AVmania.e15.cz

Jak prodat Ultra HD televizor aneb chcete vyšší rozlišení?

Rok 2014 bude rokem, kdy se masově začnou prodávat Ultra HD televizory. Chceme a potřebujeme ale vyšší rozlišení, nebo to dopadne podobně jako s 3D?
Jak prodat Ultra HD televizor aneb chcete vyšší rozlišení?

Oba nedávné veletrhy spotřební elektroniky, IFA 2013 a CES 2014, byly ve znamení nových velkých televizorů s novým velkým rozlišením a nového pojmu - Ultra HD. Ale je tu problém. Jak to vlastně prodávat.

Klepněte pro větší obrázek 

Když místo velkých CRT televizorů nastupovaly ploché LCD a plazmy, začali se lidé zajímat, na základě čeho televizor vybírat. Přišla vlna zájmu o seznámení s pojmy HD ready a Full HD. To zákazník pochopil poměrně rychle. I když to znamenalo zjednodušení, že zkrátka Full HD je to pravé a označení se změnilo na magické zaklínadlo. Podobně jako později pojem „LED TV“. Že LED TV je pouhý a obyčejný LCD televizor s LED podsvícením překvapuje stále hodně lidí.

Výrobci řeší problém, jak lidi přesvědčit, že Ultra HD rozlišení potřebují. A jak je seznámit s tím, co to vlastně je. Popravdě většina lidí asi tuší, co je to Full HD. Že je to obraz s rozlišením 1920 x 1080 bodů. A že HD ready znamená minimálně 720 řádků.

Klepněte pro větší obrázek 
Porovnání rozlišení SD, HD, Full HD a UHD
 

Je ale velmi překvapující, že s nástupem rozlišení 3840 x 2160 lidi poněkud začínají tápat. Jeden výrobce používá pojem 4K, druhý Ultra HD, třetí UHD. Přitom značují to stejné. Velmi mne pobavilo, když jeden odborný web ukazoval telefon s 2K displejem. Ano, bylo to staré známé Full HD, jen jinak pojmenované, pokud pojmem "K" rozumíme horizontální rozlišní obrazu. Ale pokud to mate i relativně znalého člověka, co potom na to laik?

Staré známé pravidlo říká, není důležité něco lidem vysvětlit, aby to pochopili, ale přesvědčit je, že to potřebují a chtějí. Což v dnešní civilizaci a přetechnizovaném světě vystavěném na principu vytvářeni a uspokojování umělých potřeb (nikoliv těch reálných) je to nejdůležitější.

Jakmile přesvědčíte lidi, že „toto musí mít“, máte dobrý obchod v kapse. Jakmile zvažují, zda to skutečně potřebují, či jaké ta věc má skutečně vlastnosti a zda boudou přínosem, něco je špatně. Minimálně z hlediska marketingového.

Klepněte pro větší obrázek
Porovnání rozlišení SD, HD, Full HD a UHD
 

Když konečně lidem vysvětlíme, že 4K, Ultra HD a UHD je vlastně to stejné, jak lidi přesvědčit, aby to kupovali. Skutečně potřebují vyšší rozlišení u televizoru? V případě smartphonu je situace jiná, tam obraz není pohyblivý a na displeji s vyšším rozlišením máte zkrátka více informací a detailů. Proto má 5“ displej s Full HD rozlišením smysl, podobně jako u počítačového monitoru. Zkrátka má konkrétní, viditelný a hmatatelný přínos. Ale u televizoru?

Zatím nejlepší reklama na Ultra HD televizor:

O potřebě vyšší snímkové frekvence u Ultra HD televizorů, aby lidské oko bylo rozdíl mezi Full HD a Ultra HD jsme již psali v jiném článku. Pokud tento předpoklad splníte (vyšší snímkovou frekvenci + UHD rozlišení), skutečně budete mít reálnější dojem z obrazu. Krásně se tento fakt snaží vyzdvihnout LG ve své reklamě na Ultra HD televizor. LG tyto reklamy umí. Ale stačí to? Uvidíme.

Sám jsem zvědav, do jaké míry se podaří výrobcům přesvědčit zákazníky, že Ultra HD je to pravé, že takový televizor doma potřebují. Náročného zákazníka, fanouška filmů, majitele domácího kina se podaří přesvědčit asi poměrně lehce. Ale ty další? Co vy? Chcete UHD, 4K či Ultra HD televizor?

Další článek



Související články


celkem 33 komentářů

Nejnovější komentáře

Zajímalo by mě, kolik lidí s mým prvním přís… Jirka 20. 2. 2014, 09:06
Zajímalo by mě, kolik lidí s mým prvním přís… Jirka 20. 2. 2014, 09:06
jistěže prodej 3D TV neklesá, protože to cpo… novcze 18. 2. 2014, 15:45
Možná by pro mě byla přijatelnější investice… Ondřej Zástěra 17. 2. 2014, 09:12
to jo. s projektorom za 5000kc to musi byt z… mauik 16. 2. 2014, 23:27
Zobrazit diskuzi Přidat příspěvek

Další podobné články

Proč chtít HDR a co potřebujete, abyste HDR skutečně měli

Proč chtít HDR a co potřebujete, abyste HDR skutečně měli

Technologie HDR je relativně nová, konečně překračuje starší, omezující standardy, využívá možnosti nových televizorů a přibližuje obraz schopnostem lidského oka.

LG ukázala první 8K OLED televizor na světě – má úhlopříčku 224 cm

LG ukázala první 8K OLED televizor na světě – má úhlopříčku 224 cm

AVmania speciál z IFA 2018: novinky, 8K a 4K TV, sluchátka i gramofony [video]

AVmania speciál z IFA 2018: novinky, 8K a 4K TV, sluchátka i gramofony [video]

Největší veletrh spotřební elektroniky začal. IFA v Berlíně každoročně ukazuje trendy, výrobci představují své nejnovější produkty a ukazují, na co se můžeme těšit před vánocemi.

Philips: nové OLED televizory s lepším obrazem, zvukem i designem [IFA]

Philips: nové OLED televizory s lepším obrazem, zvukem i designem [IFA]

Před pár měsíci Philips oznámil, že bude spolupracovat s anglickou legendární společností Bowers & Wilkins, ta přinesla první výsledek, nový OLED televizor s reproduktory Bowers & Wilkins.

Nový formát HDR10+ přichází v prvních televizorech

Nový formát HDR10+ přichází v prvních televizorech

LG 65E8PLA: nejlepší 4K HDR OLED televizor od LG [test]

LG 65E8PLA: nejlepší 4K HDR OLED televizor od LG [test]

Pokud hledáte aktuálně nejlepší a nejhezčí televizor od LG, tak ho tady máte. E8 kombinuje OLED panel s mimořádnou černou, skvělé zpracování obrazu a povedený systém. Výsledek je opravdu povedený.

EISA: nejlepší televizory a projektory pro rok 2018/2019

EISA: nejlepší televizory a projektory pro rok 2018/2019

Jako každý rok i letos vybrala asociace EISA nejlepší televizory, Ultra HD Blu-ray přehrávač, nejlepší projektory či nejlepší foto/videokameru. Podívejte se, co EISA považuje za to nejlepší v několika kategoriích.

Sony: dvě nové řady televizorů 4K HDR MASTER Series míří na ty nejnáročnější

Sony: dvě nové řady televizorů 4K HDR MASTER Series míří na ty nejnáročnější

Nové řady televizorů OLED AF9 a ZF9 LCD ponesou název MASTER Series, Sony tak chce označovat výhradě televizory s nejvyšší kvalitou.