Tomas
24. července 2017 • 16:47

Rád poslouchám zdroj informací Radiožurnál, ale neustále se opakující písničky mě často odrazují přepnout na jinou stanici. Jelikož mě hudba na Radiožurnálu často obtěžuje, nutí mě stále přemýšlet, jaký to může mít důvod. Podle dosud dostupných informací to vypadá na nějaké nekalé propojení hudebního dramaturga s hudebním producentem (příp. producenty), který má na svědomí časté hraní několika písniček stále dokola a maskování těchto jinými, které jsou také často opakované. Napsal jsem na toto téma úvahu dokonce s konkrétními informacemi a jmény a uveřejnil ji na http://radiozurnal.blog.cz/... a na https://hudba-radiozurnal.blogspot.cz/...

Tomas
11. srpna 2017 • 13:26

Současnou hudbu na Radiožurnálu v roce 2017 výstižně charakterizuje: RadioCityŽurnál
Směs dokola se opakující komerce a xindl, hrůza, ztracený, kryštofové. Výběr a styl hudby z velké části kopíruje komerční radio City. Bohužel stále za trest poslouchat neurčitý mix na pokraji komerce a veřejnoprávního vysílání.

Tomáš
30. září 2016 • 16:08

Hudba na radiožurnálu stále nekoresponduje s formátem informačního vysílání. Nevím, kde autor primárního článku čerpal podklady. Je zcela zřejmé, že kdo výběr hudby programuje nemá absolutně přehled o historii současné populární hudby a už vůbec ne domácí. Jak si stěžuje více posluchačů, výběr hudby je velice úzký, zaměřený pouze na nejnovější kolovrátkové rádoby hity omílané stále dokola na většině komerčních stanicích. Abych byl konkrétní, vždy, když Radiožurnál naladím slyším stále dokola tyto ohrané většinou kolovrátkové rádoby hity: Ready Kirken - Zejtra mám, Support lesbiens, Mighty Oaks - Brothers, Avicii - Addisted to you nebo Hey brother, Razmus - In the shadow, Adele - Rolling in the deep, Kaitre Gims - Est ce-que tu m'aimes, H.Zeťová - Mission impossible, Cold play - Up and up, Spin doctors - 2 princess, Killers - Human, George Ezra - Budapest, Robbie Williams - Angels, Iva Fruhlingová - Ou to veux, Capital cities - One minute more, Marquess - Vayamos companeros, O5&Radeček,M.Čírová - Vloupám se, atd. a to už se mi zvedá žaludek! Hodně písniček jsou poměrně novodobé výtvory - "hekačky" např: Young risings sons - High, Rihanna - Love the way you lie, Ed Sheeran - Give me love, Elle King - Ex's poh's, Alanis Morissette - Thank U, Pink - Just like fire, Lenny - Hell.o, atd. a to už se musím jít vyzvracet. Po návratu mě čeká přeslazená balada, zpívaná vykleštěným hlasem, určená speciálně pro potěšení 4% menšiny: John Legend - All off me, a jdu vyzvracet, co ještě v žaludku zbylo. Pak přeladím na R-dvojka nebo R-region, tam většinou hrají mnojem pestřejší výběr hudby s minimem kolovrátkových stále dokola všude ohrávaných hitů a i příjemné české písničky minulosti i současnosti.
Nechápu proč Radiožurnál takto likviduje své stálé posluchače a svoji poslechovost cílovou skupinou, podkuřováním výběru hudby bůhví komu. Divím se, že výše uvedený stav trvá už asi 2. rok a nikdo s tím nic nedělá. Ať si blbeček, který na Radiožurnálu vybírá hudbu a další blbeček, který mu to schvaluje, pouští svůj výběr sám pro sebe, neznám NIKOHO, kdo by vydržel stále dokola poslouchat výše uvedené sra*ky. Je to absolutně proti dobrému vkusu a hlavně se vůbec nehodí k informačnímu programu cílenému na věkovou skupinu 30-50let, jelikož tato hudba je cílena úplně jinam a asi ani nikdo není schopen říci kam. V neposlední řadě se tím špiní tradice populární hudby světové a především domácí, špiní se tím odkaz na minulost vysílání rozhlasu v ČR. Pak se divíme, že jsou dnes děti agresivnější, než dříve - to je mimo jiné výsledek působení takových individuí a takových nerozvážných a nesmyslných rozhodnutí jako je výběr hudby na Radiožurnálu. Nezbývá než se modlit, aby si toho konečně někdo všiml a sjednal nápravu.

