AVmania.e15.cz

Unsane – nový Soderberghův film je natočený na iPhone

Unsane – nový Soderberghův film je natočený na iPhone

O tom, že mobilní telefony převálcovaly levné digitální fotoaparáty již není třeba polemizovat, ovšem díky vyspělým technologiím, které výrobci ve smartphonech používají se staly mobily oblíbeným nástrojem spousty videotvůrců.

Ve většině případů se jedná o youtubery nebo různé menší produkce, které tvoří videoklipy a reklamní klipy. Ovšem nyní přichází na scénu jiný kalibr. Režisér Steven Soderbergh – který má na svědomí mimo jiné filmy Erin Brockovich nebo Dannyho parťáky – totiž svůj poslední film Unsane natočil kompletně na Apple iPhone. Není to sice první použití mobilu při tvorbě – v roce 2015 byl natočen s pomocí iPhonu 5 film Tangerine – ale je to poprvé, co byl telefonem nasnímán celý film.

Unsane je psychologický thriller a Soderbergh k použití mobilu doplnil, že se jedná o budoucnost, jelikož nikdo z diváků nemá šanci poznat, že se točilo na mobil. Režisér byl údajně natolik nadšený z obrazového výstupu a množství detailů, že by rád iPhone použil i pro své další projekty.

Další článek




celkem 7 komentářů

Nejnovější komentáře

Soderbergh je IMHO už léta pěkný pozér a tak… cASE 8. 2. 2018, 17:13
Jak se to vezme. Filmy se tradičně točí tak,… marts 7. 2. 2018, 15:09
Nemy film je nemy film. FILM. GIF je novodob… NOWOCAYN 7. 2. 2018, 11:42
Záleží opravdu na definici slova film - řekl… japkoslav 7. 2. 2018, 09:57
Pises hlupost. Spravne by malo totiz byt : "… NOWOCAYN 7. 2. 2018, 09:48
Zobrazit diskuzi Přidat příspěvek

Další podobné články

Aquaman: poslední oficiální trailer na očekávaný komiksový hit [video]

Aquaman: poslední oficiální trailer na očekávaný komiksový hit [video]

Oni a Silvio: recenze filmu

Oni a Silvio: recenze filmu

Oscarový režisér Paolo Sorrentino na pozadí dekadentních orgií prázdné hýřivosti vykresluje satirický portrét italského premiéra Silvia Berlusconiho a politiků jeho střihu.

Svědkové Putinovi: recenze filmu

Svědkové Putinovi: recenze filmu

Vybrali si ho a pak se nestačili divit. Svědectví o mocenském vzestupu Vladimira Putina a manipulativních praktikách, jež k tomu použil, které léty nabralo na mrazivém kontextu.

Ten, kdo tě miloval – recenze filmu

Ten, kdo tě miloval – recenze filmu

Duchařská komedie se potkává s detektivkou v rodinné vánoční podívané režiséra Jana Pachla podle předlohy Marie Poledňákové, v níž se režisér snaží být víc „poledňákovský“ než ona sama.

Horáček, Putin a Gorbačov na festivalu dokumentárních filmů v Ji.hlavě

Horáček, Putin a Gorbačov na festivalu dokumentárních filmů v Ji.hlavě

Reflexe 22. ročníku festivalu dokumentárních filmů, který se na týden promění v místo, kde je nejen radost Myslet filmem, ale i vnímat všechny ty přesahy, které festival nabízí směrem k dění nejen v naší společnosti.

Bohemian Rhapsody: recenze filmu

Bohemian Rhapsody: recenze filmu

Oslava hudebního génia skupiny Queen a jejího frontmana Freddieho Mercuryho, jehož divokému, hédonistickému způsobu života tvůrci staví až příliš uhlazený a nekontroverzní pomník.

Climax: recenze filmu

Climax: recenze filmu

Halucinogenní peklo, v němž účastníci tanečního soustředění pod vlivem negativních emocí a kolektivní paranoie odhazují civilizační návyky a zábrany. Ve filmu provokatéra Gaspara Noého, režiséra filmu Zvrácený.

Nebezpečná laskavost: recenze filmu

Nebezpečná laskavost: recenze filmu

Důvěrná tajemství, která se mohou obrátit proti vám. Paul Feig z rozkrývání třináctých komnat vytěžil napínavý a současně zábavný thriller, plný nečekaných zvratů, který jde ve stopách filmů Zmizelá a Dívka ve vlaku.