AVmania.e15.cz

Hollywood sází na jistotu, originální a původní filmy netáhnou

Hollywood sází na jistotu, originální a původní filmy netáhnou

Taky když jdete do kina, máte pocit, že už jste někdy něco podobného viděli? Je tomu tak. Filmoví producenti sází na jistotu a produkují filmy, u kterých mají jistotu výdělku. Možná je to i chyba diváka, který sází na jistotu a raději jde na druhý či třetí díl filmu, než aby zavítal na původní, originální tvorbu. A vzhledem k tomu, že filmy se točí za účelem zisku, tak producenti právě takové filmy nabízí.

Klepněte pro větší obrázek 
 

Velmi hezkou ukázku vývoje filmové tvorby Hollywoodu za posledních 30 let najdete v ilustračních seznamech, které vycházejí ze statistiky nejvýdělečnějších filmů. Pokud se ohlédneme do roku 1981, zjistíte, že sedm filmů bylo zcela původních, tj. natočených podle původního scénáře a nenavazovalo na žádný starší film, adaptaci knihy pak najdete jednu. O deset let později, v roce 1991 již je vidět, že originální tvorba se vytrácí, najdeme zde šest adaptací úspěšných knih, či filmů dle seriálu.

Klepněte pro větší obrázek

V 21. století již producenti definitivně začali sázet na osvědčené tituly a vyplatilo se to; hned pět filmů v roce 2001 bylo pouze jiné zpracování již viděného. Loni, v roce 2011 už celkem osm z deseti nejvýdělečnějších filmů už nebylo původních, šlo o pokračování předchozích filmů. První původní film (komedie Ženy sobě) najdete až na 14. místě. V první desítce v rozmezí 10 let dokonce najdete stejné tituly – Planetu opic, Harryho Pottera, Rychle a zběsile. Pokud si tedy stěžujeme, že v kinech je pořád to stejné, je to pravda. Vzhledem k tomu, že právě tyto filmy vydělávají, tak se asi v dohledné době změny nedočkáme.

Další článek




Přidejte svůj názor k tomuto článku Přidat příspěvek

Další podobné články

Escobar: recenze filmu

Escobar: recenze filmu

Tenkrát v Kolumbii. Portrét narkobarona Pabla Escobara, který po dobrém či po zlém hledá ve veřejném životě respekt druhých. Javier Bardem a Penélope Cruz ožívají ve vzpomínkách zločincovy milenky.

Ghost Stories: recenze filmu

Ghost Stories: recenze filmu

Britská hororová antologie tří duchařských příběhů, spojených jedním rámcovým, odhaluje psychologický základ zdánlivě nevysvětlitelných nadpřirozených případů.

Já, Simon: recenze filmu

Já, Simon: recenze filmu

Feel-good movie a gay varianta oblíbených romantických teenagerských komedií nabízí pozitivní pohled do světa, jemuž vládne tolerantní a liberální duch.

Smrtelné stroje, Bumblebee: nové oficiální trailery na očekávaná sci-fi [video]

Smrtelné stroje, Bumblebee: nové oficiální trailery na očekávaná sci-fi [video]

10× nejslavnější muzikanti ve filmu

10× nejslavnější muzikanti ve filmu

Bird, Great Balls of Fire!, The Doors, Ray, Walk the Line, Control, Edith Piaf, Serge Gainsbourg, Get On Up - Příběh Jamese Browna, Nico, 1988. Nejslavnější muzikanti na filmovém plátně.

Na krátko: je lepší milosrdná lež, nebo krutá pravda? [recenze filmu]

Na krátko: je lepší milosrdná lež, nebo krutá pravda? [recenze filmu]

Upínání se k nepřítomnému otci, špatná komunikace v rodině, milosrdná lež a ztráta iluzí díky ní. Adaptace předlohy Petry Soukupové, oceněné Magnesiou Literou jako Kniha roku.

40 sex symbolů sedmdesátých let

40 sex symbolů sedmdesátých let

Ornella Muti, Laura Antonelli, Jane Birkin, Jacqueline Bisset, Farrah Fawcett, Maria Schneider a Sylvia Kristel aneb Bože, jak hluboko klesly Emmanuelly při Posledním tangu v Paříži. Odhalené scény slavných hereček.

10× nejlepší a nejkontroverznější filmy z festivalu v Cannes

10× nejlepší a nejkontroverznější filmy z festivalu v Cannes

Zlodějská „rodina“ ze supermarketu, černošská infiltrace do Ku-Klux-klanu, romance ze světa, rozděleného studenou válkou, taneční drogový trip nebo masové vraždy jako umění. To nejlepší z Cannes brzy i v našich kinech.