AVmania.e15.cz

Block V-250: levný Hi-Fi zesilovač, který nezklame [test]

Malý, velmi dostupný, férový entry level zesilovač, který si na nic nehraje a za dané peníze v ničem nezklame.

Německý Block je typickým příkladem značky, jejíž produkty jsou orientované hlavně na atraktivní cenu, byť se i v těchto nejzákladnějších kategoriích snaží udržet hi-fi hodnot. Model V-250 je kompaktní, základní integrovaný zesilovač, který, aby se vešel do velmi atraktivních hodnot, zdá se, nešetří na nevhodných místech.

Klepněte pro větší obrázek

Vzhled a konstrukce

V-250 je v podstatě ordinérní, ničím nepřekvapující zesilovač. Čelní panel je z hliníku, centrálně je tu umístěn modrý, poměrně malý displej, který se však dobře čte. Vlevo od něj je ovladač hlasitosti (respektive multifunkční ovladač pro pohyb v nabídkách), velký 6,3 mm sluchátkový jack a velké spínací tlačítko. Vpravo od displeje se nachází řádka sedmi maličkých tlačítek (upřímně až příliš maličkých) pro přímý přístup ke vstupům, jedno tlačítko patří přístupu k funkcím typu vyvážení kanálů apod.

Klepněte pro větší obrázek

Zadní strana je stejně jednoduchá, ale v žádném případě nepůsobí špatně - reproterminály v single wiringovém provedení jsou sice obyčejné, ale holý vodič do nich bez problémů zapadne, sada vstupů je vyvedena v podobě slušných cinchů a jednoho 3,5 mm stereo vstupu (zejména pro mobilní zdroje či televizi, patrně). Jeden pár cinchů patří i vstupu do přenoskového předzesilovače (pouze pro MM přenosky), je tu i jeden pár RCA konektorů, vypouštějící linkový signál. Napájecí kabel je neoddělitelný, ale to je v dané třídě naprostý standard.

Klepněte pro větší obrázek

Upřímně řečeno, na to jak je V-250 levný, působí zpracováním vlastně báječně. Jednoduše, ale báječně. Ostatně zesilovač má i při nevelkých rozměrech 43 x 28,9 x 7,5 cm (š x h x v) váží téměř pět a půl kilogramu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Uvnitř se jedná o klasicky řešený tranzistorový zesilovač, postavený kolem relativně velkého toroidního transformátoru.

Obvody umí dodat až 40 Wattů na kanál do 4 Ohmů, respektive 30 Wattů do 8 Ohmů. Pokud nemáte příliš složité reprosoustavy nebo nehráváte nahlas orchestrální skladby, mělo by to stačit. Zesilovač pracuje ve frekvenčním rozsahu 20 - 50 000 Hz. Odstup signálu a šumu na hranici 80 dB není úplně oslnivý, separace kanálů 59 dB tak nějak odpovídá kategorii. Celkové harmonické zkreslení nepřekračuje hodnotu 0,1%. Hodnoty to jsou z vod průměru i pro danou cenovou třídu.

Na čem jsme poslouchali

Block V-250 jsme poslouchali v kombinaci s reprosoustavami Harbeth Monitor 30, Xavian Perla, Audiovector SR-3 Avantgarde Arreté nebo AQ Tango 85, zdrojem signálu byl ASUS Xonar Essence One MUSES MKII, přes něj ještě Cambridge CXC, ale též Naim CD5si nebo Denon DNP-730AE. Srovnávali jsme s Naim Nait XS, Cambridge CXA80, Advance Acoustic Xi-120 či Norma Revo IPA-70B. Analogově nám hrál Pro-Ject RPM 1 Carbon nebo VPI Scout Jr. Propojeno bylo kabely ZenSati Authentica a TelluriumQ Silver / Black.

Zvuk

Vezmeme-li v potaz cenovou relaci tohoto zesilovače, bylo až s překvapením, že udržel nad mohutnou kontrabasovou linkou v "The Beat Goes On" Pat Barber rozumnou kontrolu.

Pravda, tóny jsou docela měkké a určitě vám díky jejich důrazu nezačnou drnčet okna, na druhou stranu to není hučivý stejnobas, dokonce má i rozumný objem a ač stojí trochu více v pozadí, dají se už rozeznat různé polohy. Je to bas jednoduchý, ale jako vstupní krok k čistému zvuku dobrý, už ne prázdný a dutý a definovaný dostatečně dobře, aby se jednotlivé tóny úplně neslévaly.

Ona celková relativní jednoduchost zvuku je v této ceně spíše méně typickou vlastností, ale díky ní máte pocit, že zesilovač hraje vlastně čistě a přehledně. Vokál Cary Dillon v "The Parting Glass" byl vlastně docela příjemný, byť ne plastický a hluboký, zněl nicméně s dobrou srozumitelností a čistě, neagresivně. Byl už vydělený z hudebního pozadí, trochu věcný a přímý, ale neútočný, stejně jako nijak "hezky" zabarvený či příliš ohlazený.

