Federmann
19. dubna 2012 • 0:15

Těch 2x120W/4 Ohmů nebo 70W/8 Ohmů do 200kHz je myšleno vážně?

dtsmaniac
18. srpna 2012 • 23:56

Idiote, 3 roky jsi čekal, než jsi vyplodil tenhle debilní post? Doufám, že už tě tu všichni znají a ví, co jsi za čůráka, aby tě snad někdo ještě nebral vážně...

Federmann
1. ledna 2014 • 11:34

:-))Příspěvky se musí týkat tématu článku.
:-))Příspěvky nesmí obsahovat vulgární výrazy a slovní útoky na jiné osoby, včetně ostatních účastníků diskuzí a autorů článků
:-)):-)):-)):-)):-)):-)):-)):-)):-)):-)):-)):-)):-)):-)):-)):-)):-)):-)):-)):-))
Vrozená inteligence se nezapře a pozná se hned při prvních vypuštěných slovech a co na to pravidla slušného chování či této diskuse?DPA je minulost a navíc ukradený Robert R. Cordell, což tak originální HQQF řady 507W?Přeji všem lidem dobré vůle v novém roce jen to nejlepší.

clarion
7. března 2015 • 18:01

A čo je to to HQQF? To je skratka nejakej duševnej poruchy, alebo nejaký generátor náhodných zvukov?

Petideko
4. června 2009 • 8:53

Myslis ze sestavovat zesilovac nema cenu.Clovek si tim zabere spoustu casu, nedocili takove kvality jako jedny z horsich zesilovacu na trhu...pokud chcete alespon trochu kvality, tak to nema cenu.co na tom, ze usetrite trochu penez, ale za chvilku to muzete vzit a vyhodit.mrknete na tyto stranky http://www.livingdesign.cz a http://obrazazvuk.cz/ jsou to firmy zabívajícií se hifi a naleznete drahe super zesilovace, ale i levne za super ceny!

err
10. července 2009 • 20:18

hehe dobrá skrytá reklama..Záleží kdo to dává dohromady,že..je to ale uděláno tak že kdo umí aspon trochu pájet a použije značkový materiál tak mu to pojede mnoho let...(prokovy, deska 70mikronů atd)

Delete
9. srpna 2009 • 20:05

Smaž se!

Kuratko
21. března 2009 • 15:36

Prozatim se tu probiraj jen DPA zesilovace z dilny pana Dudka a jakej mate nazor na jiny DIY zesilovace typu Leach Amp, Symasym a jiny ???

Federmann
24. října 2009 • 11:44

Těch dobrých je více než dost, ale o těch se často nemluví, ba dokonce často ani nesmí, záleží kdo, co moderuje a jak to upraví k obrazu svému.

nobody
8. března 2009 • 20:53

nechci vám brát iluze, ale vývoj zesilovačů je prakticky ukončen. celé odvětví se motá několik let v kruhu. není divu, když limitujícím faktorem je v podstatě CD. jak víte, SACD a DVD audio je trhem odmítnutá technologie. drtivé většině "posluchačů" je mp3 jediným zdrojem hudby, takže výroba zesilovačů doma je doménou jen několika jednotlivců. prostě modelářství. dnes je to jen taková nostalgie. divím se že se ještě dnes někomu chce toto dělat. ale proč ne. ja jsem si raději koupil AV zesilovač Yamaha. přece jenom profesionální kvalitě se v domácích podmínkách dokáže přiblížit jen několik lidí. ale při dnešních cenách audio komponent to ani není potřeba.

mastervibes
8. března 2009 • 22:23

Made in doma,robi sice jeden trochu namysleny,ale na druhej strane, nielen zosilovacov znaly clovek Sinclair.Pokial chcete bastlit doma,predava stavebnice,ktore kvalitou a vykonom predcia renomovane znacky.dufam ze to nebude reklama:
http://www.aldax.cz/

Ovo
8. března 2009 • 22:37

No jasně, že jde o koníčka, i když srovnání s modelářem by mě urazilo - nejde jen o manuální šikovnost, jde i o znalost teorie, měření, přehled nad součástkovou základnou a jiné drobnosti.
Nač chodit do fitka, když si CHCI postavit zesilovač :)
Trochu mě ale zarazilo tvrzení, že je cokoliv ukončeno - elektronika nemá hranic.

