AVmania.e15.cz

Paříž–Manhattan: Nepřesvědčivá nápodoba Woodyho Allena

Paříž–Manhattan: Nepřesvědčivá nápodoba Woodyho Allena

Woody Allen za ta léta svými duchaplnými romantickými komediemi inspiroval mnohé. Francouzka Sophie Lelloucheová patří mezi ně. Mezi tím „mít rád Allena“ a „být dobrý jako on“ je však velký rozdíl. Její celovečerní debut se sice jmenuje Paříž–Manhattan, na cestě za svým vzorem se ale příliš daleko nedostal.

Hlavní hrdinka, okázale osobitá lékárnice Alice, může svého guru chválit mnoha větami a DVD s jeho filmy zázračně léčit zdravotní potíže řady pacientů. Její vlastní milostné eskapády přesto pořád postrádají vtip, švih i duchaplnost, takže vypadají jako nezajímavé a nepřesvědčivé rozhodování mezi zdánlivě dokonalým bohatým mužem a příliš upřímným vynálezem alarmů.

Ten je sice už trochu za zenitem, ale v podání herce a zpěváka Patricka Bruela dostatečně šarmantní a režisérkou dostatečně protežovaný, aby byl od počátku jasným kandidátem na závěrečný polibek. Toto Alicino „dilema“ doplňuje několik podivně nerozvitých vedlejších zápletek, které nutí postavy dělat další hloupé věci jako vloupat se do bytu svých příbuzných, aby tam mohly hledat důkazy o nevěře.

Jako vzdělaná fanynka autorka Allenovi ukradla alespoň jeden dobrý nápad. Nechala samotného Woodyho, aby Alici radil z plakátu, podobně jako kdysi jeho hrdinovi kecal do života imaginární Humphrey Bogart v komedii Zahraj to znovu, Same. Škoda že tuto ideu posléze opustí. Allenův vlastní hlas alespoň přináší do filmu jeho bonmoty a ty neznějí tak mdle jako ty od Lelloucheové, zároveň autorky scénáře.

V Paříž–Manhattan romantiku přináší jen jarní Paříž a francouzská móda, hlavní hrdince to většinou sluší. Alespoň od okamžiku, kdy se děj přesune do současnosti z úvodních matoucích flashbacků, v nichž všichni vypadají stejně staře, ač se mají odehrávat o deset let dříve.

Z lehkonohé pocty Woodymu Allenovi tak zbyl jen nesoustředěný film plný slov, ale s málem obsahu, takový, kde postavy dokola opakují, jak milují hudbu Cola Portera (jako hrdina Půlnoci v Paříži), a přitom tu pořád hraje jen jeden hit od Rodgerse a Harta.

Paříž–Manhattan

  • romantický, Francie, 77 minut
  • Režie: Sophie Lelloucheová
  • Hrají: Alice Taglioniová, Patrick Bruel
  • Premiéra: 7. února
  • Hodnocení: 40 %
Další článek




Přidejte svůj názor k tomuto článku Přidat příspěvek

Další podobné články

Po čem muži touží: recenze filmu

Po čem muži touží: recenze filmu

Variace na komediální hit Po čem ženy touží, která stojí a padá na fyzické klauniádě Anny Polívkové. Nohy jí podráží stereotypní nahlížení na role mužů a žen ve společnosti i v partnerských vztazích.

Captain Marvel: první oficiální trailer na očekávaný komiksový hit

Captain Marvel: první oficiální trailer na očekávaný komiksový hit

50 sex symbolů filmové Francie

50 sex symbolů filmové Francie

Brigitte Bardot, Catherine Deneuve, Isabelle Adjani, Sophie Marceau, Emmanuelle Béart či Eva Green. Stvořil Bůh ženu opravdu ve Francii?

Predátor: Evoluce – recenze filmu

Predátor: Evoluce – recenze filmu

Scenárista Posledního skauta Shane Black přichází s osmdesátkovým pojetím predátorské látky. Krvavá gore brutalita se zde mísí s hláškami a nekorektním humorem, ale napětí se z toho nějak vytratilo.

Marvel

Marvel's Spider-Man: nejlepší pavouk, kterého si můžete zahrát (galerie)

Všechno bude: recenze filmu

Všechno bude: recenze filmu

Cesta autem dvou nezletilých chlapců jako hledání prchavého pocitu svobody, nelimitovaného světem dospělých. Zimní road movie režiséra Olma Omerzua si pohrává s hranicí mezi realitou a klukovskou fantazií.

Důvěrný nepřítel: recenze filmu

Důvěrný nepřítel: recenze filmu

Dům, který se zamiloval do Gabriely Marcinkové. Režisér Karel Janák téma nebezpečí autonomní umělé inteligence míchá s freudovskými výklady o podvědomí, ale český Black Mirror z toho bohužel nevznikl.

Upgrade: recenze filmu

Upgrade: recenze filmu

Pomsta za pomocí umělé inteligence v žánrovém překvapení z Austrálie. Akční revenge thriller se v příběhu z blízké budoucnosti potkává s cyberpunkovou sci-fi a body hororem cronenbergovského ražení.