AVmania.e15.cz

Nebojte se tmy: drnkání na nervy a mozkové buňky

Králů temných thrillerů a hororů Guillermo del Toro pomáhá s filmovým debutem dalšímu kolegovi, a to nejen jako producet, ale i scénárista. S jakým úspěchem?

Mexický filmař Guillermo del Toro se v posledních dvou desetiletích stal jedním z králů temných thrillerů a hororů. Jeho nádherná pohádka Faunův labyrint patří k nejlepším strašidelným snímkům posledních let. Díky svému věhlasu del Toro pomáhá spoustě talentovaných kolegů, jimž produkuje jejich snímky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

To je případ i Troye Nixeye a jeho debutu Nebojte se tmy. Na remaku televizního hororu ze sedmdesátých let se však del Toro podepsal výrazněji než pouze připojením jména do titulků a vedle produkce se ujal i napsání scénáře.

 

Původní snímek i Nixeyův remake skvěle pracují s tradiční dětskou fobií: „co se děje pod postelí, když je tma“. Zavádí nás do ohromného domu, který renovuje milenecký pár Alex a Kim. Alexovi přijíždí psychicky narušená dcerka Sally, již matka sama nezvládá. Sally se ale nelíbí otcova nová přítelkyně, navíc se spřátelí s malými potvůrkami žijícími v zamčeném krbu. Když je pouští do světa, netuší, že se z nich stanou krvelačné příšery prahnoucí po jejích zubech a kostech.

Vyjádření zmíněné fobie je v Nixeyových rukou báječné. Pod del Torovým vedením, které je znatelné především ve scénách na zahradě, mistrovsky buduje atmosféru všudypřítomného děsu. A daří se mu skvěle vyvažovat tradiční „lekačky“ s déle trvajícím psychickým terorem. Ke kladům snímku ještě patří překvapivý výkon Bailee Madisonové v roli malé Sally, která přes útlý věk má za sebou celkem bohatou filmovou kariéru. Otázka je, zda má před sebou filmovou budoucnost, případy dětských hollywoodských hvězd bývají tragické.

Klepněte pro větší obrázek

Aby se z Nebojte se tmy stala událost, však brání del Torův scénář. Přesněji výrazné logické trhliny, které sice podřadnější hororovou tvorbu symbolizují, slavný tvůrce se jich ale měl vystříhat. Především poslední čtvrtina snímku trpí jedním klišé a nesmyslem za druhým, že strach, většinou snímku velmi solidně navozený, se mění ve škodolibý smích. Vskutku je opuštění domu tak těžké, jak tvůrci naznačují?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 

Nebojte se tmy

(horor, USA / Austrálie / Mexiko, 99 minut)
Režie: Troy Nixey
Hrají: Guy Pearce, Katie Holmesová, Bailee Madisonová
Premiéra: 15. září
Hodnocení: 40 %


Článek byl převzat z E15.cz

 

Další článek




Přidejte svůj názor k tomuto článku

Další podobné články

Po strništi bos: recenze filmu

Po strništi bos: recenze filmu

Jan Svěrák se vrací ke svému debutu Obecná škola a vytváří jeho prequel. Chlapecká komedie typu Bylo nás pět se v něm v až příliš epizodně rozdrobené struktuře potkává s rodinným melodramatem.

Selský rozum: jak si Andrej Babiš podmaňuje zemědělství [recenze filmu]

Selský rozum: jak si Andrej Babiš podmaňuje zemědělství [recenze filmu]

„Žlutý baron“ Andrej Babiš si podmaňuje nejen české zemědělství, ale i tuto zemi v dokumentu Zuzany Piussi a Víta Janečka.

Thor: Ragnarok, Liga spravedlnosti - nové trailery na očekávané filmové hity

Thor: Ragnarok, Liga spravedlnosti - nové trailery na očekávané filmové hity

Kde brát seriály, filmy a hry ve 4K a HDR

Kde brát seriály, filmy a hry ve 4K a HDR

Televizory, monitory, herní konzole,... všude samé 4K a HDR, ale kde brát obsah? Hry už jsou na 4K připravené, rychle nabídnou i HDR, ale filmů a seriálů je málo. Hlavně těch dostupných.

Atomic Blonde: Bez lítosti – recenze filmu

Atomic Blonde: Bez lítosti – recenze filmu

Spolurežisér Johna Wicka ve špionážní misi z Berlína před pádem zdi sází na jeho atmosférickou kulisu, sexy chladnou agentku Charlize Theron, osmdesátkový soundtrack a dlouhou akční scénu napříč patry domu.

Přání smrti: legendární film se vrací v remaku [video]

Přání smrti: legendární film se vrací v remaku [video]

Apple TV bude poskytovat obsah ve 4K rozlišení

Apple TV bude poskytovat obsah ve 4K rozlišení

Baby Driver - recenze filmu

Baby Driver - recenze filmu

Drive pro teenagery. Edgar Wright si pohrává s žánrovými klišé gangsterek i romancí, ale jeho nosnému nápadu se sladěním rytmu hudby a choreografie akce chybí silnější příběh a práce s charaktery postav.