AVmania.e15.cz

Happy Happy: Norové s křečovitým úsměvem o manželské krizi

Happy Happy: Norové s křečovitým úsměvem o manželské krizi

Norské komedie si u nás získaly dobré jméno díky populárním titulům jako Kámoš nebo Kurz negativního myšlení. Novinka Happy Happy se také prezentuje jako norská komedie. Skandinávskou zemi v ní nepřehlédnete. Vše se odehrává na zasněženém venkově před Vánoci, ten rok, co od Norů dostal Nobelovu cenu Barack Obama. Pro zasmání tu toho ovšem moc není. A nejen proto, že hlavní hrdince, vdané matce Kaje, už úsměv zamrzl do křečovité masky naivní optimistky.

Debut režisérky Anne Sewitskyové spíš podivně než zábavně zobrazuje dvě manželství, která jsou dokonalá jen na první pohled přes zamlžené okno. Jakmile Kaja dostane při párových společenských hrách na návštěvě u nových sousedů malý hysterický záchvat a pak orálně uspokojí toho manžela, který není její, naplno odstartuje další rodinnou vztahovou tragikomedii, akorát ošperkovanou špetkou bizarností.

 

Ne moc vhodných, jako je odraz rodičovských krutých hrátek ve hře dvojice synů ústředních hrdinů, z nichž jeden je nemluvný adaptovaný černoušek z Afriky, jemuž blonďatý malý Nor názorně ukazuje, jak fungovalo otroctví. Nebo naopak žádaných netradičních vsuvek, jako je elegantní mužský pěvecký kvartet, jenž ironicky komentuje děj americkými spirituály a folkovými písničkami. Jen tento nápad spolu s energickým a přesným výkonem Agnes Kittelsenové v roli Kaji vytrhávají film z obyčejné nenápadnosti a předvídatelnosti.

V době, kdy Obama v televizi přednese svůj mírový projev, už i v rodinách zavládne mír. Kaja se konečně odváží vidět pravdu o svém vztahu a být zodpovědná sama za sebe a z příběhu o nevěře je zase příběh o manželství, tentokrát už zklidněle dospělejší. Happy Happy ale není dílo zcela vyzrálého filmaře. Dokáže dobře podat své hlavní aktéry, jejich milostná dobrodružství ale působí poněkud naplánovaně.

Happy Happy

(romantický, Norsko, 85 minut)
Režie: Anne Sewitskyová
Hrají: Agnes Kittelsenová, Henrik Rafaelsen, Joachim Rafaelsen, Maibritt Saerensová
Premiéra: 13. října
Hodnocení: 60 %


Článek by převzat z E15

Další článek




Přidejte svůj názor k tomuto článku

Další podobné články

Na shledanou tam nahoře: recenze filmu

Na shledanou tam nahoře: recenze filmu

Poválečná doba přeje byznysu s lidským zármutkem, na němž se chtějí přiživit různí podvodníci. Potměšilé účtování s dějinami i lidskými slabostmi v adaptaci ceněného francouzského románu.

Jurský svět: Zánik říše - první oficiální trailer je tu [video]

Jurský svět: Zánik říše - první oficiální trailer je tu [video]

15 vánočních filmových tipů: sci-fi a komiksové adaptace na DVD/Blu-ray

15 vánočních filmových tipů: sci-fi a komiksové adaptace na DVD/Blu-ray

Příchozí, Ghost in the Shell, Vetřelec: Covenant, Válka o planetu opic, Valerian a město tisíce planet, Doctor Strange, Logan: Wolverine, Wonder Woman. První výběr z letošní DVD a Blu-ray produkce.

Kvarteto: recenze filmu

Kvarteto: recenze filmu

Bára Poláková a Jaroslav Plesl v hořké komedii Miroslava Krobota o generaci třicátníků, která si uměle prodlužuje mládí a zmítá se v neperspektivních vztazích.

Rock’n Roll: recenze filmu

Rock’n Roll: recenze filmu

Herec a režisér Guillaume Canet si v satiře na pomezí reality a fikce sebeironicky utahuje ze čtyřicátnické krize, své profese, soukromí po boku Marion Cotiilard, mediálního obrazu umělců a především sebe sama.

Avengers: Infinity War – první oficiální trailer na očekávaný filmový hit [video]

Avengers: Infinity War – první oficiální trailer na očekávaný filmový hit [video]

7 životů: recenze filmu

7 životů: recenze filmu

Orwellovská federace budoucnosti, v níž platí přísná politika jednoho dítěte a sedm sester s tváří Noomi Rapace, které jí vzdorují. Dystopie s dynamickou a krvavou akcí od režiséra Jeníčka a Mařenky.

Zahradnictví: Nápadník – recenze filmu

Zahradnictví: Nápadník – recenze filmu

Čistá láska naráží na odpor despotického otce v podobě předchůdce Jiřího Kodeta v Pelíšcích. Trilogie dvojice Hřebejk a Jarchovský vrcholí divácky nejvstřícnějším a pro autora scénáře i nejosobnějším dílem.