Petr Krajča
4. ledna 2012 • 23:55

Podpořte prosím petici na:
http://www.stophlasitereklame.cz/... Děkuji předem všem.
Autor webu výše uvedeného.
:-)

hurin
4. ledna 2012 • 5:28

Na Slovensku nesmí být hlasitost zvuku reklamy vyšší než u ostatních složek programu už od roku 2007. Hlasitost se měří pomocí Dolby LM 100 Broadcast Loundness Meter.

Robo
19. prosince 2011 • 8:56

Je opravdu pravda, ze reklamy neprekracuju hranicu zvuku danu technickou specifikaciou. Takze TV tvrdia pravdu. Avsak skutocnost je taka, ze zvuk sa pri prepise "komprimuje - compressor" cim sa zvuk stane znatelne pocitovo hlasitejsi nez zvuk, ktory ma velku dynamiku. Ostatne, to iste sa deje aj u CD a pod. CDcka vydane v 90'rokoch maju ovela vyssiu dynamiku, nez CD, ktore si kupite dnes. A pritom si poviete "To CD z 90"rokoch je ale potichu nahrane!".

Loudness man
20. prosince 2011 • 19:19

Je to to samé jako Loudness war, dynamika ořezaná na maximum jen aby to co nejvíc řvalo a upozornilo na sebe... prostě hnus.

jeden
4. ledna 2012 • 4:31

Samozřejmě není problém takovou "komprimační fintu" změřit. Je to podobné jako průměrná mzda a střední mzda. Přesto, že střední mzda daleko více vypovídá o mzdách zaměstnanců, tak se zveřejňuje pouze nicneříkající nebo spíš velmi zkreslující průměrná mzda a vše počítá podle ní.V případě TV (zvuku) nestačí měřit jenom špičky nebo jejich střední hodnotu, případně převedenou na efektivní hodnotu špiček.
Je třeba měřit efektivní hodnotu celého signálu. Tedy skutečnou (integrál, účinnost). Dříve se to měřilo tak, že se signál definovaně zesílil a ohřívala se jím ním tekutina. Výsledná teplota ohřívané kapaliny pak odpovídá efektivní hodnotě napětí při jakém by se za stejných podmínek dosáhlo sínusovkou. Dnes to samozřejmě počítač bez problému vypočítá přímo z digitáního záznamu.
Dále je nutno vynechat mezery. Dobrá metoda měření je vynechat extrémy, tedy nejslabší a nejsilnější signály. Výsledná hodnota by pak měla být tak 20dB pod tech. maximem. To zajistí jednak rezervu proti přebuzení, rezervu pro občasné hlasitostní špičky a jakou takous dynamiku.

Určitě si přečtěte

Články odjinud