Petr
22. ledna 2017 • 22:05

Vy máte dost! A co by jako RŽ měl hrát? To, co se hraje na Dvojce? to snad nemyslíte vážně. O jakém úbytku posluchačů to mluvíte? Má nejlepší poslechovost za poslední léta. PS: Tím neříkám, že jsem s hudbou 100% spokojený, ale narozdíl od dob z před roku 2012 to je obrovský posun dopředu. Je mi 39 let a zkrátka chci poslouchat aktuální hudbu, nikoliv Matušku, Spáleného, Gotta nebo Vondráčkovou... A když někdy ano (nic proti těmto interpretům), pak přeladím na Dvojku nebo na rádio Čas.

Tomáš
30. března 2017 • 16:06

Radiožurnál by měl hrát mnohem širší výběr hudby ze svého archivu a ne jen několik stovek písniček omýlat stále dokola každý den. Výběr hudby je nyní na úrovni nejhorší soukromé bulvární rozhl. stanice, připomíná mi třeba radio City, kde také mleli stále dokola jen pár stovek rádoby hitů, to je na RŽ nyní úplně stejné. Píšete, že to má na svědomí Pert Král. Mám ho docela rád jako moderátora, ale asi přišel z nějakého bulvárního rádia typu City a začal na RŽ v hudbě prosazovat své předešlé úděsné zkušenosti.
Pokud budou na RŽ omýlat deno denně stejné (jakékoli) písničky, tak to bude vždy špatně, vždy tím budou beze sporu obtěžovat stálé posluchače. Na mě to dělá dojem, že to tak dělají schválně, cíleně, že za tím stojí nějaká pro mě nepochopitelná loby, podle výběru hudby zřejmě přímo homoloby. Řešením by možná bylo požádat o pomoc nějakého investigativního novináře, toužícího po senzaci, z nějakého bulváru, aby na toto téma napsal článek, kde by zveřejnil všechna jména, kdo za co v RŽ odpovídá a to by možná dalo vysvětlení i kdo a proč třeba že z takové slepice Lucie úděsné se snaží za každou cenu dělat Lucii výbornou. Výborná může být, ale někde v bulvárním soukromém rádiu a ne na veřejné stanici, kam se její excesy včetně častého používání nespisovné češtiny a její protěžování vůbec nehodí.

Radon
25. ledna 2016 • 14:14

já bych celý ten Radiožurnál narval do počítače. Pak by si každý na webové stránce odfajkoval v rámci mluveného slova vstupy, které mu připadají zajímavé a nakonec oblíbený hudební žánr. Každý by si pak koupil internetové rádio a naladil svůj unikátní generovaný Radiožurnál a byl by klid.
Starý dobrý Radiožurnál by zůstal pro důchodce a horské samoty bez internetu :-)

