AVmania.e15.cz

Jump Street 21: originalitou nehýří, přesto pobaví (recenze)

Jump Street 21: originalitou nehýří, přesto pobaví (recenze)

Prostě jsme oprášili nápad z osmdesátých let a zkoušíme, jak bude fungovat dneska. To říká šéf tajné policejní složky sídlící na adrese 21 Jump Street novým rekrutům, kteří se mají v přestrojení vydat na střední školu lovit dealery nebezpečné drogy.

Dost ostře tím ale také popisuje stav dnešního Hollywoodu, který často vytěžuje nápady předchozích dekád. Snímek s Jonahem Hillem a Channingem Tatumem v hlavní roli sice také vytěžuje dávný seriál, ale právě sebereflexivním přístupem a skvělým scénářem se ze smutné retrovlny výrazně vyčleňuje.

 

Příběh sympaticky respektuje předlohu, ale posouvá ji do reálií 21. století. Změna se odehrála především na samotné střední škole. Za borce již nejsou považováni tupí sportovci tyranizující šprty. Naopak inteligence je sexy stejně jako tolerance ke gayům a ochrana životního prostředí.

Když do takového prostředí vstoupí dvojice policistů vycházející ze starého statu quo, je zaděláno na spoustu komických situací. Navíc příběh ztrácí původní jednoznačnost a dost se zamotává. Samostatnou kapitolou pak jsou drogy, které dokážou vždy do lehce uvadajícího tempa vnést další neuvěřitelný a komický impulz.

Filmová verze 21 Jump Street pak vítězí jedním nepříliš často viděným trumfem – je komplexní. Styl humoru se neustále mění, vizuální gagy střídá situační a konverzační komika, dále tu jsou povinné popkulturní hlášky, intertextualita, samozřejmostí je také satira i „toaletní“ humor. S takovou směsí doposud uměl pracovat pouze Sacha Baron Cohen ve svých filmech Borat, Bruno a Diktátor.

Britský komik však vnesl do kinematografie ohromnou dávku originality, kterou snímek režisérů Phila Lorda a Christophera Millera postrádá. Na druhé straně tvůrci si toho jsou vědomi, což dokazují i dalšími prostředky než přiznáním citovaným na počátku. A na to, že jde o snímek vycházející ze slavné předlohy, je odvážný opravdu dost. K tomu přidejme překvapivé cameo dvou herců z původního seriálu Johnnyho Deppa a Petera DeLuise a máme jednu z nejlepších amerických komedií letošního roku. O to víc je škoda, že snímek se vyhnul českým kinům a vychází jen na DVD.


Jump Street 21

  • komedie, USA, 105 minut
  • Režie: Phil Lord, Christopher Miller
  • Hrají: Jonah Hill, Channing Tatum, Brie Larson, Dave Franco, Rob Riggle, Ice Cube
  • Na DVD od října 2012
  • Hodnocení: 70 %
Další článek




Přidejte svůj názor k tomuto článku Přidat příspěvek

Další podobné články

Po čem muži touží: recenze filmu

Po čem muži touží: recenze filmu

Variace na komediální hit Po čem ženy touží, která stojí a padá na fyzické klauniádě Anny Polívkové. Nohy jí podráží stereotypní nahlížení na role mužů a žen ve společnosti i v partnerských vztazích.

KZ AS10 – deset měničů táhne za jeden provaz (test sluchátek)

KZ AS10 – deset měničů táhne za jeden provaz (test sluchátek)

Čínský výrobce nabízející víceměničová sluchátka za směšné peníze, nám doslova učaroval. Po dvou měničích, nabídl tři měniče, čtyři měniče, a dokonce nyní i pět měničů ve sluchátku. Znamená to ale zákonitě lepší zvuk?

Captain Marvel: první oficiální trailer na očekávaný komiksový hit

Captain Marvel: první oficiální trailer na očekávaný komiksový hit

50 sex symbolů filmové Francie

50 sex symbolů filmové Francie

Brigitte Bardot, Catherine Deneuve, Isabelle Adjani, Sophie Marceau, Emmanuelle Béart či Eva Green. Stvořil Bůh ženu opravdu ve Francii?

Predátor: Evoluce – recenze filmu

Predátor: Evoluce – recenze filmu

Scenárista Posledního skauta Shane Black přichází s osmdesátkovým pojetím predátorské látky. Krvavá gore brutalita se zde mísí s hláškami a nekorektním humorem, ale napětí se z toho nějak vytratilo.

Marvel

Marvel's Spider-Man: nejlepší pavouk, kterého si můžete zahrát (galerie)

Všechno bude: recenze filmu

Všechno bude: recenze filmu

Cesta autem dvou nezletilých chlapců jako hledání prchavého pocitu svobody, nelimitovaného světem dospělých. Zimní road movie režiséra Olma Omerzua si pohrává s hranicí mezi realitou a klukovskou fantazií.

Důvěrný nepřítel: recenze filmu

Důvěrný nepřítel: recenze filmu

Dům, který se zamiloval do Gabriely Marcinkové. Režisér Karel Janák téma nebezpečí autonomní umělé inteligence míchá s freudovskými výklady o podvědomí, ale český Black Mirror z toho bohužel nevznikl.