Na první poslech je jasné, že zvuk jako celek se drží spíše trochu při zemi, že by mu pomohla k rozkvětu určitě trocha znělosti, což je zřejmé zejména na činelech a vibrafonu v "Misery" od Dave´s True Story, kde kovové nástroje zní opět čistě a kupodivu i neagresivně, jsou ale tenké a lehce měkčí.

Ovšem nemáte pocit, že by se jejich zvuk ztrácel či rozplýval pod zbytkem bicích nebo za vokálem, své místo si pohlídají. Kratší dozvuk není s ohledem na cenovou třídu žádným překvapením, to, že je jeho linka ale dobře čitelná a lze už rozlišit i různé činely od sebe je rozhodně překvapením pozitivním.

Klepněte pro větší obrázek

Block V-250 není žádný dynamický "trhač reproduktorů", smyčce v Haydnově "Kvartetu v D, op. 76, č. 5" v podání Engegardkvartetten byly sice slušně kontrolované, ale scházel jim (celkem pochopitelně) takový ten vzdušný projev, pocit nadhledu a dynamické rezervy, trochu uvolněnosti. Zvuk jde spíše po povrchu, nicméně ani při vyšší hlasitosti neztvrdne a nevloudí se do něj vysloveně agresivní hrubost. V nejnižších polohách má V-250 energie "tak tak", ale po většinu času a ve většině frekvenčního rozsahu se snaží v hudbě probudit i nějaký ten život - důraz je sice odpovídající kategorii, ale pokud se pohybujeme v těchto vstupních úrovních, je to slušný výkon.

Klepněte pro větší obrázek

Díky čistému a poměrně rychlému zvuku Block V-250 dokázal udržet kontrolu nad linkami všech pěti nástrojů v titulní skladbě alba "Like Minds" Gary Burtona, byť stále cítíte rezervy v suverenitě a samozřejmosti přednesu. Zvuk je stále jeden velký a nedělitelný, byť přehledný celek, necítíte vzduch a prostor scény. Každá linka je ale zřetelná a informací je tak akorát a ve třídě do 10 000,- si o moc hlubší vhled k detailům asi nepořídíte. Zajímavé je, že svým charakterem umí Block vzbudit dojem, že ač je detailů spíše průměrně a zvuk je celkem věcný a jednoduchý, nezdá se být chudý, chladný či prázdný - naopak, poslouchá se nekomplikovaně a lehce.

Zmínka o vnímání prostoru scény už padla a je třeba ji zopakovat - rozložení nástrojů v "Too Darn Hot" Elly Fitzgerald bylo v pravolevém směru dobré, byť ne dokonale pevné a konkrétní, zesilovač ale naznačil i to, že nástroje nestojí úplně v řadě vedle sebe, ale scéna má i trochu hloubky. Vše působilo trochu zmenšené, lehce stažené do prostoru mezi reprosoustavami, ale opět čisté a slušně přehledné, byť opět působící trochu jako jeden velký celek, ne součet jednotlivých detailů a nástrojů.

Klepněte pro větší obrázek

Vezmeme-li v potaz papírový výkon přístroje a jeho cenovou třídu, bylo obdivuhodné, že do "Los" od Rammstein dokázal vložit i slušnou porci údernosti a energie a to i při vyšších hlasitostech, takže rockový zážitek si docela užijete. Neuzemní vás, ale ani nebudete cítit nedostatek drajvu, byť rytmus není úplně dokonalý, zejména kvůli uvolněnějšímu a měkčímu basu. Celkově ale rozhodně dobré.

Verdikt

Malý, velmi dostupný Block V-250 je takovým slušným základním stavebním kamenem malé hi-fi sestavy. S lehce rozehratelnými regálovkami poskytne slušnou reprodukci, překvapivě čistou, byť jednoduchou a neaspirující na dokonalou hloubku vhledu do nahrávek. O to tu však určitě nejde, s přihlédnutím k ceně vlastně nemá žádnou vyslovenou slabinu, zní kultivovaně a limity cítíte zejména u klasické hudby - tak jako u v podstatě jakéhokoliv stroje za podobné peníze. Nesnaží se maskovat své limity "hezkým" zvukem, hraje přímo a "k věci", což je určitě dobře. Block V-250 je férový entry level zesilovač, který si na nic nehraje a tak také za dané peníze v ničem nezklame.

