KFL
15. prosince 2010 • 12:37

Ja musim len povedat, ze moj stary Philips 29PT8609 ma funkciu AVL = Automatic Volume Level. Tatktiez aj ine televizory uz davno tuto funkciu maju, ale volaju ju rozne.
Na druhej strane si myslim, ze lepsou volbou je zabezpecit, aby reklamy neboli vysielane hlasnejsie.

ivan
3. prosince 2010 • 18:59

..som rad, ze uz 6 rokov telku nevlastnim a nesledujem. Mam cas na knihy a info, ci filmy, ktore chcem, si najdem na nete.

Pas
11. prosince 2010 • 12:16

Už aby to bylo!Mám Panasonic který AVL nemá a mám snad 100*denně v ruce DO,abych srovnal hlasitost.

Tom
3. prosince 2010 • 17:27

Koukám, že se opět potvrdilo, že USA je ze země neobyčejných možností, ale i kolosálních blbců. Proč by měly problém s hlasitostí řešit výrobci televizí ??? Jak má TV obvod poznat, že zrovna běží reklama a ne nějaká hlasitější pasáž filmu? Postaveno na hlavu jak jinak. Nenapadá mě nic jinýho, že TV studia a vysílací společnosti spolu s výrobci reklam mají tak silnou lobby, že oni hlasitost reklam neztlumí a svůj problém hodí na výrobce televizí.

Puk
3. prosince 2010 • 18:06

Naopak já si myslím, že není nic jednoduššího. Televizory mají většinou funkci, která nastaví stejnou hlasitost různých programů. Stačí jen nastavit něco podobného v rámci jednoho programu.

Tom
3. prosince 2010 • 18:49

Potom si tedy užij filmy, kde jsou jednotlivé pasáže, které mají být tiché a některé hlasité, až Ti je televize srovná do jedný úrovně hlasitosti! :-D

radon
5. prosince 2010 • 21:21

- přesně tak, výbuch v akčním filmu pak bude znít jako otevření lahváče
- navíc takové obvody už existují - v některých TV nebo jako volba v HTPC
- a to třetice, problém vlastně není ve zvýšené hlasitosti, ale v rozdílu mezi předchozí filmovou pasáží a reklamním blokem. Maximální hlasitost je totiž normovaná, takže reklamní blok může pracovat se stejným maximem jako je v tom filmu, akorát film si maximum nechá na ty výbuchy a lidský hovor vede třeba na 75%, zatímco reklama vytočí na maximum zvuk u prvních 3 vteřin a je jedno jestli to je prdnutí čmeláka nebo start letadla :-(
- nejlepší řešení je stejně pořady nahrávat a reklamu přeskakovat .. a zvýšenou hlasitost si pak můžete vyložit jako výzvu "pozor, šetříme váš čas, je třeba posunout pořad" :-)

RoPo
6. prosince 2010 • 8:52

Ano, v televizích toto již je. V TV Samsung toto je a po vyzkoušení jsem to raději vypnul. Sice reklamy tato funkce zvukově ořezává, ale pak je i "kolísavý" zvuk v normálním filmu, který člověk sleduje.Buď by se tato funkce musela rapidně zlepšit a to např. nějakým pilotním signálem vysílaným během reklamy a TV na to může reagovat (podobně jako VPS - zdalipak si vzpomenete k čemu to je? :) ). Jinak je to na nic. Tolik "inteligence" do TV momentálně dostat nejde, aby rozeznala reklamu od běžného filmu.

Určitě si přečtěte

Články odjinud