mirek
30. prosince 2012 • 1:39

Přátelé, před dvěmi hodinami jsem se vrátil z kina, nadšený z krásné pohádky, která mne velmi výborně pobavila, z pohádky vyprávěné fantastickým 3D obrazem, který je už lepší než slavný Avatar 3d a spokojený, že jsem velmi užitečně využil svých cca 250 Kč, které mě stál zážitek v kině, vstupné + občerstvení...
O nic jiného mi nešlo, než se nechat pobavit krásou 3D obrazu, který sliboval trailer, než se na chvíli odpoutat od všední šedé reality a nechat se doslova bavit.. a moje spokojenost je o to větší, že místo barevné ptákoviny to je vcelku silný příběh, chvílemi napínavý... to však v případě, že se divák nechá opravdu bavit, pokud tam sedí intoš, co všechno viděl a všechno zná a nebaví jej skoro nic, tak to je jeho smůla...
Takže neřeším hloubku "výpovědi" filmu, neřeším, jestli autor scénáře držel obsah knihy, neřeším, jestli to někomu škodí, nebo pomáhá, já se chtěl pobavit a to se realizačnímu týmu kolem režiséra povedlo dokonale..
A jsou mi fakt k smíchu některé rádoby chytré reakce tady v diskuzi... vždyť umění, jakékoliv, je tak individuální v podání tvůrce a je vysoce individuální i v poloze příjemce, diváka nebo posluchače, že neexistuje univerzální kritika a názor na věc, každý má natolik individuální názor a vkus, že je i hádka kolem toho naprosto zybtečná a směšná..

Q
30. prosince 2012 • 8:36

"....A jsou mi fakt k smíchu některé rádoby chytré reakce tady v diskuzi... vždyť umění, jakékoliv, je tak individuální v podání tvůrce a je vysoce individuální i v poloze příjemce, diváka nebo posluchače, že neexistuje univerzální kritika a názor na věc, každý má natolik individuální názor a vkus, že je i hádka kolem toho naprosto zybtečná a směšná......" Tie reakcie su take iste slobodne nazory, aky mas aj ty. Presne ako pises..."neexistuje univerzalna kritika..." Tak nechapem, preco sa tomu divis? Na jednej strane tvrdis ze je to OK, na druhej strane sa tomu smejes... Trochu schyza, nie? Potom si tu na smiech jedine ty. Ked ti stacia k skvelemu zazitku pohyblive obrazky v 3D prevedeni, tvoja vec. Respektuj aj to, ze niekomu to jednoducho nestaci.

karolina baarovba
3. ledna 2013 • 23:35

a mohu vědět, co se líbí vám?

karolina baarova
3. ledna 2013 • 23:37

a mohu vědět, co se líbí vám? Myslím pana Q...

Q
6. ledna 2013 • 10:07

Nie. Nie je to temou clanku, ani nie sme na pokeci, FB a inych strankach. Ked bude temou clanku "Co zo sucastnej TV/kino tvorby si nenechate ujst" potom to mozno napisem.

Robin
27. prosince 2012 • 9:54

Milý pane recenzente, myslíte si opravdu, že recenze spočívá v podrobném přepsání příběhu i jeho konce a výkladu? Měl by jste se nad sebou zamyslet. Díky Vaší recenzi zničíte divákům jakékoliv překvapení či očekávání. Nevím, jak jste se k této práci dostal, ale běžnou cestou to asi nebylo.

Marek Čech
27. prosince 2012 • 12:24

Milý Robine, film je natočený podle poměrně známého literárního bestselleru. Budete se se stejně zlobit, když prozradím jak skončí Hrabě Monte Christo, Tři mušketýři nebo Anna Karenina? Nechodí člověk na adaptace známých literárních děl také s tím, že už je s příběhem obeznámený a je zvědavý na to, jak ho filmoví tvůrci "přeloží" do řeči obrazů. Nebo jaký mu dají nový výklad? V recenzi jsem se snažil vyvážit to, že ji adresuji jak divákovi, který je s románem seznámený, tak tomu, který ani netuší že nějaký Yann Martel existuje.

modern
26. prosince 2012 • 9:42

Prvních 30 minut je film docela zajimavy, zbylá hodina je nudná a plná naivnich "new age like" plků, které navíc mají nést důležité poselství o tom, že bysme se měli mít všichni rádi a bejt rádi - to je sdělováno prostředky téměř jako z divadla Járy Cimrmana, jen s tím rozdílem, že nejsou vtipné a snaží se vypadat hrozně vážně. 3D je fajn, nevtírá se.

Petr Hnyk
24. prosince 2012 • 10:25

POZOR - RECENCE OBSAHUJE SPOILER!!!

Q
24. prosince 2012 • 9:32

Ako krizenca Robinsona s Tarzanom by som to bral. Taka fantasy oddychovka pre deti, preco nie. Ale to nasilne (a pre mna osobne maximalne otravne) zakomponovanie viery do deja, k tomu "cvokarska" zapletka o kanibalovi pozierajucom pasazierov (ktori ho dakym zazrakom nedokazali zlikvidovat).... To asi nie. Nehovoriac o naozaj PREHNANYCH digitalnych efektoch. Vsetkeho dobreho vela, skodi. Pre mna dobra rozpravka zbytocne pokazena "vierou" a ludskou tragediou. Mam z toho zmiesane pocity.