AVmania.e15.cz

Happy Happy: Norové s křečovitým úsměvem o manželské krizi

Happy Happy: Norové s křečovitým úsměvem o manželské krizi

Norské komedie si u nás získaly dobré jméno díky populárním titulům jako Kámoš nebo Kurz negativního myšlení. Novinka Happy Happy se také prezentuje jako norská komedie. Skandinávskou zemi v ní nepřehlédnete. Vše se odehrává na zasněženém venkově před Vánoci, ten rok, co od Norů dostal Nobelovu cenu Barack Obama. Pro zasmání tu toho ovšem moc není. A nejen proto, že hlavní hrdince, vdané matce Kaje, už úsměv zamrzl do křečovité masky naivní optimistky.

Debut režisérky Anne Sewitskyové spíš podivně než zábavně zobrazuje dvě manželství, která jsou dokonalá jen na první pohled přes zamlžené okno. Jakmile Kaja dostane při párových společenských hrách na návštěvě u nových sousedů malý hysterický záchvat a pak orálně uspokojí toho manžela, který není její, naplno odstartuje další rodinnou vztahovou tragikomedii, akorát ošperkovanou špetkou bizarností.

 

Ne moc vhodných, jako je odraz rodičovských krutých hrátek ve hře dvojice synů ústředních hrdinů, z nichž jeden je nemluvný adaptovaný černoušek z Afriky, jemuž blonďatý malý Nor názorně ukazuje, jak fungovalo otroctví. Nebo naopak žádaných netradičních vsuvek, jako je elegantní mužský pěvecký kvartet, jenž ironicky komentuje děj americkými spirituály a folkovými písničkami. Jen tento nápad spolu s energickým a přesným výkonem Agnes Kittelsenové v roli Kaji vytrhávají film z obyčejné nenápadnosti a předvídatelnosti.

V době, kdy Obama v televizi přednese svůj mírový projev, už i v rodinách zavládne mír. Kaja se konečně odváží vidět pravdu o svém vztahu a být zodpovědná sama za sebe a z příběhu o nevěře je zase příběh o manželství, tentokrát už zklidněle dospělejší. Happy Happy ale není dílo zcela vyzrálého filmaře. Dokáže dobře podat své hlavní aktéry, jejich milostná dobrodružství ale působí poněkud naplánovaně.

Happy Happy

(romantický, Norsko, 85 minut)
Režie: Anne Sewitskyová
Hrají: Agnes Kittelsenová, Henrik Rafaelsen, Joachim Rafaelsen, Maibritt Saerensová
Premiéra: 13. října
Hodnocení: 60 %


Článek by převzat z E15

Další článek




Přidejte svůj názor k tomuto článku Přidat příspěvek

Další podobné články

MEG: Monstrum z hlubin – recenze filmu

MEG: Monstrum z hlubin – recenze filmu

Prehistorický obří žralok proti traumatizovanému záchranářovi v podání Jasona Stathama. V béčkovém žraločím thrilleru, jemuž chybí osobitost, nadsázka, krev i nervy drásající napětí.

Miss Hanoi: recenze filmu

Miss Hanoi: recenze filmu

David Novotný a Ha Thanh Špetlíková v kriminálce z uzavřeného světa vietnamské komunity. Režisér Zdeněk Viktora po Raluce přichází s žánrovým kouskem, stavícím na jiskření nesourodého páru vyšetřovatelů.

Mission: Impossible – Fallout je nejlepší akční film roku 2018 [recenze]

Mission: Impossible – Fallout je nejlepší akční film roku 2018 [recenze]

Nejlepší díl série a akční film roku, plný zvratů a spektakulární akce. Agent Ethan Hunt se ocitá na šachovnici mocenských zájmů různých tajných agentur, které proti sobě intrikují a vzájemně si nevěří.

Úžasňákovi 2: recenze filmu

Úžasňákovi 2: recenze filmu

Režisér Brad Bird kvalitativní laťku jedničky nepřekonal, ale ani nepodlezl. Humor snímek těží z prohození tradičních rodinných rolí, kdy žena zachraňuje svět a muž zůstává doma s dětmi a podporuje ji.

Hotel Artemis – recenze filmu

Hotel Artemis – recenze filmu

Drew Pearce ve svém debutu spoléhá na noirovou atmosféru zašlého hotelu, přebudovaného na supermoderní nemocniční zařízení pro členy zločineckého podsvětí, méně už na rozvíjení zápletek, s nimi spjatých.

Chata na prodej – recenze filmu

Chata na prodej – recenze filmu

Hořce ironická charakterová studie české mentality, naroubovaná na fenomén českého chataření. Komedie o obtížnosti komunikace uvnitř třígenerační rodiny, v níž se poznáte.

Alita: Battle Angel – nový trailer ke Cameronovu filmu

Alita: Battle Angel – nový trailer ke Cameronovu filmu

Střídavá péče – recenze filmu

Střídavá péče – recenze filmu

Rodinné drama o manipulaci a domácím násilí přerůstá do dech beroucího thrilleru, který v sobě spojuje přednosti evropské i zámořské produkce. Debut francouzského režiséra Xaviera Legranda, oceněný v Benátkách i na Febiofestu.