Kuratko
21. března 2009 • 15:32

Ano, co se tyce designovy stranky tak se povede jen malokomu priblizit komercnim vyrobkum, ale co se tyce funkcni stranky tak ta se da vpohode predcit mnoho bastlama co si kdo utvori doma. Ono je sice hezky ze mas krasnej receiver od Yamahy, ale je to proste seriovka a nikdo si s tim neda takovou praci jako nekdo doma a predevsim si nikdo neda extra praci s navrhem koncu zesilovace, DSP a vsim okolo. Odladit si to aby to bylo "tip-top" si to umej prave bastliri a myslim ze pan Dudek toho je dukazem. Sam vlastnim jeden z receiveru Onkyo v porizovaci cene 30k ale po zvukovy strance me nevyhovuje tak sem si postavil zesilovac svuj kterej me svejma dilama prisel na 5000Kc a muzu vklidu rict ze to je zvukove uplne jinde a nemuze se to tomu receiveru rovnat. Je fakt ze nema tuner, opticky vstupy a 7.1 vystup, ale zas ma opravdu kvalitni stereo vystup kterej me nedal ten blbej receiver v 6x vyssi porizovaci cene ;-)

Caleb
8. března 2009 • 16:09

Joo, Dudkovy konstrukce jsem obdivoval uz na zakladni skole. A i dnes, kdy mam elektro vysokou skolu a par let v praxi za sebou, stejne musim obdivovat, jake dokaze navrhnout zesilovace se stejnosmernymi vazbami. Na stredni skole jsem planoval nejaky jeho zesilovac postavit, ale na to jsem nemel penize. A reprobedny by staly jeste vic. Takze jsem to nakonec vyresil 5.1 reprobednickami k PC od Geniusu. No, sluch mam sice dobry, ale nakonec jsem u nich taky zustal. Nesnasim vysoke hlasitosti, takze nehrozi, ze bych se kdy dostal do limitace. Tak na co bych si stavel 6x100 W zesilovac a bedny za 50 tisic?Stejne me ale po letech zajima jedna vec: jak jsou na tom Dudkovy zesilovace s TIM (Transient intermodulation distortion). Vsechny jeho konstrukce jsou porad jen zesilovace klasicke koncepce se silnou zapornou zpetnou vazbou, takze TIM urcite maji. Zkusil jsem to googlit, a cetl jsem v casopisech spoustu Dudkovych clanku, ale Dudek se o tom nikde nezminuje. Ze by neco taktne zamlcoval?

kazzatel
8. března 2009 • 21:43

TIM tě zajímá ? Ladím to vždy tak, aby při všech úrovních byly chára stejmá a nakonec zařadím pasívní filtr na vstup s trochu nižším mezním kmitočtem, takže nemůže dojít k " vnucení " signálu s kmitočtem takovým, jaký by zesilovač nezvládl...

Caleb
8. března 2009 • 21:57

No ne, to jsem necekal, ze dostanu odpoved od samotneho tvurce! Ano, napadlo me uz driv, ze to resite dostatecnou sirkou pasma zesilovace jako celku. Jen jsem necekal, ze povazujete TIM za takovou "prkotinu" - prece jen, mezi audiofily se traduje, ze prave TIM je zdrojem "tranzistoroveho zvuku". Stejne se divim, ze mate cas a naladu kde komu neco vysvetlovat na anonymnich internetovych forech. Zvlaste, kdyz se vase konstrukce tak masivne kopiruji bez dovoleni.Z ciste technickeho hlediska by me zajimalo, jak provadite finalni ladeni zpetnych vazeb, kdyz uz mate strukturu navrzenou. Pouzivate k tomu nejake simulatory typu Pspice? Prece nezkousite kondenzatory do RC clenu bastlit zkusmo a sledovat odezvu na osciloskopu ci spektralnim analyzatoru?

V. Mlich
7. března 2009 • 21:19

Nepochybuji, ze vhodnou konstrukci zesilovace se ziskaji lepsi parametry, ale v dnesni dobe, kdy kmitocty procesoru jsou v GHz, nemaji soucastky s akustickym pasmem zadny problem a silna zpetna vazba zaridi, aby na vystupu bolo to same, co na vstupu. Takze staci si dat trosku bacha kolem vstupu a zesilovac je zdaleka nejkvalitnejsi clanek celeho retezce.Pak to z nej pustite do reprobedny, kde se signal ruzne fazove posouva na vyhybkach a zvuk pro kazde pasmo vychazi z jineho mista. Pak se ruzne odrazi od sten mistnosti... Hruza pomyslet, co nakonec dorazi do ucha.Byl tu dotaz na krabici. Podle mne ma zesilovac jedine mozne umisteni: V reprobedne a pro kazdy reprak svuj, pak neni potreba zadne zlate konektory ani tluste draty atd. Ani ten smejdovy tajwansky kondik nemusi vadit, kdyz je zapojeni robustne, ale souhlasim, ze v urcitych konkretnich mistech zapojeni jsou urcite vlastnosti soucastky dulezite. Muze to vsak byt i tak, ze ten smejd se zvodem vede k lepsimu vysledku. Da se vsak nahradit i kvalitnim kondikem premostenym odporem.V kancelari se mnou sedi kolega, co se chlubi, ze podle sluchu rozezna vypalovane CDcko od lisovaneho. Ja takovy sluch nemam, slysim ty nuly a jednicky stejne.

