Sony a Samsung bojují proti velkým slevám na TV

Sony a Samsung bojují proti velkým slevám na TV

Nejen klesající ceny, ale i velmi malá marže u spotřební elektroniky představují v posledních letech čím dál větší problém. Proto Sony a nyní i Samsung v USA stanovili minimální ceny, za které mohou televizory obchodníci aktivně nabízet.

P2130727.JPG 
 

Bojují tak proti slevám on-line obchodů, které se právě nízkými cenami snaží nalákat zákazníky. Podle nejvyššího soudu v USA mají na takové chování výrobci právo, a tak zmíněné firmy v USA nebudou dodávat zboží těm, kdo bude například televizory prodávat za nižší, než výrobcem doporučenou minimální cenu.

Chování spotřebitelů v USA zvané „showrooming“ (tj. takové, kdy zákazník jde do kamenného obchodu, tam si zboží vybere, prohlédne, případně nechá předvést, aby si následovně vybraný televizor koupil přes on-line obchod za nejnižší možnou cenu), ohrožuje už i velké obchodní řetězce. Například Best Buy, největší světový řetězec prodávající elektroniku (dle tržeb), zaznamenal za minulý rok pokles zisku o 25 %.

Odborníci jsou sice skeptičtí, co se udržení této nové prodejní politiky týče, ale maloobchodní prodejci říkají, že k této změně mělo dojít už dávno.

Zdroj: The Wall Street Journal

Určitě si přečtěte

Články odjinud