Tomáš
23. září 2016 • 12:10

Hudba na Radiožurnálu 2015-16 HNUS VELEBNOSTI !!
Každý den stále dokola stejné rádoby zahraniční hity z hitparád, často "hekačky", z českých stále dokola Kryštof, Xindl X, Hrůza, Supportlezbien atd., pár osmdesátek také stále dokola. Hudbu musí vybírat člověk, který nemá absolutně žádné znalosti o historii především domácí ale i zahraniční populární hudby. Často mi připadá, že slyším interprety, kteří jsou obdivované HOMOLOBY, zřejmě bude hudbu vybírat nějaký člen této komunity. Je mi z toho také na zvracení a musím vypínat nebo přelaďovat na jinou stanici. Hudba vůbec neodpovídá tradicím ČR, potažmo ČRo a absolutně není v kontextu s informačním programem ČRo, který logicky poslouchají lidé středního věku, se kterým vysílaná hudba většinou nekoresponduje. Dokud se asi nepodaří, aby místo namyšleného sebevědomého frajírka Jana Pokorného zodpovídal za Radižurnál někdo rozumný, tak budeme muset stále na frekvencích ČRo poslouchat nesmyslný program, který nám uvedené individum vnucuje, jelikož on je ten nejchytřejší, který všechno ví a všechno zná a jediný, kdo má patent na rozum, což je bohužel vždy kontraproduktivní pro většinu rozumných lidí. V kontrastu s Radiožurnálem je ČRo2 a Region, kde je absolutně znát, že výběr hudby dělají skuteční odborníci s širokým rozhledem ve svém oboru. Ne vždy se mi také jejich výběr líbí, ale musím uznat, že jsou to lidé na svých místech a opravdoví odborníci na historii i současnost populární hudby.
KDY UŽ KONEČNĚ ÚDĚSNÝ STAV RADIOŽURNÁLU někdo napraví....