Narcissus
7. března 2009 • 22:01

Technicky je asi zesilovač v reprobedně nejlepší řešení, ale na co se pak budeš koukat? Já třeba pohled na krásný zesilovač potřebuju :-).

Ovo
8. března 2009 • 12:04

Nemám nijak dobrý sluch a neřadím se mezi hledače vad na zvuku.
Ale že vypálené CD často hraje jinak než originál, to slyším. A neumím to vysvětlit.
Na druhou stranu ze zkušenosti znám, že silná záporná zpětná vazba přes celý zesilovač z něho udělá zvukový low-end. Možná je to nesilnější část řetězce aparatury, ale rozdíly jsou slyšet také hodně.

vodic
8. března 2009 • 15:59

To, ze slysis rozdil v prepalenem CD je v tom, ze si myslis, ze slysis rozdil, ty hifisto...A koukam, ze o zesilovacich nevis ani tuk, jinak bys neplac takovou blbost a zpetne vazbe. To nema s kvalitou zesilovace nic spolecneho.

Ovo
8. března 2009 • 16:21

A, čínský PR se ozval.

nocom
8. března 2009 • 16:40

Hahaha :-) Pokud vypálím 11010010 jako 11010010 na CD verbatim na palírně LG nemůže to hrát jinak ;-) Pokud ani, hledej problém na vlastním přehrávači.

Ovo
8. března 2009 • 17:06

Ano, v podstatě máš pravdu. Co je to za song?

nocom
8. března 2009 • 18:53

Sice to není 16bitové slovo, ale ten refrén by jsi snad mohl poznat, ne? :-)

babca
8. března 2009 • 18:56

šum :-D

M.i.D.
8. března 2009 • 22:18

Vtip je v tom, že audio CD postrádá korekční mechanismy na opravu vypálených chyb. Takže na přepáleném CD 11010010 vůbec nemusí být 11010010. I originální CD obsahují určité procento chyb a to s počtem přepálení (kopie z kopie z kopie...) narůstá.

nocom
9. března 2009 • 10:25

To že postrádá jakýkoliv kód pro opravu chyb snad neznamená, že interpretace korektně přečtených a vypálených dat bude chybná, pokud ano, asi bude problém v té mechanice. Vypálený obraz CD lze hned po vypálení otestovat.A pokud je tam určitá chybovost při čtení, nemůže to být slyšet :-)Nebo mi sem šoupněte nějaký odkaz, který by mi to vysvětlil.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují.
Ovo
9. března 2009 • 12:53

I kdyby se to tak povedlo (jako že pochybuji), potom budou zápisy stejného kódu mít odlišný jitter, na což je lidské ucho údajně velmi citlivé.
Lisované CD bývá plné chyb a od toho se také odvíjí různá cena CD playerů, jak s těmito chybami naloží. CD mechanika v počítači s nimi nenakládá nijak, prostě chyby přečte jako binární hodnotu a případně i tak vypálí - ale potom už to nejsou chyby, ale dobře zapsaný balast, kterou ani drahý CD přehrávač jako chybu neidentifikuje a přehraje.
Nepleťte si audio záznam s datovým záznamem - pro datový záznam je čtvrtina kapacity CD vyhražena na korekci těchto chyb.

domácí zvukař
9. března 2009 • 16:25

Nejde o data, ale o jitter v D/A převodu. Popisuji to malinko podrobněji jinde na této diskuzi. S těmito věcmi jsem dost experimontoval a měřil je, a to i ještě v době, kdy první CD vypalovačka v ČR stála 80.000(!) Kč (takže se ještě nevypalovalo - jen výjimečně někdo), na CD přehrávačích a DATkách.

domácí zvukař
9. března 2009 • 16:28

To M.i.D: Nesprávný předpoklad!

jarno
25. dubna 2009 • 18:22

Co takhle CIRSC

Roman Langer (RomanL)
9. března 2009 • 7:57

He he, tohle když slyším, tak se vždycky musím smát... :-D :-D :-D

domácí zvukař
9. března 2009 • 16:32

Smát se můžete, ale jen z titulu nevědomosti. Stejná data opravdu mohou hrát jinak. A to zásadně a poznatelně, i pro poměrně silné hlušce. Viz jiný příspěvek zde.

