Charmed
27. září 2008 • 0:20

... a Vašek Marhoul jim prostě není. Málokdy souhlasím s recenzemi, ale tato je přesná. Taky jsem si při sledování filmu říkala, jestli je o jednotce nebo o jednotlivci, kdo je vlastně hlavní postava a spousta věcí je tam nedotažených..absoltuně tam chybí vazba na jejich minulost, KDO vlastně ti lidé jsou. ALE: Filmů, které by ukázaly pravou tvář války, vývoj charakterů, zlomové okamžiky, kdy člověk volí mezi dobrem a zlem- těch není nikdy dost...

JIdas
15. září 2008 • 13:13

Bohužel musím konstatovat, že tento film mě velmi zklamal... nečekal jsem žádné velké a nákladné efekty, ale čekal jsem příběh, který mě vtáhne do děje a přiblíží mi dubu dávno minulou a pocity našich "pouštních krys" zakopaných někde v zapomenuté Africe. Pokud by byl film pojat formou vyprávění, alespoň bychom se dozvěděli, proč tam ti nebožáci jsou, za co bojují a jak to nakonec s Tobrukem dopadlo. Nic takového se však nestalo... a celou dobu jsme nuceni se dívat na laciné efekty a podprůměrné výkony herců v bezduchých rozhovorech. Poslední naději na rozuzlení jsem dával závěrečným titulkům, kde jsem čekal na text, který mi řekne, jak to nakonec s čs. vojáky dopadlo, kolik jich to přežilo a budu moci z kina odejít s pocitem, že to co tam dělali mělo smysl. Bohužel jsem se dočkal tak akorát pětiminutové přehlídky log sponzorů a z kina odešel plný negativních emocí s jedinou myšlenkou, na Marhoula příště radši ne. Pokud chce někdo vidět sirovost a absurdnost války, doporučuji Black Hawk Down..

kedu
16. září 2008 • 21:46

Black Hawk Down... to asi ano, ale natočen z pohledu Somálců :-)
k

Charmed
27. září 2008 • 0:15

O bitvě u Tobruku je snad dost materiálů na netu...a než jsme šli na tento film, načetli jsme si je... nikdo vás přece nelákal na přepis bitvy. A spojovat čísla reálně padlých s fitkivními příběhy by mohlo být zavádějící a dotknout se pozůstalých, kteří mohou ještě žít.

Hafajs
15. září 2008 • 10:36

Ano s vetsinou hodnoceni souhlasim. Je to skvely film kde prave ta sirovost a "pomalost s roztristenost vypraveni" ukazuje jake to asi skutecne bylo. Vzdyt ve skutecnosti, narazite-li na sefa, velitele, koleku.... ktery Vas "buzeruje" bezduvodne urazi... take se nemusite dozvedet proc. Ze mel spatne detstvi... ;) ?
Pohled zpozazbrani a "nudne" vypraveni s prudkym nastupem delostreleckych prepadu fantasticky koresponduje. Videl jsem spoustu valecnych filmu a Tobruk patri mezi nejlepsi. Valka je v nem videt daleko lepe, nez treba v Pearl Harboru. Je tu skutecnejsi.

celim
15. září 2008 • 13:05

co ta síra s tím má co dělat ?:-)