Radek Václav
18. února 2023 • 22:56

Pročetl jsem diskusi ohledně kvality dramaturgie Radiožurnálu a zjistil, že nejsem sám v kritice zejména hudební dramaturgie této stanice. Většina příspěvků zde je negativních a já se bohužel k nim přidám. Jsem muzikant a pamatuji ještě dobu, kdy se rozjel neskutečný hudební boom v ČRo po roce 1989. Odborníky jako byli například Lubomír Dorůžka, Michal Bukovič, Pavel Černocký bohužel dnes nemáme, a nejde to svádět jen na pověstnou blbou náladu. Za komunistů bylo dobrých pořadů pomálu a my jsme většinou čekali na Silvestra, kdy i soudruzi mladým milostivě povolili zahrát nějakou "hodnotnou" zahraniční skladbu, která navíc pokud možno byla z dělnického prostředí nebo byla podle nich "sžíravou kritikou těžkého života pracujícího lidu na imperialistickém Západě". Naštěstí podobně jako dnes neovládali angličtinu a třeba já ano, takže jim bylo lze ledacos podstrčit a hrála se tím pádem i dobrá muzika. Tyhle rudé tupce z cenzury už mladí dnes naštěstí nepamatují. Jenže stejnou destrukční hrůzou mravnosti a morálky jsou dnešní čeští ekonomové usurpující si podobně jako komunisté drze právo do všeho brebtat a všechno cenově minimalizovat. Zaštítil je v tom jejich gurru Klaus. A tak pokrokové písně někdejších ASUT-ů (to byla největší hrůza), Rosian, Písniček pro Hvězdu, Pionýrských vlaštovek a dalších patvarů nám dnes nahradily na Radiožurnálu salsičky s nahlouplými tendenčními pozitiváčskými texty a hlavně, aby to vypadalo jako salsa (ta to ovšem není, jenže autor si to myslí) ), se dvěma ranami v rytmu do skopové hlavy pana dramaturga službu konajícího a také autora pobírajícího za tato svěží dílka jistě tučné honoráře. Navíc tato dílka připomínají často i z Ruska sem šířenou tzv. psychohudbu mající vás sice příjemně naladit na alfa vlnu, která však působí zcela opačně, a kdybyste to poslouchali dále, jistojistě z toho budete za chvíli mňoukat. Mohl bych vznést i pochybnost, zda toto někdo náhodou nedělá se záměrem (ujišťuji vás, že mezi fízly se takové "výzkumy" dělají s cílem udělat z normálních lidí otupělá telata, která následně nebudou si všímat jejich "chytrosti") a jen proto, abychom pro ně byli lépe ovladatelní a oni nám vládli na věčné časy jako jejich přítel nejvěrnější SSSR. Kdybych zde mluvil o čechotelevizních pohádečkách na dobrou noc a siláže zmotaně a rozvláčně se na nás linoucí 24 hodin denně z ČT24, napsal bych v podstatě totéž. Dostaly se mi do rukou originály dvou filmů o Alanu Freedovi, pokud dramaturg Rž vůbec ví, kdo to byl. On byl sice rebel, ale nechtěl, aby z populární hudby (vymyslel pojem rock and roll) udělal kdejaký politický ratlík nástroje k rádobyovládání lidí, zejména mládeže. Že se to nakonec fízlům nezdařilo, toho byl svědkem Woodstock, k němuž tyto snahy dospěly. No, lidí ... spíše však pro tyto samovyvolence křenů, tj. v jejich pojetí nás občanů. Logicky Freed dostal se nakonec do konfliktu s fízly a ti ho v podstatě zničili. A právě proto je dnes legendou všech, kteří mají rádi dobrou muziku. Víte, je jedno jak starou muziku. Smetanu, Wagnera, Fibicha, Martinů, Verdiho a další ti taky pouštíte a vůbec vás to neomrzí. A v popu je tomu také tak. Kdo z mladých zná dnes třeba Voskovce a Wericha? Jistě mladí mají svou muziku a měli by ji dostat. Jenže kdyby jim někdo občas řekl, že móda se v podstatě periodicky opakuje, věděli by, že "latina" zde byla namátkově v 50. letech (Kučerovci), samba se nám zopakovala v 60. letech u skupiny "Dave Dee, Dozy, Beaky, Mick and Tich", v 80. letech v podobě italské módy (Drupi a spol) , no a dnes v podobě a rytmu salsy. A kdyby Radiožurnál hrál opravdické salsy a nikoli ty nechutné tendenční patlaniny našich skupin neumětelů, které slyším pravidelně kolem poledne, když si pustím zprávy, tak ty by se jistě i mladým líbily. Jenže ty si musím najít někde na YouTube nebo dalších internetových televizích, nebo si je koupit v Německu na CD, ale k tomu musím vědět co mám hledat. Já to vím, jenže mladí, kterým se dostává vzdělání a "osvěty" typu ekonomů z Radiožurnálu, a ti patrně jsou protekční kvalifikovaní nevzdělanci a kreativní frackové - soudě dle modulace jejich hlasů (tohle jsem opět nevymyslel já, ale blahé paměti Pavel Tigrid), a v