AVmania.e15.cz

Jump Street 21: originalitou nehýří, přesto pobaví (recenze)

Jump Street 21: originalitou nehýří, přesto pobaví (recenze)

Prostě jsme oprášili nápad z osmdesátých let a zkoušíme, jak bude fungovat dneska. To říká šéf tajné policejní složky sídlící na adrese 21 Jump Street novým rekrutům, kteří se mají v přestrojení vydat na střední školu lovit dealery nebezpečné drogy.

Dost ostře tím ale také popisuje stav dnešního Hollywoodu, který často vytěžuje nápady předchozích dekád. Snímek s Jonahem Hillem a Channingem Tatumem v hlavní roli sice také vytěžuje dávný seriál, ale právě sebereflexivním přístupem a skvělým scénářem se ze smutné retrovlny výrazně vyčleňuje.

 

Příběh sympaticky respektuje předlohu, ale posouvá ji do reálií 21. století. Změna se odehrála především na samotné střední škole. Za borce již nejsou považováni tupí sportovci tyranizující šprty. Naopak inteligence je sexy stejně jako tolerance ke gayům a ochrana životního prostředí.

Když do takového prostředí vstoupí dvojice policistů vycházející ze starého statu quo, je zaděláno na spoustu komických situací. Navíc příběh ztrácí původní jednoznačnost a dost se zamotává. Samostatnou kapitolou pak jsou drogy, které dokážou vždy do lehce uvadajícího tempa vnést další neuvěřitelný a komický impulz.

Filmová verze 21 Jump Street pak vítězí jedním nepříliš často viděným trumfem – je komplexní. Styl humoru se neustále mění, vizuální gagy střídá situační a konverzační komika, dále tu jsou povinné popkulturní hlášky, intertextualita, samozřejmostí je také satira i „toaletní“ humor. S takovou směsí doposud uměl pracovat pouze Sacha Baron Cohen ve svých filmech Borat, Bruno a Diktátor.

Britský komik však vnesl do kinematografie ohromnou dávku originality, kterou snímek režisérů Phila Lorda a Christophera Millera postrádá. Na druhé straně tvůrci si toho jsou vědomi, což dokazují i dalšími prostředky než přiznáním citovaným na počátku. A na to, že jde o snímek vycházející ze slavné předlohy, je odvážný opravdu dost. K tomu přidejme překvapivé cameo dvou herců z původního seriálu Johnnyho Deppa a Petera DeLuise a máme jednu z nejlepších amerických komedií letošního roku. O to víc je škoda, že snímek se vyhnul českým kinům a vychází jen na DVD.


Jump Street 21

  • komedie, USA, 105 minut
  • Režie: Phil Lord, Christopher Miller
  • Hrají: Jonah Hill, Channing Tatum, Brie Larson, Dave Franco, Rob Riggle, Ice Cube
  • Na DVD od října 2012
  • Hodnocení: 70 %
Další článek




Přidejte svůj názor k tomuto článku

Další podobné články

Selský rozum: jak si Andrej Babiš podmaňuje zemědělství [recenze filmu]

Selský rozum: jak si Andrej Babiš podmaňuje zemědělství [recenze filmu]

„Žlutý baron“ Andrej Babiš si podmaňuje nejen české zemědělství, ale i tuto zemi v dokumentu Zuzany Piussi a Víta Janečka.

Thor: Ragnarok, Liga spravedlnosti - nové trailery na očekávané filmové hity

Thor: Ragnarok, Liga spravedlnosti - nové trailery na očekávané filmové hity

Kde brát seriály, filmy a hry ve 4K a HDR

Kde brát seriály, filmy a hry ve 4K a HDR

Televizory, monitory, herní konzole,... všude samé 4K a HDR, ale kde brát obsah? Hry už jsou na 4K připravené, rychle nabídnou i HDR, ale filmů a seriálů je málo. Hlavně těch dostupných.

Atomic Blonde: Bez lítosti – recenze filmu

Atomic Blonde: Bez lítosti – recenze filmu

Spolurežisér Johna Wicka ve špionážní misi z Berlína před pádem zdi sází na jeho atmosférickou kulisu, sexy chladnou agentku Charlize Theron, osmdesátkový soundtrack a dlouhou akční scénu napříč patry domu.

Přání smrti: legendární film se vrací v remaku [video]

Přání smrti: legendární film se vrací v remaku [video]

Apple TV bude poskytovat obsah ve 4K rozlišení

Apple TV bude poskytovat obsah ve 4K rozlišení

Baby Driver - recenze filmu

Baby Driver - recenze filmu

Drive pro teenagery. Edgar Wright si pohrává s žánrovými klišé gangsterek i romancí, ale jeho nosnému nápadu se sladěním rytmu hudby a choreografie akce chybí silnější příběh a práce s charaktery postav.

Dunkerk – recenze filmu

Dunkerk – recenze filmu

Evakuace spojeneckých vojáků jako šílenství války v přímém přenosu. Práce s obrazem a nervním zvukem se stává součástí konceptu, jak nově nahlédnout na žánr válečného filmu. Britský režisér Christopher Nolan poprvé natočil příběh podle skutečných událostí.