Válka HD formátů: zprávičky

V pátek 14.9. proběhla médii zpráva, že obchodní řetězec Target v USA rozšířil prodejní plochu, na které prodává Blu-ray filmy na dvojnásobek původní rozlohy. Sekce, ve kterých prodává HD DVD zůstávají stejné. Vypadá to že to může mít i souvislost s předcházející akcí Sony, kdy v rámci uvedení Blu-ray přehrávače Sony BDP-300 do obchodní sítě Targetu Sony údajně zaplatila za přednostní vystavení spolu s disky.

Target samotný zprávy nekomentuje, ovšem předseda BDA Andy Parson okamžitě situaci komentoval: "Dostáváte jasnou zprávu, když vidíte Blu-ray více než HD DVD. Vidíte, že se něco děje. Je to informace, že jeden formát je dominantní a vy byste si měli vybrat ten, co pravděpodobně vyhraje." Zajímavě onu informaci zasazuje do kontextu jiný údaj. Target v USA údajně prodává pouze 4% DVD, zatímco Wal-Mart a BestBuy 40% celkového objemu. A Wal-Mart prý zase dává přednost spíše HD DVD.

Paramount/DreamWorks pro změnu zase prý za svou exkluzivní podporu HD DVD obdržel 150 miliónů dolarů. Představitelé studia to ovšem popřeli.

Zajímavý komentář k válce formátů měl Richard Parsons (Time Warner). "Spotřebitelé se nezajímají o formát. Počítá se pouze průběžný růst. Našim cílem není tedy volba formátu, ale maximální průnik na trh."

Což je trochu v rozporu se způsobem, jakým společnosti jakým společnosti argumentují. HD DVD většinou prezentuje pouze své technologické a finanční výhody, zatím co Blu-ray tábor většinou spíše poukazuje na technologickou zastaralost HD DVD, případně ubohé prodeje HD DVD.

original.jpg
Mezi drobná překvapení patří zlevnění třetí sezóny Ztraceni (v balení bude sedm disků Blu-ray). Původně ohlášená cen 125$ byla snížena na 96$.

 

Určitě si přečtěte

Články odjinud