Martin
8. března 2009 • 14:32

Udělat kvalitní zesilovač 2x100W/4ohmy je i v dnešní době stále dost velký problém, prostě není to takové jednoduché a i když má výt zesilovač přímo v bedně, opět to není takové jednoduché, protože se prostě pracuje s příliš velkými proudy v řádu jednotek Ampér na frekvenci 20kHz a kapacity potřebných akčních členů dělají značnou paseku.
Kondenzátor se svodem nikdy nevede k lepším výsledkům, naopak bezvýhradně dávají lepší výsledky kondenzátory s nízkým ESR.
A kolegu je potřeba podrobit křížovému slepému testu, nepochybně by se ukázalo, že pozná akorát tak prd.

janos
8. března 2009 • 14:53

mna by zaujmalo ako si objednat dps , lebo v tom fore je uz taky bordel ze sa to neda pochopit , aktualizovany prvy prispevok , hold nic v no nieje ..... takze by to chcelo trosku poupravit ...

domácí zvukař
9. března 2009 • 1:09

Jsou tady různé názory na to, proč vypálené audio CDčko, přesto, že má (komparací zjištěno) identická data, hraje hůře, ale jsou scestná. Problém není ve čtení dat, ale v D/A převodu. Je to dlouhé na detailní popis, tak to zjednoduším, a budu spoléhat na to, že se najdou technicky inteligentní, kteří si to doplní. Takže postupně kde je problém - pity na vypáleném CD jsou tvarově velmi nekvalitní (takové chrchle - to souvisí i s rychlostí vypalování, čím vyšší, tím horší pity - spěchat je tedy na prd), proto musí optická servomechanika CD přehrávače „více ostřit" (myšleno ve smyslu více akčních pohybů čočky aj.), takto vznikají velké proudově špičky (i více jak jednu ampéru) proudu servomechaniky, ty se přenášejí (vzhledem ke spektru nejsou jednoduše odfiltrovatelné) do napájecího rozvodu přehrávače, a následně napěťové špičky ovlivňují referenční napětí D/A převodníku i hodiny krystalového oscilátoru. Důsledkem jsou „náhodné neštovicové pupínky" na výstupním signálu z D/A převodníku, což se uchu (nemusí být ani moc citlivé či školené) ani trošku nelíbí. Je to problém nižší a střední třídy CD přehrávačů. Vyšší kategorie má obvykle oddělené zdroje (i více napájecích transformátorů) a mnohdy jak do svářečky (značně tvrdé). V takových přehrávačích se problém D/A jitteru (pozor, je víc typů jitteru - nezaměňovat) díky konstrukci neprojevuje. Vím o čem mluvím, protože jsem v této oblasti dost experimentoval. Pokud si někdo chce zkusit takový pionýrský experiment, tak ať zvukovku v PC odřízne od napájení z PC a napájí ji třeba z externí kaskády baterií. Posun kvality zvuku je zřetelný i přes to, že ve zvukovce je poměrně shitový D/A převodník i další obvody. A dají se udělat ještě další vylepšení.
Mám v hlavě i animaci, která by výše zmíněné velmi dobře demonstrovala, ale musel by to někdo udělat. Ve flashi sice maličko umím, ale dalo by mi to asi moc práce a také sebralo dost času. A kdoví, jestli by to vůbec někoho zajímalo.

hyperion
9. března 2009 • 10:57

Díky za hodnotné informace a všem ostatním přispěvatelům taktéž.:-) Je příjemné zjistit, že se stále ještě najdou diskuze, které nenaplňují jen nekonečné a nesmyslné řady hrubých výlevů v duchu IMHO... ...:-)

