AVmania.e15.cz

Logan: Wolverine – recenze filmu

Wolverinova labutí píseň. Krvavá, plná zmaru a utrpení, ale i emocí. Westernová road movie, která ukazuje, že když odcházet, tak na vrcholu.

Sedmnáct let uběhlo od chvíle, kdy se Hugh Jackman poprvé objevil v roli mutanta Wolverina. Bylo to ve filmu X-Men režiséra Bryana Singera, jímž se odstartovala série snímků z tohoto universa. Nyní přichází čas jeho loučení.

Padesát odstínů temnoty: recenze filmu

Padesát odstínů temnoty: recenze filmu

Harlekýnská BDSM pohádka o sexuálně probuzené Popelce a jejím bohatém perverzním princi, jemuž se začínají připomínat stíny jeho traumatické minulosti.

Moonlight: oscarový film roku jde do kin [recenze]

Moonlight: oscarový film roku jde do kin [recenze]

Pozitivní diskriminace nebo oprávněné vítězství v nejprestižnějším filmovém klání? Odpověď hledejte v nadčasovém příběhu o hledání vlastní identity.

Odcházet se má na vrcholu

O tom, že se Hugh Jackman objeví v roli naposledy, pozorní diváci jistě ví, představitel titulní role to oznámil ještě před premiérou filmu. Jaká je tedy jeho devátá a vlastně poslední štace? Krvavá, brutální, bolestivá, plná zmaru a utrpení, ale i nesmírně emotivní. Tedy přesně taková, jakou si ji fanoušci vysnili už v předchozích dvou Rosomákových sólovkách.

Wolverine: recenze filmu

Wolverine: recenze filmu

Rosomák se pere se svými vnitřními démony a v současném Japonsku na ostřích samurajských mečů podstupuje test své nesmrtelnosti.

Režisér James Mangold již v předchozí sólovce Wolverina sliboval, že rozehraje v japonských kulisách krvavý masakr ve stylu Tarantinova Kill Bill. Žánrově univerzální tvůrce, jež má na svém kontě romanci Kate a Leopold, biografii Johnnyho Cashe Walk the Line, western 3:10 Vlak do Yumy nebo odlehčený osmdesátkový akčňák Zatím spolu, zatím živi, se ale v realizaci krvavých scén držel dost zpátky a kvůli přístupnosti mládeži od dvanácti let nechával všechny násilnosti běžet mimo rámec plátna.

To nyní pominulo. Úspěch Deadpoola a to, že se Jackman vzdal části svého honoráře, napomohlo tomu, že film mohl být natočený jako mládeži nepřístupný. Režisérovi se uvolnily ruce a on stvořil film, který potvrzuje pravidlo, že odcházet se má na vrcholu. Wolverinovi se to v jeho labutí písni podařilo měrou vrchovatou.

Westernová road movie

James Mangold pro to musel po vzoru Christophera Nolana a jeho batmanovek učinit komiksový žánr mnohem víc realistickým. Žádné superhrdinské trikoty ani opulentní destrukční finále, ale krev, pot, prach a adamantinové drápy, které se dostanou ke slovu způsobem, při němž budete od plátna odvracet zrak.

Prach nezmiňuji náhodou. Mangold v Loganovi sbližuje komiksový žánr s westernem a road movie. Už v průběhu natáčení snímku zmínil, že jako inspirační zdroje mu posloužily tyto tři filmy. Klasický western Shane z roku 1953, sympatická rodinná indie komedie, odehrávající se na cestě, Malá Miss Sunshine a Wrestler od Darrena Aronofskeho.

Deadpool: recenze filmu

Deadpool: recenze filmu

Super, ale ne hrdina. Tvůrci si nekorektně utahují z komiksových klišé i sebe sama. Vulgární konverzační komedie, romance i brutální řežba v jednom jako vedlejší produkt X-Men série.

S wrestlerem Mickeyho Rourkea Logana pojí stejná urputná důstojnost stárnoucího muže, který už má nějaké zdravotní handicapy a přesto zápasí naplno do posledních chvil. I kdyby ho to mělo stát život. Malou Miss Sunshine zmínil režisér proto, že se zde objevuje téma rodiny.

Logan hledá vykoupení. Je v depresi, pije a zamýšlí se nad svým odkazem a tím, jestli by světu bylo líp s ním nebo bez něho. Plno věcí z minulosti ho tíží a v budoucnosti nevidí žádnou naději. Dokud nepozná někoho, kdo mu dá naději, přesah, smysl života.

Další článek




celkem 5 komentářů

Nejnovější komentáře

Re: Tak nudný, užvaněný a vlekoucí se film j… Mike 6. 3. 2017, 13:18
Tak nudný, užvaněný a vlekoucí se film jsem … Anonym 4. 3. 2017, 20:21
Chcu prezit.... Hovädzie je lepsie ako bravc… NOWOCAYN 4. 3. 2017, 19:00
To rozdelovanie clanku uz na tomto webe je u… Ghost_sk 4. 3. 2017, 17:48
Včera jsem byl v kině (opět bez 4k přesto že… Miki 4. 3. 2017, 10:35
Zobrazit diskuzi Přidat příspěvek

Další podobné články

MEG: Monstrum z hlubin – recenze filmu

MEG: Monstrum z hlubin – recenze filmu

Prehistorický obří žralok proti traumatizovanému záchranářovi v podání Jasona Stathama. V béčkovém žraločím thrilleru, jemuž chybí osobitost, nadsázka, krev i nervy drásající napětí.

Miss Hanoi: recenze filmu

Miss Hanoi: recenze filmu

David Novotný a Ha Thanh Špetlíková v kriminálce z uzavřeného světa vietnamské komunity. Režisér Zdeněk Viktora po Raluce přichází s žánrovým kouskem, stavícím na jiskření nesourodého páru vyšetřovatelů.

Mission: Impossible – Fallout je nejlepší akční film roku 2018 [recenze]

Mission: Impossible – Fallout je nejlepší akční film roku 2018 [recenze]

Nejlepší díl série a akční film roku, plný zvratů a spektakulární akce. Agent Ethan Hunt se ocitá na šachovnici mocenských zájmů různých tajných agentur, které proti sobě intrikují a vzájemně si nevěří.

Úžasňákovi 2: recenze filmu

Úžasňákovi 2: recenze filmu

Režisér Brad Bird kvalitativní laťku jedničky nepřekonal, ale ani nepodlezl. Humor snímek těží z prohození tradičních rodinných rolí, kdy žena zachraňuje svět a muž zůstává doma s dětmi a podporuje ji.

Hotel Artemis – recenze filmu

Hotel Artemis – recenze filmu

Drew Pearce ve svém debutu spoléhá na noirovou atmosféru zašlého hotelu, přebudovaného na supermoderní nemocniční zařízení pro členy zločineckého podsvětí, méně už na rozvíjení zápletek, s nimi spjatých.

Chata na prodej – recenze filmu

Chata na prodej – recenze filmu

Hořce ironická charakterová studie české mentality, naroubovaná na fenomén českého chataření. Komedie o obtížnosti komunikace uvnitř třígenerační rodiny, v níž se poznáte.

Alita: Battle Angel – nový trailer ke Cameronovu filmu

Alita: Battle Angel – nový trailer ke Cameronovu filmu

Střídavá péče – recenze filmu

Střídavá péče – recenze filmu

Rodinné drama o manipulaci a domácím násilí přerůstá do dech beroucího thrilleru, který v sobě spojuje přednosti evropské i zámořské produkce. Debut francouzského režiséra Xaviera Legranda, oceněný v Benátkách i na Febiofestu.