Dvě zajímavé zprávičky ze zahraničí se týkají prodeje fyzických médií. Futuresource uveřejnila studii, podle níž ve stejném časovém horizontu pěti let od uvedení médií na trh (2002, 2010) bude Blu-ray v USA úspěšnější (odhad je 34,1 % domácností), zatímco DVD vlastnilo 32,6 % domácností. Přes tuto na první pohled pro HD optimistickou informaci se odhaduje, že v roce 2013 bude Blu-ray jen v 67,8 % domácností. Znamená to, že nikdy nebude takovou samozřejmostí jako DVD přehrávač.
Důvodem jsou služby VOD – „video na vyžádání“ (meziroční nárůst shlédnutých filmů je 11 %), tzv. internetové videopůjčovny, televize po internetu, stahování filmů atd. Ty už pomalu v USA začínají vytlačovat i DVD. S tím souvisí zprávička druhá, ohlášení amerického obchodního řetězce Wal-Mart, že zmenší prodejní prostor pro DVD a Blu-ray. Čísla totiž hovoří jasně – prodeje loni poklesly o 13,5 %, zatímco tržby půjčoven DVD vzrostly o 8,3 %. Rapidně roste internetový prodej z Amazon.com a stahování filmů z Apple Inc. iTunes – o 21 %. Když k tomu připočteme rozmach služeb v USA, které nabízí legální stáhnutí filmu, důsledek je jasný.
Přes tento výhled je Blu-ray s nástupem plochých televizorů stále častěji na nákupním seznamu majitelů zejména Full HD přístrojů. Ceny Blu-ray přehrávačů utěšeně klesají a často stojí za zvážení, zda kupovat „obstarožní“ DVD, či přidat pár tisíc (u loňských BD modelů i pár set) a pořídit Blu-ray.
Zdroj: Blu-ray