Neki
10. března 2009 • 22:42

No tohle sice logicky a vystizne vysvetluje jitter (tim chci rici, ze souhlasim), ale jeste bych se vratil ke kopiim.
1/ Audio zaznam (red book) ma take nejakou autokorekci ale slabsi nez DATA CD
2/ Pokud je neco hodne poskrabane, nacte se to spatne a kopie bude mit chyby. Pak prehravana sinusouda (pri konverzi D/A) nebude mit po prevodu na analog hladky prubeh, ale bude chlupata, protoze tu a tam nejake to cislo pri autokorekci proste "ulitne". Paradoxne v teto situaci spatny zesilovac skryje chyby, protoze je zase zkresli a "roznazne", protoze ten peak proste nebude umet zahrat/zesilit. Cili to neuslysite a budete si myslet, ze kopie je OK. Na kvalitnim audio zarizeni to naopak uslysite.
I sam pan Dudek tusim kdesi rekl neco v tom smyslu: Pokud si poridite kvalitni aparaturu, najednou vam spousta hudby zacne znit prazdne a mozna se vam prestane libit, protoze zacnete slyset nedostatky nahravky. A u kvalitnich nahravek zase naopak.
3/ neco vice se muzete dozvedet tu http://www.cdr.cz/a/3584
Jinak kdyz jsem studoval VUT elektro, tak kdysi vydany serial o zesilovacich DPA od pana Dudka jsme meli misto script! To myslim hezky vystihuje kvalitu jeho reseni :-)
Vidim to jasne - budu stavět, pokud sezenu potrebne.

domácí zvukař
11. března 2009 • 0:33

Audio CD má několik stupňů zabezpečení proti chybám:
1) zaostřování přes tloušťku transparentní vrstvy CDčka (eliminuje povrchové škrábance)
2) přeskládaná data a k tomu opravné redundance a kódy (CIRC)
3) pokud vše výše uvedené selže a mělo by dojít k nesprávné interpretaci, tak se vzorek vystřihne a nahradí nejbližším vhodným, a když selže i to, hodí tam logika „drop-out" (aby nebyl slyšet ten „digitální skřípot") - tuto funkci ale nemají všechny přehrávače, jen ty lepší, anebo ty z doby, kdy se ještě věci dělaly seriózně.
Jinak audio CD je poměrně dost odolné proti chybám. Vyvrtal jsem do něj dírku průměru 0.9 mm, a přehrávače (Philips-Tesla, Yamaha) to v pohodě vykompenzovaly bez jakékoliv audio chyby. Ovšem DVD „z benzínky" to nezvládl a už „digitálně chrchlal". Velkou komplikaci ale způsobují radiální škrábance (posunou reálný „obraz" snímané stopy, tedy i signály pro akční členy serva, podobně jako když se strčí třeba hůlka do vody - část ve vodě je vidět posunutá kus vedle) - ty často způsobí přeskočení optiky na vedlejší pitovou stopu, a to už CIRC nezvládne. Lepší je mnohdy takové místo začernit fixem, optika to „setrvačností" přeletí (nemá impulz pro zásah serva) a CIRC to v pohodě dopočítá.
Nesouhlasím ale s tím, že v případě nezvládnuté korekce chyby bude sinusovka chlupatá. Sinusovka totiž nebude vůbec, protože pokud dojde k tak rozsáhlé chybě, vypadne úplně „synchron v D/A převodu tvaru" (nevím, jak to jednoduše popsat - vyplývá to z principu; jde o více period signálu), a pak se ozve něco, co lze nazvat jako „digitální škvrčení a skřípání", pokud si s tím ovšem neporadí přehrávač výše uvedeným způsobem.

domácí zvukař
11. března 2009 • 0:53

Jinak ještě takový postřeh ke kvalitě CD přehrávačů. Mám/měl jsem jich několik. Jako první jsem měl Philips-Tesla, vůbec první „český" CD přehrávač, který mě tehdy stál skoro pět měsíčních výplat. Ten jsem před asi desíti roky schoval do originální krabice, protože jsem měl Sony, pak Technicse, pak Yamahu, a ještě jsem před pár roky koupil dvoumechanikový Philips (CD přehrávač a vypalovačka). Nedávno jsem na ten první CD přehrávač při nějakých domácích přesunech "skladové hmoty" narazil, vybalil ho, zapojil a srovnával přímým testem s tím novým Philipsem, Yamahou a Technicsem (Sony už nemám, klekl, tak jsem ho daroval na díly). Ten starý Philips-Tesla (ona to totiž kdysi byla reference) hrál naprosto nejlíp, nutno říct, že Yamaha byla v těsném závěsu. Ten Technics a nový Philips o dost horší. Opět se potvrdilo, že téměř vždy platí, že kvalita je přímo úměrná hmotnosti přístroje. Ten starý Philips-Tesla, to je řádný ingot, Yamaha je už o něco lehčí, Technicks se jeví o dost papírovější a ten nový Philips je jak z polystyrenu. A podle toho to taky hraje - přesně v tom pořadí podle hmotnosti.

