Sony představuje světový unikát: BRAVIA-drom

Má to v průměru 10 m, je to na severu Itálie, otáčí se to rychlostí 40 km/hod a láme to světové rekordy – co je to? Odpověď je jednoduchá: je to BRAVIA-drom, gigantický zoetrop, který je hvězdou nejnovější marketingové kampaně firmy Sony.

Společnost Sony se proslavila svými reklamami na televizory BRAVIA, ale BRAVIA-drom, postavený k prezentaci principu technologie Motionflow, patrně nasadí laťku ještě výše.

Inspirací pro BRAVIA-drom byl zoetrop, stroboskopické zařízení vynalezené v 19. století, které vytvářelo krátké „filmy“ ze série statických obrázků. Zdálo se, že toto zařízení by mohlo výborně demonstrovat, jak v moderní době vytváří plynulý pohyb technologie Motionflow 200Hz.

Televizní reklama se momentálně natáčí na náměstí města Venaria poblíž Turína a vystupuje v ní brazilská fotbalová hvězda Kaká, držitel titulu FIFA Hráč roku a titulu Zlatý míč. Fotbalový mistr světa se objeví na sérii obrazů uvnitř BRAVIA-dromu, na kterých předvede něco ze své pověstné techniky.

KAKA1.jpg 

Fotbal byl zvolen proto, že sledování zápasu je jedna ze situací, kdy divák nejvíce ocení přínos technologie Motionflow 200Hz. Tato technologie jednoduchým způsobem odstraňuje veškerou trhavost pohybu a s nebývalou plynulostí zobrazuje míč v letu, jak naráží do sítě v brance, aby se fanoušek u televizoru mohl cítit opravdu, jako by byl na stadionu. Motionflow také mnohem jasněji a plynuleji podává rychlé akční scény ve filmech.

Součástí představení je také mistr žonglér s fotbalovým míčem Dan Magness, který se během natáčení pokusí o překonání tří rekordů zapsaných v Guinnessově knize rekordů. Dan je držitelem několika rekordů a trénoval s některými z nejlepších světových fotbalistů (např. Francesco Totti nebo Michael Owen) techniku ovládání míče.

Reklamu opět produkuje agentura Fallon London – kreativní tým, který stál za trilogií reklamy BRARVIA „Balónky“, „Barva“ a „Plastelína“ – a režíruje ji nadějný režisér Vernie Yeung, který má na svém kontě videoklipy pro umělce světových jmen včetně například Kylie Minogue. Reklama bude natočena pomocí kamer Sony F35 Professional HD.

BRAVIA-drom: základní údaje

  • Optimální rychlost BRAVIA-dromu je 44 km/hod
  • BRAVIA-drom dokáže dosáhnout rychlosti přes 50 km/hod
  • BRAVIA-drom měří v průměru 10 m
  • Kompletní instalace BRAVIA-dromu zabere deseti lidem celé tři dny
  • Transport BRAVIA-dromu zajišťují dva dvanáctimetrové nákladní automobily
  • Stavba prvního úplného BRAVIA-dromu trvala šest týdnů
  • Při hmotnosti 10 t jde patrně o největší zoetrop, jaký byl kdy postaven
  • Natáčení se účastní zástupci Guinness World Records, aby provedli ověření pokusu o rekord

Rozdíly ve frekvenci

Upozorňujeme, že v některých oblastech propagační materiály o televizorech uvádějí 240Hz Motionflow, ale obrazová kvalita je stejná. Televizory v Evropě používají normu PAL se standardní frekvencí 50 Hz, zatímco v USA se používá NTSC se standardem 60 Hz. Čtyřnásobné zvýšení frekvence pomocí technologie Motionflow tedy u normy PAL znamená 200 Hz a 240 Hz u normy NTSC.

 

Určitě si přečtěte

Články odjinud