AVmania.e15.cz

Lásky čas: sladká pohádka o neobyčejné všednosti

Lásky čas: sladká pohádka o neobyčejné všednosti

Cestování v čase ve filmech většinou nevypadá tak jednoduše, že se někdo zavře do skříně a zatne pěsti. Ale novinka Richarda Curtise Lásky čas není sci-fi. Proto ani nemá cenu zkoumat zákony, podle nichž tu funguje přemisťování do vlastní minulosti. Tím by se divák jen frustroval, jak jsou nedomyšlené a ledabylé. Celý výmysl se speciální schopností mužů z pohodlně středostavovské rodiny Lakeů je lepší brát prostě jako prostředek, jak se dostat k hlavní myšlence. Tedy k tomu, že cestování časem vlastně není potřeba, protože i obyčejný život je krásný.

V romantickém světě Richarda Curtise, scenáristy Čtyř svateb a jednoho pohřbu a scenáristy i režiséra moderní vánoční klasiky Láska nebeská, obyčejný život samozřejmě většinou vypadá jako sladká pohádka. Kde žijí sympatičtí lidé jako Tim v podání Domhnalla Gleesona, který má mile praštěnou rodinu a úžasného otce s úžasným domem na pobřeží. Mladík se k tomu nikdy nehádá s manželkou, protože ta je také milá a hezká (hraje ji Rachel McAdamsová, kvůli níž si tento film můžete plést se Zakletým v čase).

Víc pozornosti se tu vlastně věnuje Timově vztahu s tátou, kterého hraje Curtisův oblíbenec Bill Nighy. Jen oni dva vědí o rodinném tajemství, jen oni dva z přítomných se umějí vracet do minulých okamžiků svého života a opravit své minulé činy podle chuti a zkušeností. Což Tim používá k vylepšení svého vztahu k ženám a k pomoci jiným. Trochu stínu do slunečného počasí vrhá jeho sestra se slabostí pro špatné muže, oproti kolektivní romantice Láska nebeská se ale nálada ještě víc drží u sladkého sentimentu. Dojde i na jednu svatbu a jeden pohřeb, kde se na city ještě o něco přitlačí.

Jenže zkušenému Curtisovi se těžko odolává, když si umí vybrat tak milé herce a pěkný popový soundtrack, dokáže ukázat Londýn jako romantické město a alespoň na chvilku přesvědčí, že i každodenní existence má své kouzlo. Lásky čas je hrdě, láskyplně a nakažlivě pozitivní film, který chce, aby se divák po jeho zhlédnutí cítil lépe.

Lásky čas

  • romantický, Británie 2013, 123 minut
  •  Režie a scénář: Richard Curtis
  • Hrají: Domhnall Gleeson, Rachel McAdamsová, Bill Nighy
  • Premiéra: 7. listopadu
  • Hodnocení: 60 %
Další článek




celkem 1 komentář

Nejnovější komentáře

Ivka, podľa posledných dvoch viet v recenzii… NOWOCAYN 13. 11. 2013, 11:10

Další podobné články

Po strništi bos: recenze filmu

Po strništi bos: recenze filmu

Jan Svěrák se vrací ke svému debutu Obecná škola a vytváří jeho prequel. Chlapecká komedie typu Bylo nás pět se v něm v až příliš epizodně rozdrobené struktuře potkává s rodinným melodramatem.

Selský rozum: jak si Andrej Babiš podmaňuje zemědělství [recenze filmu]

Selský rozum: jak si Andrej Babiš podmaňuje zemědělství [recenze filmu]

„Žlutý baron“ Andrej Babiš si podmaňuje nejen české zemědělství, ale i tuto zemi v dokumentu Zuzany Piussi a Víta Janečka.

Thor: Ragnarok, Liga spravedlnosti - nové trailery na očekávané filmové hity

Thor: Ragnarok, Liga spravedlnosti - nové trailery na očekávané filmové hity

Kde brát seriály, filmy a hry ve 4K a HDR

Kde brát seriály, filmy a hry ve 4K a HDR

Televizory, monitory, herní konzole,... všude samé 4K a HDR, ale kde brát obsah? Hry už jsou na 4K připravené, rychle nabídnou i HDR, ale filmů a seriálů je málo. Hlavně těch dostupných.

Atomic Blonde: Bez lítosti – recenze filmu

Atomic Blonde: Bez lítosti – recenze filmu

Spolurežisér Johna Wicka ve špionážní misi z Berlína před pádem zdi sází na jeho atmosférickou kulisu, sexy chladnou agentku Charlize Theron, osmdesátkový soundtrack a dlouhou akční scénu napříč patry domu.

Přání smrti: legendární film se vrací v remaku [video]

Přání smrti: legendární film se vrací v remaku [video]

Apple TV bude poskytovat obsah ve 4K rozlišení

Apple TV bude poskytovat obsah ve 4K rozlišení

Baby Driver - recenze filmu

Baby Driver - recenze filmu

Drive pro teenagery. Edgar Wright si pohrává s žánrovými klišé gangsterek i romancí, ale jeho nosnému nápadu se sladěním rytmu hudby a choreografie akce chybí silnější příběh a práce s charaktery postav.