sirbobo
7. března 2009 • 21:17

Ještě za socializmu se prodávaly velice podobné zesilovače - hotové nebo stavebnice jisté firmy z východu Moravy.
Koncáky, zdroje, korekční zesilovače, předzesilovače, efekty ... s tranzistory ve výkoném stupni.
Nyní je jednodušší použít integrák 1x 200W nebo 2x 100W + pár pasivních prvků.
Bohužel masivní chladič zůstává.
Ale stále je nepřekonaný teplý zvuk elektronkových zesilovačů (sudé harmonické) ... studený čumák polovodičů (liché harmonické) ... ???
Něco podobného je klasický vinyl a CD placky.l

Rákosnik
29. července 2011 • 11:18

no možná pravdu s těmi elektronkami, ale na druhou stranu, zkreslení elektronkáčů a tranďáků se nedá srovnat

Theseus
7. března 2009 • 19:27

Na to se nedá ani reagovat nějak rozumě, dneska se stavět bez pořádnýho balíku peněz nedá a když už se něco sežene, tak to stejnak není kvalitní, ani bejt nemůže...
Kde jsou časy, když se v kroužcích a po domácnostech "stavělo"...A jaký věci, to se těm přiblblejm fimám, co nám zaplavily trh sajrajtem, ani nezdá...Ty maj na svým zboží akorát možná pěkný obaly, ale když se jeden koukne dovnitř, tak z toho dostane akorát záchvat vzteku...

Narcissus
7. března 2009 • 15:30

Domácí výrobou trh s hifi technikou ohrožen není, neboť nic takového téměř neexistuje. Lidé si kupují domácí kina do 3000,- nebo reproduktory Genius a Logitech k počítači.
No a jestli má smysl vyrábět samodomo silič? Záleží na každém, pro mě to smysl má, neboť stavbou si hraju a z hotového výrobku mám radost. Kdo má jiné zájmy, nebo je to pozér, který se hifi technikou chce spíš prezentovat, ten to koupí.

pj
7. března 2009 • 14:03

v jake tride jsou popisovane DPA zesilovace?

pz
7. března 2009 • 15:05
pj
7. března 2009 • 19:42

rozmery tomu nasvedcuji, jen me zmatla poznamka autora, ze koncepce popisovanych zesilovacu neni zastarala, takze dekuji za info, ted uz je jasne, ze za >20.000,- a po mnohahodinovem usili vytvorime spis elektricky primotop, ale urcite ne audio zesilovac moderni koncepce.

kazzatel
7. března 2009 • 21:19

Mám pocit, že nevíš o čem mluvíš.... :-D Víš, co je to AB ?

David Adámek
11. února 2015 • 21:35

Dobrý den.
Po mnoha a mnoha přečtených článcích o Vašich zesilovačích jsem se rozhodl si jeden postavit.
Předpokládám, že plošné spoje pro TYA III nejsou na prodej?
Nemáte na prodej plošné spoje na 386?
Děkuji a přeji hezký den.David Adámek

Rákosnik
29. července 2011 • 11:13

krevní zkupina? :D, jsou ruzné skupiny zesilovačů od A po H, každá třída má nějakou přednost: učinnost (třída B), malé zkreslení (třída A)..., atd. AB je kompromis mezi třídami A a B, menší zkreslení než ve třídě B a vyšší účinnost než ve třídě A. Ať už je to starší nebo novější konstrukce, všechny zesilovače i ty novější jsou na stejném principu! A neříkej DPAčku přímotop...!

Martin
7. března 2009 • 13:42

osobne si myslim ze cokoliv vlastnimi silami slozene je kvalitnejsi. verim ze dostat novou fabii v rozlozenem stavu, udelam si z toho lepsi vuz nez sjede z linky.
ale k veci:
dost by me zajimalo do jake krabice se takovy zesilovac dava...? to jdete do GME koupite plastovou skatuli za 400 a narvete to do ni? ja nevim, ale ja osobne bych pak takovy zesak doma nemohl trpet ani hodinu i kdyby mel charakteristiky nevim jake..... zkratka, u spousty lidi je ten design dost dulezity faktor. nerikam ze to musi mit nevim jaky design "RedDot Awards" oceneny...klidne to muze byt hranata krabice ale ten predni panylek musi mit prece uroven....
rekl bych ze nejaky lesteny hlinik s patinou a kvalitnima tamponovyma popiskama, nebo tmave kourove sklo, nebo cokoliv, ale plast s popiskama pomoci bileho propisotu?
nebo to mate nejak vychytane?

