AVmania.e15.cz

Jak prodat Ultra HD televizor aneb chcete vyšší rozlišení?

Rok 2014 bude rokem, kdy se masově začnou prodávat Ultra HD televizory. Chceme a potřebujeme ale vyšší rozlišení, nebo to dopadne podobně jako s 3D?
Jak prodat Ultra HD televizor aneb chcete vyšší rozlišení?

Oba nedávné veletrhy spotřební elektroniky, IFA 2013 a CES 2014, byly ve znamení nových velkých televizorů s novým velkým rozlišením a nového pojmu - Ultra HD. Ale je tu problém. Jak to vlastně prodávat.

Klepněte pro větší obrázek 

Když místo velkých CRT televizorů nastupovaly ploché LCD a plazmy, začali se lidé zajímat, na základě čeho televizor vybírat. Přišla vlna zájmu o seznámení s pojmy HD ready a Full HD. To zákazník pochopil poměrně rychle. I když to znamenalo zjednodušení, že zkrátka Full HD je to pravé a označení se změnilo na magické zaklínadlo. Podobně jako později pojem „LED TV“. Že LED TV je pouhý a obyčejný LCD televizor s LED podsvícením překvapuje stále hodně lidí.

Výrobci řeší problém, jak lidi přesvědčit, že Ultra HD rozlišení potřebují. A jak je seznámit s tím, co to vlastně je. Popravdě většina lidí asi tuší, co je to Full HD. Že je to obraz s rozlišením 1920 x 1080 bodů. A že HD ready znamená minimálně 720 řádků.

Klepněte pro větší obrázek 
Porovnání rozlišení SD, HD, Full HD a UHD
 

Je ale velmi překvapující, že s nástupem rozlišení 3840 x 2160 lidi poněkud začínají tápat. Jeden výrobce používá pojem 4K, druhý Ultra HD, třetí UHD. Přitom značují to stejné. Velmi mne pobavilo, když jeden odborný web ukazoval telefon s 2K displejem. Ano, bylo to staré známé Full HD, jen jinak pojmenované, pokud pojmem "K" rozumíme horizontální rozlišní obrazu. Ale pokud to mate i relativně znalého člověka, co potom na to laik?

Staré známé pravidlo říká, není důležité něco lidem vysvětlit, aby to pochopili, ale přesvědčit je, že to potřebují a chtějí. Což v dnešní civilizaci a přetechnizovaném světě vystavěném na principu vytvářeni a uspokojování umělých potřeb (nikoliv těch reálných) je to nejdůležitější.

Jakmile přesvědčíte lidi, že „toto musí mít“, máte dobrý obchod v kapse. Jakmile zvažují, zda to skutečně potřebují, či jaké ta věc má skutečně vlastnosti a zda boudou přínosem, něco je špatně. Minimálně z hlediska marketingového.

Klepněte pro větší obrázek
Porovnání rozlišení SD, HD, Full HD a UHD
 

Když konečně lidem vysvětlíme, že 4K, Ultra HD a UHD je vlastně to stejné, jak lidi přesvědčit, aby to kupovali. Skutečně potřebují vyšší rozlišení u televizoru? V případě smartphonu je situace jiná, tam obraz není pohyblivý a na displeji s vyšším rozlišením máte zkrátka více informací a detailů. Proto má 5“ displej s Full HD rozlišením smysl, podobně jako u počítačového monitoru. Zkrátka má konkrétní, viditelný a hmatatelný přínos. Ale u televizoru?

Zatím nejlepší reklama na Ultra HD televizor:

O potřebě vyšší snímkové frekvence u Ultra HD televizorů, aby lidské oko bylo rozdíl mezi Full HD a Ultra HD jsme již psali v jiném článku. Pokud tento předpoklad splníte (vyšší snímkovou frekvenci + UHD rozlišení), skutečně budete mít reálnější dojem z obrazu. Krásně se tento fakt snaží vyzdvihnout LG ve své reklamě na Ultra HD televizor. LG tyto reklamy umí. Ale stačí to? Uvidíme.

Sám jsem zvědav, do jaké míry se podaří výrobcům přesvědčit zákazníky, že Ultra HD je to pravé, že takový televizor doma potřebují. Náročného zákazníka, fanouška filmů, majitele domácího kina se podaří přesvědčit asi poměrně lehce. Ale ty další? Co vy? Chcete UHD, 4K či Ultra HD televizor?

Další článek



Související články


celkem 33 komentářů

Nejnovější komentáře

Zajímalo by mě, kolik lidí s mým prvním přís… Jirka 20. 2. 2014, 09:06
Zajímalo by mě, kolik lidí s mým prvním přís… Jirka 20. 2. 2014, 09:06
jistěže prodej 3D TV neklesá, protože to cpo… novcze 18. 2. 2014, 15:45
Možná by pro mě byla přijatelnější investice… Ondřej Zástěra 17. 2. 2014, 09:12
to jo. s projektorom za 5000kc to musi byt z… mauik 16. 2. 2014, 23:27
Zobrazit diskuzi Přidat příspěvek

Další podobné články

Panasonic: čtyři nové 4K HDR LCD řady televizorů pro rok 2018

Panasonic: čtyři nové 4K HDR LCD řady televizorů pro rok 2018

Kromě dvou nových řad prémiových OLED televizorů Panasonic v minulých dnech představil čtyři nové řady 4K HDR LCD televizorů.

Který typ LCD panelu u TV upřednostňujete? IPS nebo VA? [anketa]

Který typ LCD panelu u TV upřednostňujete? IPS nebo VA? [anketa]

Philips pro rok 2018: tři nové OLED TV a nové 4K LCD s NanoLED a HDR10+

Philips pro rok 2018: tři nové OLED TV a nové 4K LCD s NanoLED a HDR10+

Několik novinek nachystal Philips. V roce 2018 nabídne celkem pět OLED televizorů, nebudou chybět ani špičkové 4K LCD modely s NanoLED podsvícením.

Audio-Video v roce 2018 – revoluce skončila, začíná období klidu

Audio-Video v roce 2018 – revoluce skončila, začíná období klidu

CES 2018 nám skončil a ukázal, kam audio a videotechnika bude dál kráčet. A jak rychle. Dočkali jsme se několika novinek, ale zpomalení překotného vývoje, který probíhal posledních 20 let, je zde.

LG: nové 4K OLED televizory a druhá generace Nano Cell 4K TV

LG: nové 4K OLED televizory a druhá generace Nano Cell 4K TV

LG pokračuje v úspěšném tažení z minulého roku a dál sází na své skvělé OLED televizory, nezapomíná ale ani na fanoušky LCD technologie.

Sony Bravia AF8: nová řada 4K HDR OLED televizorů

Sony Bravia AF8: nová řada 4K HDR OLED televizorů

Mezi představenými novinkami letos na CESu byla i nová řada OELD televizorů Sony s Androidem. Má být o něco levnější, ale vyzařování zvuku obrazovkou chybět nebude.

Panasonic představil nové 4K OLED TV, jako první nabídnou HDR10+ [CES]

Panasonic představil nové 4K OLED TV, jako první nabídnou HDR10+ [CES]

Tři řady OLED televizorů bude nabízet Panasonic v roce 2018, všechny nabídnou nový HDR standard HDR10+, dostupné budou ve velikostech 55“, 65“ a 77“.

HDR10+ má nové logo a širší podporu výrobců TV i filmových společností

HDR10+ má nové logo a širší podporu výrobců TV i filmových společností

20th Century Fox, Panasonic a Samsung společně představili finální verzi nové HDR technologie, která má divákům přinést nejlepší možný zážitek