Ta škoda je pouze teoretická a defakto spekulativní. Drtivá většina sledovatelů kopií by si film za peníze, které za něj producenti žádají nikdy nekoupila. Reálná hodnota je pouze zlomkem a škoda vždy je posuzovatelná jako újma skutečná, nikoli újma na zbožném přání.
Kopírování je jak produktem snadné dostupnosti kopírovacích technologií, tak - a to především - produktem nemravných cen, které trh neakceptuje. Má dvě možnosti, jak se nemravné ceně bránit. Nekoupit nebo kopírovat. Tím druhým se ovšem nemravným stává nejen distributor, ale též uživatel. Takže fifty-fifty. Pokud by docházelo k dalšímu "zdaňování" nenahraných nosičů (což já považuji za drzost nejvyššího kalibru), je nepochybné, že trh si opět najde jinou cestu, jak této nemravnosti na druhou čelit. Proč bych pro uložení svých vlastních dat, dokumentů, fotografií, homevidea či čehokoli jiného měl odvádět desátek někomu, kdo se ve své vlastní nenažranosti topí vlastní vinou?