AVmania.e15.cz

Cinema Mundi: nový filmový festival

Zrodil se nový filmový festival. Bude se konat v Brně a představí nejlepší filmy světa. Celkem uvidíte přes 75 filmů.
Cinema Mundi: nový filmový festival

Cinema Mundi je název nového filmového festivalu. Festivalu, jehož první ročník proběhne od 24. února do 3. března 2010 v prostorách multiplexu Palace Cinemas ve Velkém Špalíčku v Brně a jenž si vytkl za cíl představit nejlepší celovečerní filmy národních kinematografií za uplynulý rok. Klíčem výběru „nejlepších filmů“ je vyslání daného filmu zemí původu do oscarového klání.

K přehlídce více než 55 filmů přičtěte několik tematických cyklů (české oscarové filmy, vzpomínka na Elmara Klose, autorská čtení nových scénářů, bilanční přehlídka vybraných tuzemských festivalů), možnost setkání se zahraničními i domácími hosty festivalu a zjistíte, že se rodí akce hodna pozornosti filmových fanoušků. Už proto, že jde o ojedinělou šanci získat přehled o současné světové kinematografii – jinde na světě se podobně koncipovaný festival nekoná. Detailní program a další informace najdete na www.cinemamundi.info.

Nápad uspořádat festival mapující aktuální filmovou tvorbu celého světa se zrodil v hlavách Josefa Čadíka, jehož pojízdné letní kino nazvané Kinematograf bratří Čadíků můžete už pěkných pár let potkávat v tuzemských městech, a Jiřího Králíka, dříve spojeného s Letní filmovou školou v Uherském Hradišti, nově s píseckým Festivalem nad řekou.

Zaslouží si Brno filmový festival?

Důvodů, proč uspořádat Cinema Mundi právě v Brně, bylo více. Ten, že vzhledem ke koncentraci podnikatelských subjektů v druhém největším městě republiky se podaří získat na festival peníze, se však ukázal být lichým. Navíc i město se k nováčkovi zpočátku stavělo s nedůvěrou. Původní představy o festivalu s rozpočtem devět milionů korun se tak v brněnských podmínkách smrskly na třetinu.

Podle slov organizátorů k návratnosti postačí, když alespoň na jedno představení přijdekaždý dvacátý Brňan – s batůžkáři, kteří obstarávají návštěvnost karlovarského či uherskohradišťského festivalu, totiž vzhledem k termínu počítat nelze. Dá se říci, že o existenci nového festivalu tak rozhodnou obyvatelé Brna. V prvním kole, kdy se vyjadřovali prostřednictvím svých městských i krajských zástupců, festivalu přiklepli spíše symbolické dotace. Rozhodující však bude druhé kolo, v němž se bude počítat účast na projekcích a tedy hrát o peníze případných partnerů a inzerentů příštího ročníku.

Osud festivalu však naštěstí v peněženkách Brňanů neleží. Jen to, zda se příští rok Cinema Mundi do Brna vrátí, nebo se přesune jinam. V západních a jižních Čechách je kromě Karlových Varů, Plzně a Písku spousta hezkých měst, která filmový festival s takovou dramaturgií ráda uvítají.

Kolik stojí lístek?

Za vstupenku na běžné filmové představení dáte 79 Kč, na filmy začínající po 19:45 si připravte 99 Kč (v ceně je vstup na noční multimediální show).

Ke koupi je i permanentka na deset představení (tzv. Festival Pass) za 650 Kč, přičemž studenti a členové filmových klubů (letos stojí průkazka filmových klubů 60 Kč) získají dvě volné vstupenky navíc. S Palace Movie Card (ke koupi v průběhu roku na pokladnách Palace Cinemas za 50 Kč) za Festival Pass zaplatíte 600 Kč. Na jeden Festival Pass lze koupit více vstupenek na tentýž film a získáte s ním volný vstup na každonoční festivalové párty.

Permanentek bude vydán omezený počet 500 kusů.

 
Další článek




Přidejte svůj názor k tomuto článku Přidat příspěvek

Další podobné články

Ten, kdo tě miloval – recenze filmu

Ten, kdo tě miloval – recenze filmu

Duchařská komedie se potkává s detektivkou v rodinné vánoční podívané režiséra Jana Pachla podle předlohy Marie Poledňákové, v níž se režisér snaží být víc „poledňákovský“ než ona sama.

Horáček, Putin a Gorbačov na festivalu dokumentárních filmů v Ji.hlavě

Horáček, Putin a Gorbačov na festivalu dokumentárních filmů v Ji.hlavě

Reflexe 22. ročníku festivalu dokumentárních filmů, který se na týden promění v místo, kde je nejen radost Myslet filmem, ale i vnímat všechny ty přesahy, které festival nabízí směrem k dění nejen v naší společnosti.

Bohemian Rhapsody: recenze filmu

Bohemian Rhapsody: recenze filmu

Oslava hudebního génia skupiny Queen a jejího frontmana Freddieho Mercuryho, jehož divokému, hédonistickému způsobu života tvůrci staví až příliš uhlazený a nekontroverzní pomník.

Climax: recenze filmu

Climax: recenze filmu

Halucinogenní peklo, v němž účastníci tanečního soustředění pod vlivem negativních emocí a kolektivní paranoie odhazují civilizační návyky a zábrany. Ve filmu provokatéra Gaspara Noého, režiséra filmu Zvrácený.

Nebezpečná laskavost: recenze filmu

Nebezpečná laskavost: recenze filmu

Důvěrná tajemství, která se mohou obrátit proti vám. Paul Feig z rozkrývání třináctých komnat vytěžil napínavý a současně zábavný thriller, plný nečekaných zvratů, který jde ve stopách filmů Zmizelá a Dívka ve vlaku.

Zlatý podraz: recenze filmu

Zlatý podraz: recenze filmu

Příběh o basketbalu, osudové lásce, rozdělené železnou oponou a životu ve stínu nacismu a komunismu. Režisér Radim Špaček ve výpravném filmu připomíná poválečný úspěch našich basketbalistů.

Řbitov zvířátek: první trailer na očekávaný horor dle románu Stephena Kinga

Řbitov zvířátek: první trailer na očekávaný horor dle románu Stephena Kinga

Až přijde válka: jak se z extrému stává mainstream [recenze filmu]

Až přijde válka: jak se z extrému stává mainstream [recenze filmu]

Nacionalistická domobrana nejen jako hra na vojáky, ale i přípravka na vstup do politiky v znepokojivém dokumentu Jana Geberta.