AVmania.e15.cz

Frankenweenie: Domácí mazlíček - recenze filmu

Frankenweenie těžko překvapí, na to se příliš podobá všemu, co už kdy režisér ukázal, jeho novinka ale potěší právě tím, že úspěšně oživuje někdejšího Burtonova ducha.
Frankenweenie: Domácí mazlíček - recenze filmu

Když Tim Burton natočil příběh o mladém Viktoru Frankensteinovi, který oživí svého mrtvého pejska, poprvé, studio Disney snímek nepustilo do kin a Burtona vyhodilo. Když se loni režisér k námětu vrátil, Disney jeho novinku uvedl hrdě do distribuce a jistě se už těší na oscarovou nominaci ne-li výhru za nejlepší animák.

Mezi lety 1984, kdy se Frankenweenie představil jako černobílý hraný kraťas, a rokem 2012, kdy se vrátil v podobě černobílého celovečeráku natočeného fázovou animací (stop-motion), se Burton stal jedním z nejpopulárnějších režisérů a jeho styl módou.

 

Jeho filmy odrážející dětské noční můry většinou vynikají vlastní černohumornou poetikou a melancholickou citlivostí. Poslední dobou, jistě od polovičaté Alenky v říši divů, se však u režiséra začala projevovat vyčerpanost. Návrat k vlastnímu starému projektu za této situace nezněl jako špatný nápad.

Burton se vrátil do doby před prvními úspěchy. Do doby, kdy ještě neznal ani Johnnyho Deppa, kdy byl zručným svérázným dítětem, jehož imaginace vyrostla na béčkových hororech z padesátých let. Svému oblíbenému žánru právě v novém Frankenweenie vzdává láskyplnou i parodickou poctu. Zvlášť v druhé polovině, kdy se řevnivost dětských hrdinů a jejich vědecké pokusy zvrtnou, začnou vstávat z hrobů a ohrožovat městečko, samo o sobě děsivě konzervativní.

Kromě své kratší verze se loňský Frankenweenie díky animaci nově podobá i Burtonovým kresleným povídkám, podivným příběhům o unavených osamělých dětech. Těch sedí plno i ve třídě, kam chodí Viktor (jedno vypadá jako Quasimodo, další má kocoura, jehož hovínka předpovídají budoucnost). Žáci právě dostali nového, přímočarého učitele fyziky a jeho lekce Viktor brzo uvede do praxe.

S kantorovým přízvukem si vyhrál Burtonův známý Martin Landau, český distributor tentokrát příjemně překvapil, když film nenadaboval ani pro 3D. Ostatně zvláštnostem Burtonova zábavně smutného světa víc porozumí o něco starší diváci, jež jeho můry už nevystraší, ale pobaví a dojmou. Byť v některých částech se příběh až moc podvoluje zásadám rodinného melodramatu.

Burtonovy fanoušky Frankenweenie těžko překvapí, na to se příliš podobá všemu, co už kdy režisér ukázal. Po unylých Temných stínech je ale jeho novinka potěší právě tím, že úspěšně oživuje někdejšího ducha oblíbeného tvůrce a jeho traumata.


Frankenweenie: Domácí mazlíček

  • hororová komedie, USA, 87 minut)
  • Režie: Tim Burton
  • Mluví: Charlie Tahan, Catherine O’Harová, Martin Landau, Winona Ryderová
  • Premiéra: 3. ledna
  • Hodnocení: 80 %
Další článek




celkem 6 komentářů

Nejnovější komentáře

..to je ftip ??? akoze preco by som sa mal d… xxx 5. 1. 2013, 13:04
Přidejte se i našim fanouškům na Google+ -> … Jiri B 4. 1. 2013, 11:13
Další recenze na FilmCZ.info -> <a rel="nofo… Jiri B 4. 1. 2013, 11:03
Este som to nevidel, ale ako to popisujes to… AG 3. 1. 2013, 16:22
..ten fiml (rozpravku ak sa to da nazvat tak… xxx 2. 1. 2013, 20:43
Zobrazit diskuzi Přidat příspěvek

Další podobné články

MEG: Monstrum z hlubin – recenze filmu

MEG: Monstrum z hlubin – recenze filmu

Prehistorický obří žralok proti traumatizovanému záchranářovi v podání Jasona Stathama. V béčkovém žraločím thrilleru, jemuž chybí osobitost, nadsázka, krev i nervy drásající napětí.

Miss Hanoi: recenze filmu

Miss Hanoi: recenze filmu

David Novotný a Ha Thanh Špetlíková v kriminálce z uzavřeného světa vietnamské komunity. Režisér Zdeněk Viktora po Raluce přichází s žánrovým kouskem, stavícím na jiskření nesourodého páru vyšetřovatelů.

Mission: Impossible – Fallout je nejlepší akční film roku 2018 [recenze]

Mission: Impossible – Fallout je nejlepší akční film roku 2018 [recenze]

Nejlepší díl série a akční film roku, plný zvratů a spektakulární akce. Agent Ethan Hunt se ocitá na šachovnici mocenských zájmů různých tajných agentur, které proti sobě intrikují a vzájemně si nevěří.

Úžasňákovi 2: recenze filmu

Úžasňákovi 2: recenze filmu

Režisér Brad Bird kvalitativní laťku jedničky nepřekonal, ale ani nepodlezl. Humor snímek těží z prohození tradičních rodinných rolí, kdy žena zachraňuje svět a muž zůstává doma s dětmi a podporuje ji.

Hotel Artemis – recenze filmu

Hotel Artemis – recenze filmu

Drew Pearce ve svém debutu spoléhá na noirovou atmosféru zašlého hotelu, přebudovaného na supermoderní nemocniční zařízení pro členy zločineckého podsvětí, méně už na rozvíjení zápletek, s nimi spjatých.

Chata na prodej – recenze filmu

Chata na prodej – recenze filmu

Hořce ironická charakterová studie české mentality, naroubovaná na fenomén českého chataření. Komedie o obtížnosti komunikace uvnitř třígenerační rodiny, v níž se poznáte.

Alita: Battle Angel – nový trailer ke Cameronovu filmu

Alita: Battle Angel – nový trailer ke Cameronovu filmu

Střídavá péče – recenze filmu

Střídavá péče – recenze filmu

Rodinné drama o manipulaci a domácím násilí přerůstá do dech beroucího thrilleru, který v sobě spojuje přednosti evropské i zámořské produkce. Debut francouzského režiséra Xaviera Legranda, oceněný v Benátkách i na Febiofestu.