AVmania.e15.cz

Violet & Daisy: Podivná hra se střílejícími panenkami

Violet & Daisy: Podivná hra se střílejícími panenkami

Nových filmů s Jamesem Gandolfinim už bohužel moc nebude, a tak kvůli fanouškům tohoto herce je asi dobře, že i titul Violet & Daisy přišel k nám do kin. Tedy o moc nový film vlastně nejde, vznikl už v roce 2011, ale dva roky cestoval po festivalech, než se dočkal alespoň v limitovaném nasazení domácí premiéry. Ta proběhla ještě před hercovou náhlou smrtí.

Pro nás má fakt, že Gandolfini ve filmu hraje zrovna muže, který touží umřít, už smutné konotace. Na zařízení skonu jeho postavy jsou ve filmu najaté dvě mladičké nájemné vražedkyně s květinovými jmény Violet a Daisy, které si tak chtějí vydělat na nové šaty. Mladší a nevinnější Daisy ovšem k unavenému muži pocítí sympatie. A k tomu stejnou vraždu chce spáchat i konkurenční gang.

Nic víc se tu neděje. Režijní debut Geoffreyho Fletchera je v podstatě komorní divadelní hra z jednoho pokoje, možná proto, že Fletcher je víc scenárista než režisér, jak dokazuje jeho Oscar za scénář dramatu Precious. Už tenhle příběh obézní týrané černošky dráždil množstvím neuvěřitelných tragédií. Film Violet a Daisy rozčiluje zase svou umělostí.

Paradoxní spojení pohledných a okázale infantilních školaček se smrtí a rádoby drsnými hláškami moc často nefunguje. Fletcher mu totiž nedodal potřebný „tarantinovský“ styl cool cynické komedie. Jeho žánr a přístup je podivně nevyhraněný, snové momenty tu spíš uspávají.

Zároveň ani psychologický portrét postav a jejich vzájemných vztahů nezní moc přesvědčivě, kromě vykreslení jejich melancholie a osamění, které jde nejlépe právě Gandolfinimu. Další motivace a nuance zanikají i v nejasných komplikacích zvláštního scénáře. Očekávané sdělení, že nejdůležitější na světě je stejně rodina, pak nemá žádaný emocionální dopad.

Pokud tedy chcete vidět film se Saoirse Ronanovou v roli dětské vražedkyně, doporučujeme radši Wrightův chladný thriller Hanna.

Violet & Daisy

  • krimitragikomedie
  • USA 2011, 88 minut
  • Režie a scénář: Geoffrey Fletcher
  • Hrají: Alexis Bledelová, Saoirse Ronanová, James Gandolfini, Danny Trejo
  • Premiéra: 25. července
  • Hodnocení: 40 %
Další článek




Přidejte svůj názor k tomuto článku Přidat příspěvek

Další podobné články

Escobar: recenze filmu

Escobar: recenze filmu

Tenkrát v Kolumbii. Portrét narkobarona Pabla Escobara, který po dobrém či po zlém hledá ve veřejném životě respekt druhých. Javier Bardem a Penélope Cruz ožívají ve vzpomínkách zločincovy milenky.

Ghost Stories: recenze filmu

Ghost Stories: recenze filmu

Britská hororová antologie tří duchařských příběhů, spojených jedním rámcovým, odhaluje psychologický základ zdánlivě nevysvětlitelných nadpřirozených případů.

Já, Simon: recenze filmu

Já, Simon: recenze filmu

Feel-good movie a gay varianta oblíbených romantických teenagerských komedií nabízí pozitivní pohled do světa, jemuž vládne tolerantní a liberální duch.

Smrtelné stroje, Bumblebee: nové oficiální trailery na očekávaná sci-fi [video]

Smrtelné stroje, Bumblebee: nové oficiální trailery na očekávaná sci-fi [video]

10× nejslavnější muzikanti ve filmu

10× nejslavnější muzikanti ve filmu

Bird, Great Balls of Fire!, The Doors, Ray, Walk the Line, Control, Edith Piaf, Serge Gainsbourg, Get On Up - Příběh Jamese Browna, Nico, 1988. Nejslavnější muzikanti na filmovém plátně.

Na krátko: je lepší milosrdná lež, nebo krutá pravda? [recenze filmu]

Na krátko: je lepší milosrdná lež, nebo krutá pravda? [recenze filmu]

Upínání se k nepřítomnému otci, špatná komunikace v rodině, milosrdná lež a ztráta iluzí díky ní. Adaptace předlohy Petry Soukupové, oceněné Magnesiou Literou jako Kniha roku.

40 sex symbolů sedmdesátých let

40 sex symbolů sedmdesátých let

Ornella Muti, Laura Antonelli, Jane Birkin, Jacqueline Bisset, Farrah Fawcett, Maria Schneider a Sylvia Kristel aneb Bože, jak hluboko klesly Emmanuelly při Posledním tangu v Paříži. Odhalené scény slavných hereček.

10× nejlepší a nejkontroverznější filmy z festivalu v Cannes

10× nejlepší a nejkontroverznější filmy z festivalu v Cannes

Zlodějská „rodina“ ze supermarketu, černošská infiltrace do Ku-Klux-klanu, romance ze světa, rozděleného studenou válkou, taneční drogový trip nebo masové vraždy jako umění. To nejlepší z Cannes brzy i v našich kinech.