+ jednoduchý, ale férový entry level zesilovač
+ pěkné zpracování
+ atraktivní cena
+ slušná konektorová výbava

- jsou tu cítit limity zejména v dynamice

Block V-250

Cena: 8 390

Zapůjčil: AQ

  • Výkon (RMS): 2x 40W @ 4 Ohm a 2x 30W @ 8 Ohm
  • Analogové vstupy: 5x Stereo 600 mV
  • Analogové Vstupy: 1x Stereo Line-In 250 mV
  • Phono vstup: 1x mm 7 mV
  • Výstup: Line-Out 100 kOhm
  • Sluchátka: 6,3 mm, 300 Ohm, 1,25V
  • Harmonické zkreslení: 80 dB
  • Separace kanálu:> 59 dB
  • Frekvenční pásmo: 20Hz - 50kHz
  • Korekce: hloubek/výšek +/- 14 dB
  • Spotřeba elektrické energie v pohotovostním režimu: 0,4 W
  • Provozní spotřeba energie: až 450 Watt
  • Napájení: AC 230V - 50Hz
  • Rozměry: 430 x 75 x 289mm
  • Hmotnost: 5,3kg
  • Dálkové ovládání
  • Integrovaný MM předzesilovač pro gramofony

Poznámka redakce: autor je šéfredaktorem magazínu Hi-Fi Voice, Článek byl převzat z Hi-Fi Voice.

Další článek




celkem 6 komentářů

Nejnovější komentáře

o čo ti ide? ako by si chcel počuť bez molek… miro 25. 6. 2016, 18:40
Jakym? Myslel sem že má Naim Nait XS <a rel=… Hammunasakra 25. 6. 2016, 10:57
Inu pan Březina se poučil a testuje neco lev… 333 24. 6. 2016, 19:56
Docela mě to zaujalo, připomíná mi to můj pr… St. 22. 6. 2016, 10:26
nj, Brezina ako tie molekuly vzduchu pane … glassmoon 21. 6. 2016, 12:50
Zobrazit diskuzi Přidat příspěvek

Další podobné články

Panasonic TX-65FZ950E: OLED z rodu královského [test 4K HDR TV]

Panasonic TX-65FZ950E: OLED z rodu královského [test 4K HDR TV]

Ještě letos jsme dostali do testu OLED, který by měl být pokračovatelem linie výrazně obrazově kvalitních televizorů. Nejvyšší model nabízí nejen THX certifikaci obrazu, ale také integrovaný soundbar Technics.

JBL 305P a 306P Mark II: kvalitní aktivní monitory i pro domácí poslech [test]

JBL 305P a 306P Mark II: kvalitní aktivní monitory i pro domácí poslech [test]

Aktivní reproduktory obvykle najdeme v nabídce výrobců počítačového příslušenství, kde je jejich kvalita velmi různorodá anebo v nabídce monitorů pro studiový poslech, kde se hledí i na velmi jemné rozdíly. Jak jsou na tom monitory JBL druhé generace?

KEF Q550: povedené kompaktní sloupové reprobedny [test]

KEF Q550: povedené kompaktní sloupové reprobedny [test]

Malé a kompaktní sloupečky KEF Q550 jsou velmi realistickými, velmi spořádanými a velmi kultivovanými hráči a ve své cenové třídě nabízí překvapivě delikátní hodnoty. Ocení je vyznavači starého dobrého anglického zvuku.

11 tipů na nejlepší mikrosystémy, Hi-Fi a domácí kino

11 tipů na nejlepší mikrosystémy, Hi-Fi a domácí kino

Vybrali jsme nejlepší produkty, které nabídnou kvalitní zvuk pro poslech hudby nebo vylepší zvuk při sledování filmů. Od mikrosystémů přes AV přijímače až po soundbar.

Sony WH-1000XM3: nejlepší bezdrátová sluchátka s potlačením hluku [test]

Sony WH-1000XM3: nejlepší bezdrátová sluchátka s potlačením hluku [test]

Už první generace sluchátek s aktivním potlačením hluku Sony se řadila mezi naprostou špičku. Po vylepšené druhé Sony přišla letos s třetí. Ta přináší nový analogový zesilovač a ukazuje konkurenci definitivně záda.

Elac Vela: reproduktorová sada navržená k 25 výročí výškového měniče JET

Elac Vela: reproduktorová sada navržená k 25 výročí výškového měniče JET

Jays a-six: miniaturní bezdrátové špunty s dlouhou výdrží ze Švédska [test]

Jays a-six: miniaturní bezdrátové špunty s dlouhou výdrží ze Švédska [test]

Skandinávská značka Jays není na trhu sluchátek žádným nováčkem, její tažení započalo již v roce 2006 malým špuntovým modelem d-Jays. Letos se vrhli v Jays také na výrobu bezdrátových modelů.

16 vánočních tipů na levná a kvalitní sluchátka pro mobily

16 vánočních tipů na levná a kvalitní sluchátka pro mobily

Levná přenosná sluchátka s kabelem nabízejí za málo peněz hodně muziky. Vybrali jsme nejlepší modely v ceně od 200 Kč do 1100 Kč.