poslední době jich tam hojně přibylo, tedy tito mladí nemají se kde toto dozvědět, jelikož od "Nich" se to dozvědět nemohou. A abych to hnal, slovy Pročetl jsem diskusi ohledně kvality dramaturgie Radiožurnálu a zjistil, že nejsem sám v kritice zejména hudební dramaturgie této stanice. Většina příspěvků zde je negativních a já se bohužel k nim přidám. Jsem muzikant a pamatuji ještě dobu, kdy se rozjel neskutečný hudební boom v ČRo po roce 1989. Odborníky jako byli například Lubomír Dorůžka, Michal Bukovič, Pavel Černocký bohužel dnes nemáme, a nejde to svádět jen na pověstnou blbou náladu. Za komunistů bylo dobrých pořadů pomálu a my jsme většinou čekali na Silvestra, kdy i soudruzi mladým milostivě povolili zahrát nějakou "hodnotnou" zahraniční skladbu, která navíc pokud možno byla z dělnického prostředí nebo byla podle nich "sžíravou kritikou těžkého života pracujícího lidu na imperialistickém Západě". Naštěstí podobně jako dnes neovládali angličtinu a třeba já ano, takže jim bylo lze ledacos podstrčit a hrála se tím pádem i dobrá muzika. Tyhle rudé tupce z cenzury už mladí dnes naštěstí nepamatují. Jenže stejnou destrukční hrůzou mravnosti a morálky jsou dnešní čeští ekonomové usurpující si podobně jako komunisté drze právo do všeho brebtat a všechno cenově minimalizovat. Zaštítil je v tom jejich gurru Klaus. A tak pokrokové písně někdejších ASUT-ů (to byla největší hrůza), Rosian, Písniček pro Hvězdu, Pionýrských vlaštovek a dalších patvarů nám dnes nahradily na Radiožurnálu salsičky s nahlouplými tendenčními pozitiváčskými texty a hlavně, aby to vypadalo jako salsa (ta to ovšem není, jenže autor si to myslí) ), se dvěma ranami v rytmu do skopové hlavy pana dramaturga službu konajícího a také autora pobírajícího za tato svěží dílka jistě tučné honoráře. Navíc tato dílka připomínají často i z Ruska sem šířenou tzv. psychohudbu mající vás sice příjemně naladit na alfa vlnu, která však působí zcela opačně, a kdybyste to poslouchali dále, jistojistě z toho budete za chvíli mňoukat. Mohl bych vznést i pochybnost, zda toto někdo náhodou nedělá se záměrem (ujišťuji vás, že mezi fízly se takové "výzkumy" dělají s cílem udělat z normálních lidí otupělá telata, která následně nebudou si všímat jejich "chytrosti") a jen proto, abychom pro ně byli lépe ovladatelní a oni nám vládli na věčné časy jako jejich přítel nejvěrnější SSSR. Kdybych zde mluvil o čechotelevizních pohádečkách na dobrou noc a siláže zmotaně a rozvláčně se na nás linoucí 24 hodin denně z ČT24, napsal bych v podstatě totéž. Dostaly se mi do rukou originály dvou filmů o Alanu Freedovi, pokud dramaturg Rž vůbec ví, kdo to byl. On byl sice rebel, ale nechtěl, aby z populární hudby (vymyslel pojem rock and roll) udělal kdejaký politický ratlík nástroje k rádobyovládání lidí, zejména mládeže. Že se to nakonec fízlům nezdařilo, toho byl svědkem Woodstock, k němuž tyto snahy dospěly. No, lidí ... spíše však pro tyto samovyvolence křenů, tj. v jejich pojetí nás občanů. Logicky Freed dostal se nakonec do konfliktu s fízly a ti ho v podstatě zničili. A právě proto je dnes legendou všech, kteří mají rádi dobrou muziku. Víte, je jedno jak starou muziku. Smetanu, Wagnera, Fibicha, Martinů, Verdiho a další ti taky pouštíte a vůbec vás to neomrzí. A v popu je tomu také tak. Kdo z mladých zná dnes třeba Voskovce a Wericha? Jistě mladí mají svou muziku a měli by ji dostat. Jenže kdyby jim někdo občas řekl, že móda se v podstatě periodicky opakuje, věděli by, že "latina" zde byla namátkově v 50. letech (Kučerovci), samba se nám zopakovala v 60. letech u skupiny "Dave Dee, Dozy, Beaky, Mick and Tich", v 80. letech v podobě italské módy (Drupi a spol) , no a dnes v podobě a rytmu salsy. A kdyby Radiožurnál hrál opravdické salsy a nikoli ty nechutné tendenční patlaniny našich skupin neumětelů, které slyším pravidelně kolem poledne, když si pustím zprávy, tak ty by se jistě i mladým líbily. Jenže ty si musím najít někde na YouTube nebo dalších internetových televizích, nebo si je koupit v Německu na CD, ale k tomu musím vědět co mám hledat. Já to vím, jenže mladí, kterým se dostává vzdělání a "osvěty" typu ekonomů z Radiožurnálu, a ti patrně jsou protekční kvalifikovaní nevzdělanci a kreativní frackové - soudě dle modulace jejich hlasů (tohle jsem opět nevymyslel já, ale blahé paměti Pavel Tigrid), a v poslední době jich tam hojně přibylo, tedy tito mladí nemají se kde toto dozvědět, jelikož od "Nich" se to dozvědět nemohou.
