AVmania.e15.cz

Kazatel Kalašnikov: sentimentální agitka o věřícím Rambovi v Africe

Kazatel Kalašnikov: sentimentální agitka o věřícím Rambovi v Africe

Praha Osud, jaký zažil Sam Childers, asi těžko Hollywood mohl nechat ladem. Tenhle bývalý drogový dealer, feťák a trestanec se poté, co málem zabil člověka, obrátil k Bohu, založil prosperující stavební firmu a žil šťastným rodinným životem. Pak se podíval do občanskou válkou zmítaného Súdánu a našel nové poslání v pomáhání tamním sirotkům.

 

Ovšem i Hollywood by měl vědět, jak z takového příběhu udělat napínavé a inspirativní drama se svědomím, něco ve stylu Krvavého diamantu. Zvlášť když za takovým projektem stojí i Marc Forster, švýcarský režisér tak dobrých a zajímavých filmů, jako jsou Horší už to nebude nebo poslední bondovka Quantum of Solace. Jenže Kazatel Kalašnikov dopadl jako nudná, sentimentální a otravná agitka, taková, u níž nepřekvapí, že v titulcích najdete číslo účtu Childersovy charity.

Úderný název a přítomnost Gerarda Butlera v hlavní roli mohly ještě lákat určitou část obecenstva na akční řežbu, jakousi africkou verzi Ramba. I když film Childersovo rozhodnutí vzít spravedlnost a kulomet do svých rukou pochybně nakonec obhajuje, i do akčního žánru mu dost chybí. Víc se tu promlouvá o Bohu, banálně filozofuje, pláče nad Afrikou a ryje do svědomí pohodlných bohatých zápaďanů, kteří hrdinovi a jeho ubohým černouškům nechtějí pomoci.

Childers tu působí jako mesiášská figura, jediný, jenž chce a může vyřešit konflikt mezi náboženskými skupinami, pro potřeby tohoto jednoduchého filmu omezeného prostě na boj hodných se zlými. Film sice ve své nejzajímavější části ukazuje, že se Sam svým úkolem nechal až příliš ovládnout. Ale fandí mu moc na to, aby jeho posedlost nějak smysluplně dramaticky využil. Bez svatého hříšníka Sama nedokáže přežít ani jeho kamarád. Sam je hrdina a většina paradoxů, kontroverzí a složitostí jeho osobnosti i víry byla obětována na oltář jeho slávy. Zbytek utlumil původem Skot Butler, na jehož hereckém výkonu je nejpřesvědčivější, jak zvládá americký přízvuk.


Kazatel Kalašnikov (akční, USA, 129 minut)

  • Režie: Marc Foerster
  • Hrají: Gerard Butler, Michelle Monaghanová, Michael Shannon
  • Premiéra: 12. ledna
  • Hodnocení: 20 %
Další článek




celkem 1 komentář

Nejnovější komentáře

evidentne pisatel clanku vubec nepochopil na… Merkard 30. 8. 2013, 13:27

Další podobné články

Selský rozum: jak si Andrej Babiš podmaňuje zemědělství [recenze filmu]

Selský rozum: jak si Andrej Babiš podmaňuje zemědělství [recenze filmu]

„Žlutý baron“ Andrej Babiš si podmaňuje nejen české zemědělství, ale i tuto zemi v dokumentu Zuzany Piussi a Víta Janečka.

Thor: Ragnarok, Liga spravedlnosti - nové trailery na očekávané filmové hity

Thor: Ragnarok, Liga spravedlnosti - nové trailery na očekávané filmové hity

Kde brát seriály, filmy a hry ve 4K a HDR

Kde brát seriály, filmy a hry ve 4K a HDR

Televizory, monitory, herní konzole,... všude samé 4K a HDR, ale kde brát obsah? Hry už jsou na 4K připravené, rychle nabídnou i HDR, ale filmů a seriálů je málo. Hlavně těch dostupných.

Atomic Blonde: Bez lítosti – recenze filmu

Atomic Blonde: Bez lítosti – recenze filmu

Spolurežisér Johna Wicka ve špionážní misi z Berlína před pádem zdi sází na jeho atmosférickou kulisu, sexy chladnou agentku Charlize Theron, osmdesátkový soundtrack a dlouhou akční scénu napříč patry domu.

Přání smrti: legendární film se vrací v remaku [video]

Přání smrti: legendární film se vrací v remaku [video]

Apple TV bude poskytovat obsah ve 4K rozlišení

Apple TV bude poskytovat obsah ve 4K rozlišení

Baby Driver - recenze filmu

Baby Driver - recenze filmu

Drive pro teenagery. Edgar Wright si pohrává s žánrovými klišé gangsterek i romancí, ale jeho nosnému nápadu se sladěním rytmu hudby a choreografie akce chybí silnější příběh a práce s charaktery postav.

Dunkerk – recenze filmu

Dunkerk – recenze filmu

Evakuace spojeneckých vojáků jako šílenství války v přímém přenosu. Práce s obrazem a nervním zvukem se stává součástí konceptu, jak nově nahlédnout na žánr válečného filmu. Britský režisér Christopher Nolan poprvé natočil příběh podle skutečných událostí.