Že rostou prodeje gramodesek, je už jasné několik let. Ale že podobný zájem poroste o magnetofonové kazety, to se nečekalo. V roce 2016 se prodalo kazet o 75 % více, než v roce 2015.
Než ovšem začnete jásat, než oprášíte svůj kazetový magnetofon, vyčistíte hlavy a poběžíte do obchodu pro novou kazetu BASF, TDK či Sony, tak vězte, že absolutní čísla nejsou nijak ohromující. Zpráva Nielson Music uvádí, že v USA se loni prodalo celkem 129 000 kazet, v roce 2015 to bylo 74 000 kusů. Pro srovnání je ale potřeba uvést, že ve stejné roce se prodalo 200,8 miliónů hudebních alb, vinylových desek se prodalo 13,1 miliónů.
Za vyšší zájem o kazety může mimo jiné film Strážci Galaxie. V roce 2014 vyšel soundtrack i na kazetě a prodalo se ho 11 000 kusů. V roce 2016 vyšla speciální edice alba Purpose na kazetě například Justinu Bieberovi (prodalo se 1 000 kusů), Eminem prodal 3 000 kazet a kazet s albem Purple Rain od Prince se prodalo 2 000 kusů. Takže jak vidíte, jde spíše o speciální sběratelské edice a záležitosti, než že by lidem kazety dramaticky chyběly.
Zdroj: billboard