AVmania.e15.cz

Hollywood sází na jistotu, originální a původní filmy netáhnou

Hollywood sází na jistotu, originální a původní filmy netáhnou

Taky když jdete do kina, máte pocit, že už jste někdy něco podobného viděli? Je tomu tak. Filmoví producenti sází na jistotu a produkují filmy, u kterých mají jistotu výdělku. Možná je to i chyba diváka, který sází na jistotu a raději jde na druhý či třetí díl filmu, než aby zavítal na původní, originální tvorbu. A vzhledem k tomu, že filmy se točí za účelem zisku, tak producenti právě takové filmy nabízí.

Klepněte pro větší obrázek 
 

Velmi hezkou ukázku vývoje filmové tvorby Hollywoodu za posledních 30 let najdete v ilustračních seznamech, které vycházejí ze statistiky nejvýdělečnějších filmů. Pokud se ohlédneme do roku 1981, zjistíte, že sedm filmů bylo zcela původních, tj. natočených podle původního scénáře a nenavazovalo na žádný starší film, adaptaci knihy pak najdete jednu. O deset let později, v roce 1991 již je vidět, že originální tvorba se vytrácí, najdeme zde šest adaptací úspěšných knih, či filmů dle seriálu.

Klepněte pro větší obrázek

V 21. století již producenti definitivně začali sázet na osvědčené tituly a vyplatilo se to; hned pět filmů v roce 2001 bylo pouze jiné zpracování již viděného. Loni, v roce 2011 už celkem osm z deseti nejvýdělečnějších filmů už nebylo původních, šlo o pokračování předchozích filmů. První původní film (komedie Ženy sobě) najdete až na 14. místě. V první desítce v rozmezí 10 let dokonce najdete stejné tituly – Planetu opic, Harryho Pottera, Rychle a zběsile. Pokud si tedy stěžujeme, že v kinech je pořád to stejné, je to pravda. Vzhledem k tomu, že právě tyto filmy vydělávají, tak se asi v dohledné době změny nedočkáme.

Další článek




Přidejte svůj názor k tomuto článku

Další podobné články

Po strništi bos: recenze filmu

Po strništi bos: recenze filmu

Jan Svěrák se vrací ke svému debutu Obecná škola a vytváří jeho prequel. Chlapecká komedie typu Bylo nás pět se v něm v až příliš epizodně rozdrobené struktuře potkává s rodinným melodramatem.

Selský rozum: jak si Andrej Babiš podmaňuje zemědělství [recenze filmu]

Selský rozum: jak si Andrej Babiš podmaňuje zemědělství [recenze filmu]

„Žlutý baron“ Andrej Babiš si podmaňuje nejen české zemědělství, ale i tuto zemi v dokumentu Zuzany Piussi a Víta Janečka.

Thor: Ragnarok, Liga spravedlnosti - nové trailery na očekávané filmové hity

Thor: Ragnarok, Liga spravedlnosti - nové trailery na očekávané filmové hity

Kde brát seriály, filmy a hry ve 4K a HDR

Kde brát seriály, filmy a hry ve 4K a HDR

Televizory, monitory, herní konzole,... všude samé 4K a HDR, ale kde brát obsah? Hry už jsou na 4K připravené, rychle nabídnou i HDR, ale filmů a seriálů je málo. Hlavně těch dostupných.

Atomic Blonde: Bez lítosti – recenze filmu

Atomic Blonde: Bez lítosti – recenze filmu

Spolurežisér Johna Wicka ve špionážní misi z Berlína před pádem zdi sází na jeho atmosférickou kulisu, sexy chladnou agentku Charlize Theron, osmdesátkový soundtrack a dlouhou akční scénu napříč patry domu.

Přání smrti: legendární film se vrací v remaku [video]

Přání smrti: legendární film se vrací v remaku [video]

Apple TV bude poskytovat obsah ve 4K rozlišení

Apple TV bude poskytovat obsah ve 4K rozlišení

Baby Driver - recenze filmu

Baby Driver - recenze filmu

Drive pro teenagery. Edgar Wright si pohrává s žánrovými klišé gangsterek i romancí, ale jeho nosnému nápadu se sladěním rytmu hudby a choreografie akce chybí silnější příběh a práce s charaktery postav.