Průzkum elektro trhu: Češi kupují nejvíce levné televizory

Spotřebitelé v Česku nejvíce kupují levné televizory do 10 000 Kč, avšak technologicky vybavené. To vyplynulo ze statistiky agentury GfK. Tento trend potvrzují i snížené finanční rozpočty domácností vlivem jejich obav o budoucí vývoj. Navíc statistika GfK ukázala, že LG měla v květnu 2011 tržní podíl v LCD televizorech 27,3 % na počtu prodaných kusů.

Česká republika je zemí zaslíbená plochým televizorům. Češi stále více likvidují staré CRT televizory a místo toho pořizují ploché televizory – LCD, LED i plazmové. Meziročně se u nás za období leden – květen 2011 prodalo o 18 % více plochých televizorů než ve stejném období předcházejícího roku.

„V posledním roce posilovaly televizory LG svoji pozici. Podíl v LCD televizorech 27,3 % je pro nás výborný výsledek, statistická čísla ukazují zajímavé trendy na českém trhu. Do budoucna chceme posilovat segment 3D televizí a stejně tak se soustředit na chytré televizory LG Smart TV,” uvedl Martin Malý, tiskový mluvčí společnosti LG Electronics CZ.

Na českém trhu se nejlépe prodávají levné televizory. V segmentu LCD televizorů bylo v květnu 64,7 % televizorů levnějších, než 10 000 Kč. Zároveň si ale Češi potrpí na špičkové modely. Největší meziroční nárůst prodejů byl zaznamenán u televizorů s úhlopříčkou 50“ a vyšší. Meziroční růst v kusech zde činil 67 %. Naopak propad byl zaznamenán u malých televizorů s úhlopříčkou 15 - 16“.Pokles činil 9 % - o tyto malé televizory ztrácí zákazníci zájem.

Je vidět, že Češi začínají vyhledávat také 3D televizory. Menší zastoupení je u LCD televizorů, v květnu 2011 bylo 2,9 % všech prodaných televizorů vybavených technologií 3D. Ale u plazmových televizorů je tento podíl již 16,8 %. U LCD televizorů s úhlopříčkou 50“ a vyšší bylo již 41,2 % televizorů vybavených 3D.

„Naše společnost očekává, že se podíl 3D televizorů na celkovém počtu prodaných televizorů bude i nadále zvyšovat. Hlavním důvodem je i fakt, že LG uvedlo na jaře novou řadu 3D TV s pasivní technologií LG CINEMA 3D a prodejní ceny těchto 3D TV modelů odpovídají cenám konkurenčních standardních televizí,“ dodal Martin Malý.

Raketově roste i zájem o „smart televizory“, které jsou schopné přehrávat obsah z internetu, jako jsou třeba videa z YouTube. V květnu 2011 bylo „on-line funkcemi“ vybaveno 12,2 % LCD a 20,7 % plazmových televizorů. O rok dříve to přitom bylo jen 6, respektive 11,5 %.

Určitě si přečtěte

Články odjinud