Podle společnosti DisplaySearch by prodej televizorů v Evropě do roku 2012 měl vzrůst o 28 %. Nejúspěšnějším výrobcem televizorů v Evropě za první čtvrtletí byl Samsung s 31 % podílem, druhým v pořadí je LG Electronic s 13,4 %, třetí je Philips, jehož podíl činí 12,7 %. Zajímavý výsledek je u společnosti Panasonic – 40 % plazmových televizorů pochází právě od tohoto výrobce, ale malý podíl v prodejích LCD televizorů jej v celkovém pořadí posouvá za výše uvedené výrobce.
Pořadí | Výrobce | LCD | Plazma | CRT |
1 | Samsung | 30.0% | 27.5% | 37.6% |
2 | Philips | 15.7% | 8.1% | 1.3% |
3 | Sony | 13.8% | - | - |
4 | LGE | 12.5% | 15.2% | 16.2% |
5 | Panasonic | 4.4% | 39.7% | 1.2% |
Televizor s Full HD rozlišením si v Evropě prvním čtvrtletí zvolilo celkem 13 %, podle odhadu DisplaySearch si plné vysoké rozlišení obrazovky za dva roky zvolí již 32 % kupujících. Zajímavá je také přítomnost OLED technologie v odhadech prodejů od roku 2010 – podle nich by se v roce 2012 mělo v Evropě již prodat přes 1 milion OLED televizorů. Starší CRT technologie zase z trhu pravděpodobně již za dva roky zcela zmizí.
Podle zprávy je také trh ve Východní Evropě (včetně Ruska a Turecka) aktuálně nejrychleji rostoucím trhem s televizory na světě, čemuž právě přispívá výměna starých CRT televizorů za nové ploché LCD a plazmové přístroje.
Nový televizor vybírejte pečlivě. Potřebujete chytré funkce, nebo stačí televizor bez nich? Jaká bude nejvhodnější úhlopříčka, rozlišení a jaký typ zobrazovacího panelu? Určitě si přečtěte návod Jak dobře koupit televizor.
Doporučujeme také redakční výběry televizorů: