AVmania.e15.cz

Půlnoc v Paříži: recenze filmu

Půlnoc v Paříži: recenze filmu

Co se říká o Paříži? Že je to město lásky, krásy, umění a slavné minulosti. Woody Allen na těchto stereotypech nehodlá vůbec nic měnit. Metropole nad Seinou je v jeho novince Půlnoc v Paříži romantická, krásná, plná turistického luxusu a umělců z minulosti. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 

A taky magická, protože do oné minulosti, konkrétně do dvacátých let minulého století, se dokáže dostat hlavní hrdina, americký scenárista s důstojnějšími literárními ambicemi, a uniknout tam sobeckému materialismu své snoubenky, přízemní až příliš očividně.

Začínající spisovatel Gil je další z řady hrdinů, které by hrál před lety sám režisér. V jeho věku jeho slavné neurotické pohyby musí už napodobovat někdo mladší, i když tentokrát Owen Wilson do role namixoval i optimální množství svého vlastního hereckého typu, naivního dětiny.

 

Současný Američan v Paříži pak nevěřícně zírá na své literární a hudební idoly zhmotněné v pařížské půlnoci do podoby zábavných karikatur (Hemingway vykřikuje fráze o odvaze a smrti, surrealisti mluví o nosorožcích). Pak se s klukovským nadšením do svého vysněného světa vrací, zvlášť po seznámení s půvabnou milenkou Picassa, a otázkou je, jestli tam bude moct i zůstat. Nebo jestli pochopí, že když na začátku otravný kamarád jeho snoubenky vysvětloval, co je špatného na nostalgii, měl pravdu.

Čas od času starý mistr intelektuálních komedií dokáže zase nabídnout vydatný film. Půlnoc v Paříži ale patří do té druhé kategorie, lehkých zábavných črt, duchaplných hříček a sladkých filmových zákusků, jejichž jednu hlavní a přehledně podanou myšlenku podpírá pouze množství šarmu, roztomilosti a lesku hvězd (kromě Wilsona tu hrají Marion Cotillardová, Rachel McAdamsová, Kathy Batesová nebo první dáma Francie Carla Bruniová).

Půlnoc v Paříži je okouzlující, příjemná pozvánka na výlet do Francie a rovněž jemná satira o nostalgii po starých zlatých časech, které existují jen v idylickém snu, kde nemusíte řešit, jestli už vynalezli antibiotika.

I když tu zbude čas i na zesměšňování typů amerických konzervativců, tenhle rok má ve svém filmu Woody Allen dobrou náladu, odpouštějící a shovívanou. Ne jako kdysi v působivější Purpurové růži z Káhiry, která se novince ze všech allenovek nejvíc podobá.

Klepněte pro větší obrázek

Půlnoc v Paříži

(komedie, USA/Španělsko 2011, 94 minut)
Režie a scénář: Woody Allen
Hrají: Owen Wilson, Marion Cotillardová, Rachel McAdamsová, Michael Sheen
Premiéra: 22. září
Hodnocení: 60 %


Článek byl převzat z E15.cz

Další článek




celkem 1 komentář

Nejnovější komentáře

po10minutach jsem myslela,ze jsem na nejake … janča 8. 1. 2012, 21:45

Další podobné články

Selský rozum: jak si Andrej Babiš podmaňuje zemědělství [recenze filmu]

Selský rozum: jak si Andrej Babiš podmaňuje zemědělství [recenze filmu]

„Žlutý baron“ Andrej Babiš si podmaňuje nejen české zemědělství, ale i tuto zemi v dokumentu Zuzany Piussi a Víta Janečka.

Thor: Ragnarok, Liga spravedlnosti - nové trailery na očekávané filmové hity

Thor: Ragnarok, Liga spravedlnosti - nové trailery na očekávané filmové hity

Kde brát seriály, filmy a hry ve 4K a HDR

Kde brát seriály, filmy a hry ve 4K a HDR

Televizory, monitory, herní konzole,... všude samé 4K a HDR, ale kde brát obsah? Hry už jsou na 4K připravené, rychle nabídnou i HDR, ale filmů a seriálů je málo. Hlavně těch dostupných.

Atomic Blonde: Bez lítosti – recenze filmu

Atomic Blonde: Bez lítosti – recenze filmu

Spolurežisér Johna Wicka ve špionážní misi z Berlína před pádem zdi sází na jeho atmosférickou kulisu, sexy chladnou agentku Charlize Theron, osmdesátkový soundtrack a dlouhou akční scénu napříč patry domu.

Přání smrti: legendární film se vrací v remaku [video]

Přání smrti: legendární film se vrací v remaku [video]

Apple TV bude poskytovat obsah ve 4K rozlišení

Apple TV bude poskytovat obsah ve 4K rozlišení

Baby Driver - recenze filmu

Baby Driver - recenze filmu

Drive pro teenagery. Edgar Wright si pohrává s žánrovými klišé gangsterek i romancí, ale jeho nosnému nápadu se sladěním rytmu hudby a choreografie akce chybí silnější příběh a práce s charaktery postav.

Dunkerk – recenze filmu

Dunkerk – recenze filmu

Evakuace spojeneckých vojáků jako šílenství války v přímém přenosu. Práce s obrazem a nervním zvukem se stává součástí konceptu, jak nově nahlédnout na žánr válečného filmu. Britský režisér Christopher Nolan poprvé natočil příběh podle skutečných událostí.