A abych to hnal, slovy V+W, do finále, povšimnu si ještě kybernetické zmagořenosti kdejakého českého ratlíka otravujícího nás digitismem kde jen to jde. Nic proti počítačům správně používaným, ale to (nejen) na Rž neumějí. I v této odbornosti jsem tak trochu odborníkem, který se tím roky zabýval. Ale pokud tento nástroj dáte do ruky kulturně zaostalým křovákům, jakými jsou "systémem" dodnes povyšovaní dle vyvolenců kreativní čecháčci, které už od roku 1989 nelze u nás dostat od koryt, pak z toho vznikne právě dnešní Radiožurnál nebo celá řada soukromých stanic, které nemají novodobou cenzurou Rady pro RTV povolené dělat nic jiného než kolotočově komediantský řev kdejakého amatéra troubícího do mikrofonů a vyjadřujícího se často jako zastydlý puberťák, a taky ty tzv. playlisty, které měl Rž tajné. Co tyto, vlastně ten, "playlist" těch fetem zkouřených "speakerů" nebo zakuklených soudruhů ekonomů je? To je třeba vysvětlit. Je to v počítači nahraný obrovský soubor několika set "skladeb" těm salsičkám z Rž podobný, který jede automaticky nebo pomocí priorit, které mu soudruh dramaturg zadá. Řada těch s*aček, jak to správně popsal jeden můj předřečník, je těž nikoli skládaná člověkem, ale varírovaná na něčem, co připomíná takto upravené a k tomu kdejakým šumařem využívané klávesy. Tedy pověstný orwellovský nástroj oblbování zvaný v jeho díle "1984" Stroj Veršotep. A tohle svinstvo využívá celý soubor regionálních stanic ČRo najednou a jediné, jen hlasatelské vstupy mezi pochybnou hudbou z jednoho melotronu jdoucí do všech stanic najednou jdou tam patrně z veršotepů krajských. Na tohle potřebujete hodně času, abyste "Jim" to odhalili, a ten mladí zpravidla nemají, tedy pokud chodí do zaměstnání. Takže nejen Radiožurnál ... A za tohle jim platíte koncesionářské poplatky a denně posloucháte jejich kecy o tom, jak složitou a náročnou mají práci. Mnohonásobné hejno zašíváků placené z našich daní zmagořených patologickým kybernetismem nám ve skutečnosti předkládá jen pár zpráv, často i z ciziny zakoupených, které na té jejich škále a plejádě stanic vychlístá na lidi mnohasetkrát po sobě nejen za měsíc, ale za jediný den. Nedivte se pak, že stejný hnus slyšíte mnohokrát za den, jelikož náhodný generátor řazení "songů" to klidně může udělat. Posloucháte totiž za obrovské peníze stále stejný stroj. Nikoli však výsledky tvůrčí práce tvůrčích lidí a lidských hlasatelů, jak tomu bylo vždy v každé slušné společnosti.
K pravé rozhlasácké práci totiž vždy patřili a patřit budou živí hlasatelé a redaktoři živě vybírající hudbu, jak tomu je v kontaktních pořadech. To množství naprosto stejných stanic nás stojí jen zbytečné peníze, drahé energie a zahlcování celého éteru nesmyslným počtem kanálů - jeden blbější než druhý. A k tomu ještě "bonbónek" v podobě stále stejných reklam z toho jejich neokomunistického koláče reklam, které se opět přidělují jen tomu, koho "Oni" chtějí. A za tohle "Jim" platíme, vážení.
Já osobně ovšem teď jdu, a po "odpálení" tohoto vstupu, za který mě jistě nějaký čechovyvolenecký ratlík bude posílat na psychiatrii nebo zažvýká něco o neúspěšných lidech, se prostě napojím na některý americký sponzorovaný portál a doufám, že tam najdu nějaký dobrý film nebo muziku, abych si po večerním radiožurnálu a zprávách trochu spravil náladu. Ty portály vám ovšem s omluvou neprozradím, už se mi totiž stalo, že jsem o některém z nich řekl omylem i nějakému čechofízlíčkovi, a poměrně rychle po udání, tak cca za dva dny, jsem na téže adrese našel už jen neokomunistické zrcadlo přesměrovávající mě tam kam "Oni" chtějí. Jak vidíte, i starší člověk se v počítačích dnešní doby občas vyzná. Soudruzi mají smůlu. Kdysi se nám dařilo i Svobodnou Evropu částečně úzce směrovými anténami odrušit, anebo i v Praze chytit ZDF. V tom měl a vždy mít bude každý český mocichtivý ratlík prostě smůlu, a vy mladí pokud toto ještě nedovedete, naučte se to. Bohužel to i vy asi budete potřebovat. Každé prasátko se totiž nerado vzdává svého korýtka.

