AVmania.e15.cz

Hudební průmysl skutečně umírá

V lednu společnost Bain & Company uveřejnila tabulku, která ukazuje vývoj obratu hudebního průmyslu v dolarech, na webu businessinsider si však na tabulku a údaje o prodejích „posvítili“ více, považuji ta čísla za velmi zajímavá, tak se na ně podívejme.

První tabulka je původní a ukazuje absolutní hodnoty bez ohledu na inflaci a nárůst populace. Proto i když na konci následuje pokles, nevypadá až tak pesimisticky.

Klepněte pro větší obrázek 

Druhá tabulka však už ukazuje vývoj obratu po opomenutém zohlednění nárůstu populace a také zahrnuje inflaci, tentokrát vidíme vývoj v USA. Zde si můžete všimnout sice propadu v osmdesátých letech, avšak boom prodejů v letech devadesátých už nevypadá tak optimisticky jako v první tabulce. Z toho vyplývá, že hudební průmysl je na tom aktuálně o 45 % hůře, než v roce 1973. Stejně tak CD se na vrcholu prodávalo jen o 13 % více, než když vrcholil zájem o klasická LPčka.

Klepněte pro větší obrázek 

Další tabulka ukazuje další zajímavost, a to odklon od prodejů kompletních alb. Zde je vidět jednoznačný vliv možnosti stahování jednotlivých písniček.

Klepněte pro větší obrázek

Stejně tak na následující tabulce je vidět jednoznačný pokles kompletních alb bez ohledu na nosič.

Klepněte pro větší obrázek 

Když se podíváme blíže na on-line prodeje, tak jednoznačně vede stahování jednotlivých písniček, před několika lety oblíbené stahování melodií a písniček do mobilu je zjevně na ústupu.

Klepněte pro větší obrázek 
 

Trend nákupu samostatných singlů je krásně vidět na následující tabulce, která sleduje jen tento segment trhu.

Klepněte pro větší obrázek

A poslední dvě tabulky už jsou pouze částečným zopakováním těch prvních dvou, opět se týkají trhu v USA. Na první vidíme celkové prodeje po opravě o inflaci (nikoliv o nárůst populace)…

Klepněte pro větší obrázek

… a na závěr tatáž tabulka, opět ale bez zohlednění inflace.

Klepněte pro větší obrázek

A závěr? Při pohledu na uveřejněné grafy se nelze divit nahrávacím společnostem, že panikaří při pohledu na prodeje hudby. Otázkou ale je, do jaké míry si za stávající stav mohou sami velmi konzervativním postojem k internetovému prodeji kompletních alb a snaho zachovat pro mnohé již nepoužitelné zastaralé prodejní model, kdy si člověk nejdřív musí koupit poměrně drahé CD.

Je vidět, že stále více lidí umí tuto „komplikaci“ vyřešit v neprospěch hudebních a nahrávacích společností. Druhou stranou mince zůstává fakt, že ze zveřejněných čísel a vývoje prodeje z USA je zřejmé, že ani tam, kde je on-line prodej relativně vyřešen a finančně dostupný, tak ochota zákazníků platit za hudbu razantně klesá.

Zdroj: businessinsider

Další článek




celkem 13 komentářů

Nejnovější komentáře

Mnohem větší potenciál je v Internetu. Inter… Jiří Pletánek 5. 5. 2011, 09:02
Souhlasím, naprosto souhlasím. Minulý rok j… Jiří Pletánek 5. 5. 2011, 08:56
Myslím,že CD jako takové to bude mít čím dál… lada32 12. 3. 2011, 19:24
:-DTaky je toho rámusu už dost.:-O Herci mus… evajosk 9. 3. 2011, 19:31
Ono je to značně přiživeno i nesmyslnou ceno… x12345678 1. 3. 2011, 10:53

Další podobné články

B&O BeoPlay P2 – minimalistické řešení na cesty [test BT reproduktoru]

B&O BeoPlay P2 – minimalistické řešení na cesty [test BT reproduktoru]

O tom, že Bang & Olufsen vyrábí designová zařízení není třeba déle diskutovat. Bluetooth reproduktor BeoPlay P2 vyniká nejen svými rozměry, ale také tím, že na něm najdete pouze jedno tlačítko pro zapnutí...

iPod Nano a iPod Shuffle končí

iPod Nano a iPod Shuffle končí

Klipsh znovu uvádí na trh reproduktor Forte III

Klipsh znovu uvádí na trh reproduktor Forte III

Jestli ještě neposloucháte hudbu ze streamu, jste out. Budoucnost patří Spotify

Jestli ještě neposloucháte hudbu ze streamu, jste out. Budoucnost patří Spotify

Smrtelené zlo 2: soundtrack legendárního hororu vyjde na LP

Smrtelené zlo 2: soundtrack legendárního hororu vyjde na LP

Xiaomi Mi Sports Bluetooth: sportovní sluchátka s dlouhou výdrží [test]

Xiaomi Mi Sports Bluetooth: sportovní sluchátka s dlouhou výdrží [test]

Čínská značka Xiaomi pronikla v posledních letech do všemožných odvětví, v současné době se můžete s Xiaomi setkat prakticky ve všech skupinách výrobků souvisejících s audiovizuální zábavou.

Příjmy za streamovanou hudbu v roce 2016 vzrostly o 60 %

Příjmy za streamovanou hudbu v roce 2016 vzrostly o 60 %

Jabra Solemate: bezdrátový reproduktor s pevnou podrážkou

Jabra Solemate: bezdrátový reproduktor s pevnou podrážkou

Chcete neotřelý design a zároveň slušný zvuk? Jabra Solemate je zajímavou alternativou k zavedeným značkám. Když dojde elektřina, můžete ji navíc připojit i dodávaným kabelem – nebo tkaničkou?