AVmania.e15.cz

Válka HD formátů: zprávičky

V pátek 14.9. proběhla médii zpráva, že obchodní řetězec Target v USA rozšířil prodejní plochu, na které prodává Blu-ray filmy na dvojnásobek původní rozlohy. Sekce, ve kterých prodává HD DVD zůstávají stejné. Vypadá to že to může mít i souvislost s předcházející akcí Sony, kdy v rámci uvedení Blu-ray přehrávače Sony BDP-300 do obchodní sítě Targetu Sony údajně zaplatila za přednostní vystavení spolu s disky.

Target samotný zprávy nekomentuje, ovšem předseda BDA Andy Parson okamžitě situaci komentoval: "Dostáváte jasnou zprávu, když vidíte Blu-ray více než HD DVD. Vidíte, že se něco děje. Je to informace, že jeden formát je dominantní a vy byste si měli vybrat ten, co pravděpodobně vyhraje." Zajímavě onu informaci zasazuje do kontextu jiný údaj. Target v USA údajně prodává pouze 4% DVD, zatímco Wal-Mart a BestBuy 40% celkového objemu. A Wal-Mart prý zase dává přednost spíše HD DVD.

Paramount/DreamWorks pro změnu zase prý za svou exkluzivní podporu HD DVD obdržel 150 miliónů dolarů. Představitelé studia to ovšem popřeli.

Zajímavý komentář k válce formátů měl Richard Parsons (Time Warner). "Spotřebitelé se nezajímají o formát. Počítá se pouze průběžný růst. Našim cílem není tedy volba formátu, ale maximální průnik na trh."

Což je trochu v rozporu se způsobem, jakým společnosti jakým společnosti argumentují. HD DVD většinou prezentuje pouze své technologické a finanční výhody, zatím co Blu-ray tábor většinou spíše poukazuje na technologickou zastaralost HD DVD, případně ubohé prodeje HD DVD.

Klepněte pro větší obrázek
Mezi drobná překvapení patří zlevnění třetí sezóny Ztraceni (v balení bude sedm disků Blu-ray). Původně ohlášená cen 125$ byla snížena na 96$.

 

Další článek




Přidejte svůj názor k tomuto článku