Tomas Ra
19. srpna 2023 • 10:07

Dobrý den pane Radku, je fajn, že existují rozumní lidé a je smůla, že do Českého rozhlasu jsou na pozicích hudebních redaktorů již dlouhou dobu, několik desítek let, zcela nekompetentní arogantní lidé, kteří nemají o hudbě jakékoli odborné znalosti a ani je nezajímá je nějakým způsobem nabýt. Jak naznačujete, zřejmě má tato situace kořeny ve stálém působení agentů KGB a GRU bývalého SSSR v naší vlasti, přímém kryti ruskou ambasádou nebo na dálku, kteří vymýšlí a šíří dezinformace, sloužících k rozvrácení demokracie u nás a v celém světě. Jak je patrné z práce investigativních novinářů, ruský kremelský neofašistický režim se aktivně snaží i šířením svých peněz, o které okrádá své poctivé řadové občany, nastolit stejný systém i v okolním světě. Nejvíce se tento vliv bohužel projevuje v postkomunistických státech a Česká republika je analogicky bohužel jednou z nejpostiženějších, s hodně rozvinutým systémem korupce a praní ruských špinavých peněz např. přes developerské projekty. Od 90tých let zde máme spousta českých "bílých koňů", rádoby multimilionářů, kteří vznikli jakoby z "ničeho" za špinavé peníze z Ruska, bohužel ovládajících spoustu ekonomicky důležitých odvětví. Uvedené vlivy zla, které přichází z Ruska, ať již přímo nebo nepřímo, působí na téměř všechny oblasti našeho života, též v oblasti sdělovacích prostředků, tedy i na Český rozhlas. Paradoxní je, že v ČRo se zatím drží "zuby-nehty" "zdravé jádro" kvalitních novinářů, které se zatím nedaří ruským nebo proruským agentům a jejich spolupracovníkům zlikvidovat. Proto je Český rozhlas většinou objektivním zdrojem kvalitních informací. Za to patří zaměstnancům ČRo, těm s vysokým morálním kreditem, obrovský dík, že stále odolávají tlaku svých nadřízených, s vazbami na proruskou oligarchní mafii a dělají poctivě svojí práci.
Zhnusen nabídkou hudby na Českém rozhlasu, jsem vytvořil novou, alternativní rozhlasovou stanici s obsahem zahraniční a české, slovenské, polské, německé, atd. populární hudby, asi jak by mohl vypadat hudební obsah rozhlasové stanice pro nejširší veřejnost, která vyvrací nesmyslné "žvásty" o důvodech výběru hudby, absolutně nekompetentních zaměstnanců ČRo, veřejně odůvodňující své počínání absolutními nesmysly, jsem vytvořil vlastní rozhlasovou stanici zatím s 99% podílem populární hudby ve 24h vysílání. Rytmy Salsy a Bachaty tam občas také zní, ale rozhodně ne znetvořené, jak píšete o Radiožurnálu. Řeším to tak, že jako zdroj informací poslouchám ČRo rozhlas Plus a když se tam výjimečně ke slovu dostanou lidé propagující lživou proruskou neofašistickou propagandu nebo vysílají nějaký nezajímavý pořad, tak si pustím hudbu ze svého rádia (doma s digitálního personálního mikro-vysílače), mimo domov z internetového streamu - radio Cherry80 na doméně cz.

JirkaM
24. ledna 2016 • 21:02

Výběr hudby se na Radiožurnálu díky Duhanovi (ne Pokornému, který se zastával Olympiku, Žbirky a abbičky 5x denně i dlouho poté, co Tachecí odvezli v sanitě) sice o dost zlepšil, ale celodenně se to fakt poslouchat nedá. V podstatě zmizely pořady a je to jen rozbředlé stále dokola opakující se zpravodajství.
Když už veřejnoprávně, pak to doporučuju mixovat s ČRo Plus a pokud posloucháte přes web, pak jsou tam geniálně přehledné Hodinové záznamy: http://www.rozhlas.cz/plus/zaznamy....
Václav Souček: Radiožurnál hudebního redaktora přijatého nemá - má jen hudebního dramaturga, kterého dělá moderátor Petr Král. Ale zaplaťpánbu za něj, pořád lepší než impotentní kolovrátek od strojvůdce Sedláčka.