kazzatel
7. března 2009 • 14:39

Doporučuju tuto krabici http://www.modushop.biz/ecommerce/cat079_l2.php?n=1

Martin
7. března 2009 • 16:13

no, musim uznat, e v takovy bedne uz takovy zesilovac v obyvaku muzu. zalezelo by n poslednim detailu, a to, jak kvalitni a trvanlive by nakonec na tom prednim panelu byl ten potisk.
i kdyz na tech dalsich obrazcich nize to vypada pekne ten potisk...a jak rikam kvalitni doma dobre slozeny overeny model ma urcite svoji hodnotu. clovek presne vi jak to zarizeni pak funguje, oprava je pro nej otazkou par desitek minut, vi presne co dovnitr dava...zadny levny sunt kondiky ktery najdeme v elektronice ktera sjede z cinskych linek apod...

Petr
7. března 2009 • 22:16

WOW, díííííky!!!!!!! Přesně tohle jsem hledal! :-D

jehovista
7. března 2009 • 23:32

Presne do techto krabic dava zesilovace jeden cesky vyrobce. Nedavno se v nejmenovanem zizkovskem klubu vyhazovalo asi 5 techto krabic(i s vnitrnostmi). Jednu mam doma a zbytek asi skoncil na skladce :)

kazzatel
7. března 2009 • 14:49

Více obrázků na těchto stránkách http://hifi.slovanet.sk/bb/viewtopic.php?t=4259&postdays=0&postorder=asc&start=780

kazzatel
7. března 2009 • 14:56

....a zde... http://hifi.slovanet.sk/bb/viewtopic.php?t=4259&postdays=0&postorder=asc&start=360 :-)

mk
8. března 2009 • 19:18

Děkujeme, mistře ;-)

arian
7. března 2009 • 9:37

Blbe, kupit si skladačku a modliť sa či bude ok.Doma bez testovacích zariadení človek kupuje a stavia mačku vo vreci.Len tak ďalej.A ak ho kupite už poskladaný a otestovaný je to taký istý finálny výrobok ako z každého obchodu len vyrobený nie vo veľkej ale malej sérii.Zavádzajúci článok.

cc
7. března 2009 • 10:11

Proč sem vůbec píšeš.

Radon
7. března 2009 • 10:47

Svět je plný šikovných lidí, kteří si dokáží po večerech postavit něco, co jim současný trh buď neposkytne nebo nabídne za přemrštěnou cenu, navíc je to baví, něco si dokážou a považují to za lépe využitý čas, než většinově volená kombinace hospoda -)

Radon
7. března 2009 • 10:48

Pak jsou tu ti druzí, umí jen kecat a obě ruce mají levé. Správně předpokládají, že sami na to nemají a nesprávně tuto svou neschopnost a lennost aplikují na zbytek světa, takže tu druhou skupinu shazují a na fórech pak okázale vyzdvihují svou neschopnost jako ten jediný správný životní názor ;-)

Martin1961
7. března 2009 • 10:49

Hloupému všechno hloupé...

Marek
7. března 2009 • 11:33

Nikto sa dnes nepozastaví nad tým že nábytok si kupujeme tak, že si ho musime sami zložiť, ale ten je pravda netreba oživiť. Takéto elektronické stavebnice sú určené pre ľudí, čo majú skúsenosti. Chodil som do na strednú elektrotechnickú a viem jedno, tento odbor vychrlil niekolko tisic ludí ročne a malokto v tom v živote pokračoval ako serióznou prácou. Mnoho spolužiakov, skoro všetci robia úplne niečo iné, ale musím povedať, že veľa z nás i napriek tomu elektrotechniku majú ako koníček. Práve pre takýchto ľudí sú tieto stavebnice. Vyhnete sa jednéj časti výrobného procesu, bežne masovo výrabanej elektroniky, kde snáď ako pravidlo platí, že čím je firma vačšia a úspešnejšia pri jej linkách stojí "nekvalifikovanejší" personál pozostávajúci povačšine z ľudí, ktorí preletia jednodňovým školením, viacmenej zameraným na bezpečnosť pri práci, ktorý predtým elektroniku ani nevideli. Kvalitatívne normy sú prispôsobené silne i tomuto faktoru, abz nevznikalo veľa odpadu a častokrát pri výstupných kontrolách sa výrobok znehodnotí a nepustí ďalej kôli napríklad otlačku ruky na nejakom tom plaste karoséria, ako za zle utiahnutý šróbik alebo zle naspájkovaný konektor...

