Philips propaguje svůj Ambilight v UHD videu Darklight

Philips propaguje svůj Ambilight v UHD videu Darklight

O technologii Ambilight jsme už několikrát psali. Jedná se o zadní LED osvětlení televizorů Philips, které na stěnu za televizorem osvětluje přesně dle barev, které vidíte na obrazovce. Výsledkem je nejen dojem z většího obrazu a lepší zážitek, ale také zpravidla lepší vnímání obrazu na televizoru.

V rámci propagace Ambilightu společnost TP Vision (bývalá TV divize Philips) uvádí snímek Darklight, a zahajuje tak prodej nových modelů Philips 8000 a 9000 se čtyřstrannou technologií Ambilight.

Darklight představuje třetí film série a jeho tvůrci stejně jako u dosavadních snímků Lightwaves a Afterglow, které získaly několik ocenění. Ve filmech je použito spojení LED osvětlení a extrémních sportů v atraktivních lokacích. V České republice budou televize Philips série 8000 a 9000 k dispozici před koncem roku 2015.

Nový film zachycuje tři špičkové světové jezdce na horských kolech (Grahama Agassize, Matta Huntera a Mattyho Milese) při zběsilých nočních jízdách v nehostinném prostředí horských pouští Utahu a na stezkách v bujných oregonských lesích.

Filmy také nabízejí optimální obsah 4K UHD pro předvedení unikátní technologie Ambilight (jíž disponují pouze televizory Philips), která promítá na zeď za televizorem světlo, které přesně odpovídá obsahu na obrazovce a vyvolává tak intenzivnější zážitek ze sledování.

Technologie Ambilight nezůstává na místě, ale koncem roku se v obchodech objeví televizor s technologií Ambilux – co je devět integrovaných piko projektorů, které přenášejí obraz mimo obrazovku.

Jak se natáčelo

Výběr lokací, příprava a natáčení snímku Darklight si vyžádaly 38 dní. Stejně jako předchozí filmy Afterglow a Lightwaves vznikl také snímek Darklight ve spolupráci s nezávislou filmovou společností Sweetgrass Productions. Byly využity speciální filmařské techniky, jednotlivé scény proto bylo nutné natáčet s využitím kamer 4K Red Dragon a akčních kamer TomTom Bandit, bez pomoci počítače a CGI, extrémní povaha terénu si vyžádala natáčení pomocí speciálně připravených kamerových dronů. Třicetičlenný štáb tak musel na místo fyzicky vynést vybavení o hmotnosti šesti tun.

K natáčení ve tmě a v prachu, který na rozdíl od sněhu a vody mnohem méně odráží světlo, bylo dále zapotřebí 171 LED zdrojů, tedy čtyřikrát více než u snímku Afterglow. Na místě bylo rovněž třeba vymyslet a vytvořit speciální vybavení, například bezdrátové řízená LED kola. Společnosti Specialized a TomTom (výrobce akčních kamer TomTom Bandit), k natáčení poskytly speciálně upravená kola a kamery.

Zdroj: TP Vision

 

Určitě si přečtěte

Články odjinud