AVmania.e15.cz

USA: poklesl počet TV v domácnostech i počet prodaných DVD

USA: poklesl počet TV v domácnostech i počet prodaných DVD

Pravidelné průzkumy, které provádějí společnosti Nielsen a Digital Entertainment Group (DEG), sledují nejen vývoj trhu, ale například kolik procent domácností má televizor. V posledním průzkumu se ukázalo, že poprvé za 20 let počet televizorů v amerických domácnostech poklesl. Podle zprávy v prvním čtvrtletí se snížil z 98,9 % na 96,7 %, poklesl tedy o více než 2 %. Daleko razantnější pokles zaznamenaly společnosti prodávající DVD a Blu-ray disky. Za poslední čtvrtletí prodej poklesl 20 %.

Když se podíváme na trendy, tak videopůjčovny v USA hlásí meziroční pokles zápůjček o 36 % (na 440 miliónů USD). Ruku v ruce s tímto trendem vzrostly o 33 % tržby společností nabízející streamované on-line video, jako je například Netflix, Acertrax – stouply na 693 miliónů dolarů. Zatím co začátkem loňského roku se tyto služby potýkaly s malými tržbami, zájem o ně stabilně roste.

Klepněte pro větší obrázek 

Právě přechod z běžného sledování televizních pořadů, na tzv. odložené sledování, kdy sledujete pořad buď nahraný na rekordéru, nebo například seriál uložený v on-line knihovně dané televizní stanice, je stále častější. Pokles zájmu o přímé sledování televizních programů a přesun na internetový obsah je vidět na razantním nárůstu nabídky televizorů, které jsou vybaveny připojením k internetu a síťovým službám.

Problém Evropy ale spočívá v roztříštěném trhu a problematické ochraně autorských práv, a tak nabídka on-line streamovaných videí je zde zatím velmi malá a ceny jsou zbytečně vysoké. Nicméně na příkladu z USA je vidět, že tlak že strany uživatelů i diváků bude narůstat. Dá se tedy předpokládat, že pokud společnosti budou chtít udržet diváky u televizoru, budou muset nabídnout snadnou dostupný on-line obsah za nízkou cenu. Aktuálně prodávané televizory s těmito službami již počítají a potřebné HW vybavení vyšší modely již mají, nabídka obsahu však stále pokulhává.

Zdroj: whathifi

Další článek




Přidejte svůj názor k tomuto článku