Rákosnik
29. července 2011 • 9:18

Žádný blb, blb seš tu ty!! Když si někdo chce zesilovač postavit, proč by si to měl koupit? Vyjde ho to snad levněji? Bude z toho mít větší potěšení? Naopak, když řekneš mám zesilovač řady DPA, a postavil jsem ho sám!!

Kocmeister
6. března 2009 • 11:20

Chtěl bych se zeptat zkušenějších, zda-li někdo z Vás čtenářů článku/diskutujících neví jaká verze zesilovače DPA byla/je ta nejlepší. Respektive který model má být pomyslnou vlajkovou lodí. Nějak se v těch označeních ztrácím.

JJD
6. března 2009 • 15:31

Nejlepší jsou připravované modely TYA, vycházející z druhé generace MOSFETových zesilovačů pana DUDKA, tedy DPA386. Právě DPA386 SE je v současné době asi tím nejlepším, co mohli běžní posluchačí zatím z dílny pana Dudka slyšet.

Kocmeister
7. března 2009 • 13:43

Děkuji za pro mě hodnotnou informaci.

olda
24. března 2009 • 14:03

DPA 222 je tou vlajkovou lodi me schazi zase cena jinak zesilovac je opravdu excelentni

Rákosnik
29. července 2011 • 9:12

DPA 222 je komerčně nejúspěšnější zesilovač, ale nejlepší zvuk má opravdu zesilovač řady DPA380, má nejlepší parametry co se týče zkreslení.

Macek
10. prosince 2009 • 23:51

Zdravim, tak jsem se po 15 letech opet dostal ke konstrukcim zesilovacu DPA. Mam veskere podklady, ale jen malo casu, takze kdyby se chtel nekdo pripojit, neni problem, ozvete se.

Rákosnik
29. července 2011 • 9:15

Ahoj, měl bych zájem o nějakou konstrukci DPA, zejména pokud bys měl dokumentaci k DPA 222, 380 nebo 440, moje icq: 444774937

Murín
18. května 2015 • 15:07

Dobrý deň!
Mám záujem o dokumentáciu k dpa 380.
Je to ešte aktuálne ?
murinr@centrum.sk

architect
6. března 2009 • 6:49

Osobne mi tento zosilňovač hovorí "pane" už viac ako 10 rokov a musím len such zkonštatovať, že bohužiaľ dobrý básnici už na nás pozerajú len zhora a neviem o nikom inom,kto by bol hodnejší opísať ten neopakovateľný zážitok ako Vám DPA bezosporu poskytnú. Je to iná dimenzia.
Človek by si v určitej fázy života mal povedať, že čo a kto je pre neho naozaj dôležitý a tak ako som kedysi svojej manželke povedal: "Láska, len Ty si tá s ktorou chcem zostarnúť...", tak dnes jednoducho môžem z prehľadom prehlásiť: Pavel, ĎAKUJEM! Urobil si vec, ktorá má pre mňa rovnakú cenu, ako pre Andyho Woody (Toy Story). Som rád, že spolu zostárneme.

hmpf
6. března 2009 • 9:40

Dík za pěkný informační článek

Marek
6. března 2009 • 1:03

Mám taký pocit, že má obrovský zmysel postavit si vlastný zosilňovač, či inú elektroniku, pretože práve dnes som mal problém s jedný štúdiovým kondezátorovým mikrofónom a po jeho rozobratí ma najprv milo prekvapilo krasne konštrukčné spracovanie ale velmi nemilo ma prekvapil fakt, že jeden káblový vývod z vložky mikrofónu bol priamo naspajkovaný na kondezátor a na vývod tranzistora a zvyšné dva vývody tranzistora už boli tak ako maju v plošnom spoji... takze nastal skrat :) na vývodoch toho tranzistora... nemusel, minimalna konštrukčná chyba, ci nedbalost, alebo som raz videl nejaky film z ktorého mi len jedna myslienka silne zostala v pamati.. "ked urobime o jedno vrtanie menej na jednom vyrobku a to vrtanie stoji 1halier a rocnu produkciu mame 1000000 ks tak to co na tom usetrime bude stacit na dotiahnutie reklamacii a este nam i zostane zisk... trochu som to parafrazoval na ten mikrofon :)

Určitě si přečtěte

Články odjinud