AVmania.e15.cz

Průzkum Kasa.cz: rok 2011 přinesl snížení reklamací

Průzkum reklamovanosti nejprodávanějšího zboží provedl přední český internetový prodejce Kasa.cz. V porovnání s předchozím rokem klesla reklamovanost zboží ze 4,4 % na 2,8 % a u nejprodávanějších značek dokonce na 2,6 %. Za poslední rok byl tedy reklamován či vrácen bez udání důvodu každý 36. zakoupený produkt.

Mezi TOP 10 nejprodávanějšími značkami na Kasa.cz mají nejmenší procento reklamací Krups (1,0 %), Whirlpool (1,4 %) a Bosch (1,6 %). Pod průměrnou hodnotou reklamovanosti jsou i Philips, Electrolux, Tefal a Eta. Pokud rozšíříme záběr na 50 nejprodávanějších značek na Kasa.cz, tak nejmenší procento reklamací vykazuje Sodastream (0,2 %), Kingston (0,8 %), Krups (1,0 %), AEG (1,1 %) a Belkin (1,3 %).

Z hlediska počtu reklamací patří k nejproblematičtějším kategoriím mobily, MP3 přehrávače a GPS, kde reklamovanost představuje 9,6 procenta, tedy téměř 3,5násobek celkového průměru. Na druhém konci pomyslného žebříčku stojí drogerie a parfémy s půl procentem reklamací, zboží pro děti a zábavu s jedním procentem a kategorie Auto-moto s 1,3 procentem. Při pohledu na historická data je zřejmé, že kategorie mobilů, MP3 přehrávačů je nejrizikovější již tradičně, protože v poměru k prodejům generovaly nejvíce reklamací vloni i v roce 2009. Nadprůměrné reklamace má vcelku překvapivě zboží z kategorie Hodinky a šperky (4,2 %), více než průměrně jsou reklamovány také produkty z kategorie Televize a Audio-video (3,8 %).

Uvedená data zahrnují nejen reklamace, ale také vrácení zboží bez udání důvodu, což je na Kasa.cz možné v nadstandardní lhůtě 30 dní od zakoupení zboží. „Nakupující na internetu si zvykli, že si mohou zboží prohlédnout a pokud se jim nelíbí, není problém je vyměnit či vrátit. Naše prodloužená lhůta jim na rozhodnutí ponechává dostatek času a výhodou bude především nyní, v době vánočních nákupů,“ uvedla Jitka Součková, marketingová ředitelka Kasa.cz.

Možnost vrátit zboží bez udání důvodu způsobuje i drobný rozdíl v reklamovanosti kuchyňských spotřebičů vestavných (1,9 %) a volně stojících (1,7 %). „U vestavěných spotřebičů se často stává, že se lidem nepodaří trefit do rozměrů, a zboží pak vracejí bez udání důvodu. Neplatí, že vestavné spotřebiče jsou poruchovější než volně stojící,“ upřesňuje Jitka Součková.

Další článek