Josef Vondáček
22. ledna 2016 • 19:34

Méně muziky a lepší by prospělo. Je to zpravodajská stanice. Proč mají regionální zpravodajský kanál Němci jen s mluveným slovem (MDR, BR, WDR atd.) a Češi s informacemi musí poslouchat často idiotskou muziku buch,buch,buch. Jsme snad blbější národ než oni.:-(

Václav Souček
22. ledna 2016 • 13:58

Hudebně je Radiožurnál prostě fuj. Spousta nic neříkajících skladeb tvořících jen výplň. A úroveň šla dolů i z hlediska mluveného slova. Dříve bylo schéma jasné: příspěvek, hudba, příspěvek, hudba atd. Nyní je to příspěvek, hudba, annonce na příspěvek, hudba, příspěvek, hudba, annonce na příspěvek, hudba atd. Takže informací podstatně ubylo navíc se v průběhu dne i několikrát opakují. A nejhorší redakční nešvar je, že něco uvedou ve zprávách a vzápětí téměř to samé v reportáži. Peklo když něco ne moc důležitého slyšíte během 15 minut opakovaně. A pak ty jejich rádoby témata na celý den, kdy dokola omílají něco opět ne moc důležitého, ale oni si myslí, že to důležité je, protože to je z jejich dílny.
Bohužel rádio Plus není o moc lepší, my mu říkáme rádio PLK, protože některé příspěvky jsou tak okatě nekonečně časově nastavovány doslova ničím, že to jsou opravdu jen plky. Někdy to je doslova proti zásadám žurnalistiky ve smyslu výstižnosti reportáže. Než PLK si častěji raději naladím rádio ZET a PLK by si měl vzít někdy příklad. Na PLKu je prostě málo různých zpráv, krátkých informací apod., ale spousta zbytečně dlouhých reportáží.
Ještě zpět k hudbě na Radiožurnálu: když tam s velkou slávou konečně přijali hudebního redaktora tak jsme si mysleli, že ta stanice půjde hudebně konečně nahoru. Nic moc se však nestalo. To se ten hudební redaktor občas nedokáže inspirovat nějakými hudebními TOP 100 apod., aby na playlist něco také zařadil? Nevím jen, zda ředitel Pokorný tuto stanici zvládá, jako moderátor byl špička, ale jako ředitel ...... Mluvené slovo je omezováno, hudba se nezlepšila, no řekněte, je to nějaký pokrok?

Pája
22. ledna 2016 • 9:33

jsem myslel, že je to zpravodajská stanice, co vysílá pouze zprávy a publicistiku a hudba tam je jen jako předěl. Pouštět si Radiožurnál za účelem poslechu hudby mi přijde zvláštní. :-O

MartinV
22. ledna 2016 • 3:19

Děkuji za výborný rozbor. Z hudby Radiožurnálu je mi na zvracení

jj
21. ledna 2016 • 20:22

Dobrá práce Marku. Co s tím ale dělat, aby Radiožurnál začal hrát větší počet písní? Poslouchám Radiožurnál už víc než 5 let, ale v poslední době stále častěji rádio vypínám, protože ty písničky už prostě poslouchat nejde.A nejhorší na tom vše je, že na 3 českých celostátních stanicích jsou nejhranější Chinaski.

Marek Lutonský
21. ledna 2016 • 21:30 • CZECH NEWS CENTER

Já jsem to vyřešil Rádiem Plus. A když chci hudbu, tak zapnu Beat :)Při této příležitosti mě ještě napadl jeden pohled. Radiožurnál v roce 2015 a počty písní u jednotlivých interpretů: http://pastebin.com/rd71y6Tz...

Určitě si přečtěte

Články odjinud