AVmania.e15.cz

Kamarád taky rád: recenze filmu

Kamarád taky rád: recenze filmu

V zimě se k nám do kin dostalo Hlavně nezávazně, na jaře Láska a jiné závislosti a teď na podzim Kamarád taky rád. Všechny tyto americké romantické komedie použily jako hlavní zápletku dvojici, která se nechce vázat, a tak fakt, že se milují, hrdinové poznávají přes sexuální vztah.

Zatímco v Hlavně nezávazně z toho vyšla průměrná vulgarita, z Lásky satira zkřížená s dojákem, Kamarád taky rád své téma konečně zvládl jako uspokojující romantickou komedii. Sice nezaujme obehraným příběhem, zato tím, jak moc dokáže být současná.

Celý film se žene v hektickém tempu života lidí z velkoměsta využívajících všech technologií, sociálních sítí a aplikací, co existují. Než si divák zvykne, rychlost výměny poměrně duchaplných hlášek může zahltit jeho procesory vnímání zaseknuté ještě na pointě posledního vtipu o Georgi Clooneym. Popkulturními odkazy se tu nešetří a nedostatečné české titulky je nestíhají.

Emancipovanější hrdinka ztělesněná energickou Milou Kunisovou je upovídaná, cool, zdánlivě cynická odbornice na přesvědčování lidí, že by měli změnit práci. Partnera hraje šarmantní Justin Timberlake, dokonale metrosexuálně upravený, že se ho jeho kolega z práce stále ptá, zda opravdu není gay. Tito krásní mladí úspěšní lidé spolu k sobě ladí tolik, že někteří novináři na tom postavili teorii, že spolu herci chodí i ve skutečnosti.

Překážku ve vztahu jejich postav opět zajišťuje strach z emocionálních závazků, který tady prožívá hlavně on.

A konečně Kamarád taky rád je romantická komedie, která na jedné straně nakonec dodržuje všechna nutná klišé a očekávání, na té druhé si žánr stále ironicky dobírá. Nejviditelněji ve scéně, kdy kamarádi sledují přemrštěně sentimentální limonádu s Jasonem Segelem s velkolepým vyznáním lásky na hlavním nádraží.

Mírně přehlcený Kamarád jinak není zrovna úplně vyvážený film. Ale funguje skvěle jako romantická komedie pro generaci, která pohádkám o lásce už nevěří, přesto je pořád chce slyšet.

Kamarád taky rád

(komedie, USA, 109 minut)
Režie: Will Gluck
Hrají: Mila Kunisová, Justin Timberlake, Patricia Clarksonová, Richard Jenkins
Premiéra: 29. září
Hodnocení: 60 %


Článek byl převzat z E15.cz

 

Další článek




Přidejte svůj názor k tomuto článku

Další podobné články

Na shledanou tam nahoře: recenze filmu

Na shledanou tam nahoře: recenze filmu

Poválečná doba přeje byznysu s lidským zármutkem, na němž se chtějí přiživit různí podvodníci. Potměšilé účtování s dějinami i lidskými slabostmi v adaptaci ceněného francouzského románu.

Jurský svět: Zánik říše - první oficiální trailer je tu [video]

Jurský svět: Zánik říše - první oficiální trailer je tu [video]

15 vánočních filmových tipů: sci-fi a komiksové adaptace na DVD/Blu-ray

15 vánočních filmových tipů: sci-fi a komiksové adaptace na DVD/Blu-ray

Příchozí, Ghost in the Shell, Vetřelec: Covenant, Válka o planetu opic, Valerian a město tisíce planet, Doctor Strange, Logan: Wolverine, Wonder Woman. První výběr z letošní DVD a Blu-ray produkce.

Kvarteto: recenze filmu

Kvarteto: recenze filmu

Bára Poláková a Jaroslav Plesl v hořké komedii Miroslava Krobota o generaci třicátníků, která si uměle prodlužuje mládí a zmítá se v neperspektivních vztazích.

Rock’n Roll: recenze filmu

Rock’n Roll: recenze filmu

Herec a režisér Guillaume Canet si v satiře na pomezí reality a fikce sebeironicky utahuje ze čtyřicátnické krize, své profese, soukromí po boku Marion Cotiilard, mediálního obrazu umělců a především sebe sama.

Avengers: Infinity War – první oficiální trailer na očekávaný filmový hit [video]

Avengers: Infinity War – první oficiální trailer na očekávaný filmový hit [video]

7 životů: recenze filmu

7 životů: recenze filmu

Orwellovská federace budoucnosti, v níž platí přísná politika jednoho dítěte a sedm sester s tváří Noomi Rapace, které jí vzdorují. Dystopie s dynamickou a krvavou akcí od režiséra Jeníčka a Mařenky.

Zahradnictví: Nápadník – recenze filmu

Zahradnictví: Nápadník – recenze filmu

Čistá láska naráží na odpor despotického otce v podobě předchůdce Jiřího Kodeta v Pelíšcích. Trilogie dvojice Hřebejk a Jarchovský vrcholí divácky nejvstřícnějším a pro autora scénáře i nejosobnějším dílem.