




Přidejte svůj názor k tomuto článku

Další podobné články

Na shledanou tam nahoře: recenze filmu

Na shledanou tam nahoře: recenze filmu

Poválečná doba přeje byznysu s lidským zármutkem, na němž se chtějí přiživit různí podvodníci. Potměšilé účtování s dějinami i lidskými slabostmi v adaptaci ceněného francouzského románu.

Jurský svět: Zánik říše - první oficiální trailer je tu [video]

Jurský svět: Zánik říše - první oficiální trailer je tu [video]

15 vánočních filmových tipů: sci-fi a komiksové adaptace na DVD/Blu-ray

15 vánočních filmových tipů: sci-fi a komiksové adaptace na DVD/Blu-ray

Příchozí, Ghost in the Shell, Vetřelec: Covenant, Válka o planetu opic, Valerian a město tisíce planet, Doctor Strange, Logan: Wolverine, Wonder Woman. První výběr z letošní DVD a Blu-ray produkce.

Kvarteto: recenze filmu

Kvarteto: recenze filmu

Bára Poláková a Jaroslav Plesl v hořké komedii Miroslava Krobota o generaci třicátníků, která si uměle prodlužuje mládí a zmítá se v neperspektivních vztazích.

Rock’n Roll: recenze filmu

Rock’n Roll: recenze filmu

Herec a režisér Guillaume Canet si v satiře na pomezí reality a fikce sebeironicky utahuje ze čtyřicátnické krize, své profese, soukromí po boku Marion Cotiilard, mediálního obrazu umělců a především sebe sama.

Avengers: Infinity War – první oficiální trailer na očekávaný filmový hit [video]

Avengers: Infinity War – první oficiální trailer na očekávaný filmový hit [video]

7 životů: recenze filmu

7 životů: recenze filmu

Orwellovská federace budoucnosti, v níž platí přísná politika jednoho dítěte a sedm sester s tváří Noomi Rapace, které jí vzdorují. Dystopie s dynamickou a krvavou akcí od režiséra Jeníčka a Mařenky.

Zahradnictví: Nápadník – recenze filmu

Zahradnictví: Nápadník – recenze filmu

Čistá láska naráží na odpor despotického otce v podobě předchůdce Jiřího Kodeta v Pelíšcích. Trilogie dvojice Hřebejk a Jarchovský vrcholí divácky nejvstřícnějším a pro autora scénáře i nejosobnějším dílem.