ufi
25. května 2008 • 21:01

ale mě to až tak nenadchlo :o) chápu že v těchto filmech je hrdina skoro nesmrtelný, ale včera jsem měl pocit, že rejža ze mě dělá už blbce. bylo to už přepísklý (např. lednice, vodopády). a to zakombinování ufo, to byl taky úlet. všeho moc škodí a super efekty to nevytrhnou

HeXor
27. května 2008 • 23:37

suhlasim s hlavnymi zapormi (pozor spoilery):
- ufo by som este bol ochotny uverit (az na toho umeleho panaka na konci), tam sa mohli radsej viac pohrat s tym kultom divych "indianov?".
- vodopady: prvykrat spadnut este ok. ale 3x? to mi vyznelo trapne a prehnane, to uz ano nesmrtelny James bond nepadal z takej vysky, a nie to este starnuci archeolog (sorry Indy), jeho tucny kolega a ostatni, a vsetko rozbitym prednym sklom... asi som narocny divak
- chladnicka: zbytocny efekt... ovela realnejsie by bolo, keby ho v tej chladnicke LEN nasli, pri takom lete by sa dvere urcite otvorili aj sami.Okrem tychto negativnych bodov som sa dobre bavil.

Lukáš Středula (Sattero)
25. května 2008 • 18:59

V sobotu jsem na Indim byl v kině, takže přidám i svoje poznatky. Titulky mi moc neseděly, občas vynechaly větu, semtam význam nebo páru podstatných slov... No to je ale záležitost překladu, teď k filmu.Jak říkají autoři, Indiana Jones byl točen jako Béčkový film s ne moc velkým rozpočtem, ale zato v Áčkovském podání a zachovali tuto tradici, i když za novým pokračováním (i příštím) stojí oba, nebál bych se říci, géniové moderního filmu. Steven Spielberg (jak Brňáci čtou Špilberk) a George Lucas alias "Ježiš, kde mám ten svůj světelnej meč?" :) Jsem rád, že tuto tradici zachovali, avšak jsem znechucen tématem a efekty. Mám rád science fiction, ale plést UFO (a hlavně je to špatný výraz - prostě mimozemšťany) do každého filmu? No dobrá, to ještě beru, avšak ty efekty. Neříkám, moderní technologie renderu je úžasná, avšak původní Indiana Jones se vyznačoval strohostí a s minimem efektů, prostě byl syrový. Takto to mělo zůstat, bylo by to lepší... Dnešní efekty (rendery, nebo jak chcete) se snaží o co nejlepší podání 3D, ale zapomínají na realističnost a působí strašně plasticky. Třeba záběr na tvář mimozemšťana ke konci filmu působí dojmem, že se díváme na umělohmotného panáčka, který se hýbe a žbleptá. Naopak efekt výbuchu atomové bomby a srážky aut či zmagnetizovaný střelný prach letící vzduchem byly pěkné, ale i efekt letu a přistání "Indi-Lednice" nebyl právě "nej". Těším se ale na další díl, kdy Ford předá pomyslné žezlo svému filmovému synovi Shiovi LeBeufovi, který je šikovný a talentovaný a tudíž bych se nebránil ani tzv. "The next generation of Indiana Jones" :)Kdyby to bylo s méně nebo propracovanějšími efekty, dám 9/10 za některé zbytečné scény, ale teď se odemne bude muset Indi spokojit jen s 7/10. Prostě tentokrát nemůžu překousnout tyto efekty B-]

puod
24. května 2008 • 13:56

Vcera jsem na nem byl a predcil moje ocekavanim, takove mnozny velmi povedenych efektu a akcnich scen spolu s perfektnim zvukem uz jsem dlouho nevidel, navic to vse podporuje ten znamy humor "nestarnouciho" Indiana Jonese.

Lojza
24. května 2008 • 21:42

KDyž právě ty správně sarkastické hlášky v tomhle filmu snad jediné chybí. Něco jako káhirské "Jdi do hajzlu" nebo benátské "Á, Benátky". Má to všechno, co člověk čeká od Indiana Jones filmu, ale je to ak na úrovni té dvojky.Jestli to možná nesouvisí s tím, že dvojka a teď čtyřka nevychází z evropské kultury a tudíž je nám mystikou vzdálenější????

jj
25. května 2008 • 2:24

asi máte na mysli český dubbing a hlášky, jenže to s Indiana Jonesem nemá nic společného... Většinou je dabing ubohý a vulgárnější než originál a kdyby se to znovu přeložilo do angličtiny tak by autory dubbingu asi čekal soud.

Martin Lér (MaLer)
25. května 2008 • 13:01

A za Fuxoftovo titulky taky poprava? Chudak.4 me nenadchla - poradi je asi 3,1,4,2. je to proste silne silne prepisknuty. tvrdit ze prave to je ta pocta tem 80. a 50. rokum je sice pekny, ale ja se dobre pobavim u prvnich tri dilu, tak kvuli me to teda prepiskavat nemuseli. a bohuzel obcas tomu digitalni slama couha z bot, to kde by se mel clovek (asi?) o hrdiny bat vzbuzuje jen utrpny usklebek...

jfb
1. června 2008 • 11:41

no jo, ale "jdi do hajzlu" v originále není, to si dovytvořeli naši dabéři apod. Navíc tahle scéna nebyla původně plánovana, byla to improvizace, která pefektně sedla.

Noclaf
24. května 2008 • 11:17

Prvni cast filmu - cca 2/3 - 3/4 filmu byly IMHO perfektni - to nejlepsi co znam z Indyho. Ale jakmile se dostali do mesta a cim vic se mluvilo o tech modrych majitelych hlavy (abych neprozradil dej...), tim vic mi to pripadalo jako Akta X ve starym havu. Proste s vyvrcholenim zapletky to podle me prepiskli...

Grano Duro
24. května 2008 • 3:19

Vždyť panu Fordovi táhne na sedmdesátku... Než by to znovu natočili tak by mu už těch sedmdesát být i mohlo a to by působilo už divně... Je dobré že IV vznikla aspoň doplňuje některé dosud nezodpovězené otázky do Indy kultu ale málo platné - trojka byla trojka... Osobně by se mi líbilo něco jako Indy nová generace - kde by Indy působil už jako poradce. Já myslím že by to bylo jen a jen logické pokračování slavné ságy, určitě by nemuselo být horší :) v mladém Indiana Jonesovi taky nehrál Mr. Ford a přesto to byly kvalitní filmy :) Škoda jen že už se nikdy nebude moci realizovat s H.Fordem Indy in WW-II... Prostě neměli s tím čekat dvacet let... Přesto i když už to není ono, není to taková hrůza jako Chrám zkázy, někteří píší že je to nejhorší díl série ale já si nemyslím že by lebka byla nejhorší... Je jasné že jednička a trojka (tu mám díky Seanu Connerymu, bitvě s tankem nebo intermezzu v Berlíně nejdradši) jsou lepší ale čtyřka taky není špatná jen prostě nikdo nemohl čekat že překoná trojku, to prostě už není možné... Aspoň ne teď. Stařičký Indy zkrátka už nemůže být takový borec jako ve trojce ale přesto to není dědek i když v těch kalhotách na začátku trochu jako dědek vypadá... Jenže pak se všechno napraví :) Indiana Jones forever...

AM
24. května 2008 • 21:18

Dočkáš se, páté pokračování se má točit již letos