AVmania.e15.cz

Jump Street 21: originalitou nehýří, přesto pobaví (recenze)

Jump Street 21: originalitou nehýří, přesto pobaví (recenze)

Prostě jsme oprášili nápad z osmdesátých let a zkoušíme, jak bude fungovat dneska. To říká šéf tajné policejní složky sídlící na adrese 21 Jump Street novým rekrutům, kteří se mají v přestrojení vydat na střední školu lovit dealery nebezpečné drogy.

Dost ostře tím ale také popisuje stav dnešního Hollywoodu, který často vytěžuje nápady předchozích dekád. Snímek s Jonahem Hillem a Channingem Tatumem v hlavní roli sice také vytěžuje dávný seriál, ale právě sebereflexivním přístupem a skvělým scénářem se ze smutné retrovlny výrazně vyčleňuje.

 

Příběh sympaticky respektuje předlohu, ale posouvá ji do reálií 21. století. Změna se odehrála především na samotné střední škole. Za borce již nejsou považováni tupí sportovci tyranizující šprty. Naopak inteligence je sexy stejně jako tolerance ke gayům a ochrana životního prostředí.

Když do takového prostředí vstoupí dvojice policistů vycházející ze starého statu quo, je zaděláno na spoustu komických situací. Navíc příběh ztrácí původní jednoznačnost a dost se zamotává. Samostatnou kapitolou pak jsou drogy, které dokážou vždy do lehce uvadajícího tempa vnést další neuvěřitelný a komický impulz.

Filmová verze 21 Jump Street pak vítězí jedním nepříliš často viděným trumfem – je komplexní. Styl humoru se neustále mění, vizuální gagy střídá situační a konverzační komika, dále tu jsou povinné popkulturní hlášky, intertextualita, samozřejmostí je také satira i „toaletní“ humor. S takovou směsí doposud uměl pracovat pouze Sacha Baron Cohen ve svých filmech Borat, Bruno a Diktátor.

Britský komik však vnesl do kinematografie ohromnou dávku originality, kterou snímek režisérů Phila Lorda a Christophera Millera postrádá. Na druhé straně tvůrci si toho jsou vědomi, což dokazují i dalšími prostředky než přiznáním citovaným na počátku. A na to, že jde o snímek vycházející ze slavné předlohy, je odvážný opravdu dost. K tomu přidejme překvapivé cameo dvou herců z původního seriálu Johnnyho Deppa a Petera DeLuise a máme jednu z nejlepších amerických komedií letošního roku. O to víc je škoda, že snímek se vyhnul českým kinům a vychází jen na DVD.


Jump Street 21

  • komedie, USA, 105 minut
  • Režie: Phil Lord, Christopher Miller
  • Hrají: Jonah Hill, Channing Tatum, Brie Larson, Dave Franco, Rob Riggle, Ice Cube
  • Na DVD od října 2012
  • Hodnocení: 70 %
Další článek




Přidejte svůj názor k tomuto článku Přidat příspěvek

Další podobné články

30 sex symbolů šedesátých let

30 sex symbolů šedesátých let

Brigitte Bardot, Ursula Andress, Claudia Cardinale, Raquel Welch, Sophia Loren, Catherine Deneuve, Jane Fonda, Anita Ekberg, Britt Ekland, Sharon Tate. S šedesátými léty přichází éra sexuálního uvolnění ve společnosti i kinematografii.

Creed II: první oficiální trailer na pokračování boxerské ságy [video]

Creed II: první oficiální trailer na pokračování boxerské ságy [video]

Escobar: recenze filmu

Escobar: recenze filmu

Tenkrát v Kolumbii. Portrét narkobarona Pabla Escobara, který po dobrém či po zlém hledá ve veřejném životě respekt druhých. Javier Bardem a Penélope Cruz ožívají ve vzpomínkách zločincovy milenky.

Ghost Stories: recenze filmu

Ghost Stories: recenze filmu

Britská hororová antologie tří duchařských příběhů, spojených jedním rámcovým, odhaluje psychologický základ zdánlivě nevysvětlitelných nadpřirozených případů.

Já, Simon: recenze filmu

Já, Simon: recenze filmu

Feel-good movie a gay varianta oblíbených romantických teenagerských komedií nabízí pozitivní pohled do světa, jemuž vládne tolerantní a liberální duch.

Smrtelné stroje, Bumblebee: nové oficiální trailery na očekávaná sci-fi [video]

Smrtelné stroje, Bumblebee: nové oficiální trailery na očekávaná sci-fi [video]

10× nejslavnější muzikanti ve filmu

10× nejslavnější muzikanti ve filmu

Bird, Great Balls of Fire!, The Doors, Ray, Walk the Line, Control, Edith Piaf, Serge Gainsbourg, Get On Up - Příběh Jamese Browna, Nico, 1988. Nejslavnější muzikanti na filmovém plátně.

Na krátko: je lepší milosrdná lež, nebo krutá pravda? [recenze filmu]

Na krátko: je lepší milosrdná lež, nebo krutá pravda? [recenze filmu]

Upínání se k nepřítomnému otci, špatná komunikace v rodině, milosrdná lež a ztráta iluzí díky ní. Adaptace předlohy Petry Soukupové, oceněné Magnesiou Literou jako Kniha roku.