Přinesou 4K televizory oživení, nebo stagnaci prodejů?

Přinesou 4K televizory oživení, nebo stagnaci prodejů?

Zajímavému tématu se věnuje DisplaySearch. Výrobci vždy hledají nový produkt, který jim pomůže zvýšit zájem zákazníků, ale pokud se podáváme do historie, tak ne vždy představení novinky vede k vyššímu zájmu, a to mluvíme o úspěšných novinkách.

televizor graf.jpg 

Uveřejněný graf ukazuje vývoj prodejů v závislosti na technologiích, graf se věnuje trendům v Západní Evropě. Do začátku devadesátých let byly televizory drahé, často se nekupovaly za hotové, vzhledem k jejich vysoké ceně byl nákup na splátky běžný, konec konců i u nás. S nástupem rovnějších CRT obrazovek a větších úhlopříček začátkem devadesátých let přišel i stabilní zájem o barevné televizory, který ukončilo představení skutečně plochých televizorů - plazmy v roce 1996/1997. CRT v tu chvíli se stalo zastaralou technologií, ale na novou měl málokdo.

Po roce 2002/2003 nastává zlatá éra. Ceny plazem a LCD televizorů padají, přichází inovace v podobě LED podsvícení, všude se přechází na digitální vysílání. Po roce 2010 ale následuje pád. Trh se již nasytil, televizory jsou vyměněné. Co bude tedy následovat? 3D svoji roli „oživovače“ prodejů nesplnilo. Splní ji ale 4K rozlišení? Lze předpokládat, že pokud 4K lidé přijmou, ta budou opět čekat na rozumné ceny. Jinými slovy, spolu s uvedení nové technologie naopak může přijít ještě větší stagnace, místo oživení.

Otázkou ale je, zda příchod 4K běžný uživatel vůbec zaznamenal. Zploštění televizorů a růst jejich rozměrů je změna, které si po nástupu plochých TV všiml každý. Ale rozlišení? Drtivé většině asi postačí slušný 42“ až 50“ televizor a Full HD rozlišení.

Speciál: Televizory

Nový televizor vybírejte pečlivě. Kolik do něj chcete investovat, na jaké ceně začínají kvalitní modely? Jaká bude nejvhodnější úhlopříčka, rozlišení a jaký typ zobrazovacího panelu? Určitě si přečtěte návod Jak dobře koupit televizor.

Doporučujeme také redakční výběry televizorů:

Určitě si přečtěte

Články odjinud