AVmania.e15.cz

Bling Ring: Jako VIPky - Coppolová na výletě do světa celebrit

Bling Ring: Jako VIPky - Coppolová na výletě do světa celebrit

Praha Sofia Coppolová, dcera slavného Francise Forda Coppoly, se ve svých filmech dlouhodobě zajímá o svět celebrit, který sama zná. Marii Antoinettu se sympatiemi vypodobnila jako lepší Paris Hilton 18. století, ve svém předchozím titulu, vítězi z benátského festivalu Odnikud někam, zkoumala osamění herce v hotelech a na večírcích.

Její nový příspěvek do letošního programu festivalu v Cannes se zase inspiroval nedávnými skutečnými případy loupeží v domech různých slavných a bohatých v Los Angeles. Ty měl na svědomí gang zvaný Bling Ring, podle nějž se jmenuje i celý film, v českých kinech s doplňkem Jako VIPky.

Nové je, že aktéři loupeží z filmu nevycházejí dobře. Coppolová jejich bezstarostné rabování v málo zabezpečených domech slavných opět nejdřív pozoruje, dlouze a se svým typickým líným odstupem. Tentokrát ale nabízí i kritiku. Hořké zesměšnění kultu instantních celebrit, které jsou slavné jen tím, jak vypadají, jaké značky nosí, případně s kým chodí. Celebrit, které členové Bling Ringu obdivují, a tak se jim připodobňují alespoň tím, že nosí jejich věci a poflakují se v jejich luxusních domech se skleněnými stěnami.

Jako VIPky je vlastně tiše nelítostný film. Zatčení skupiny odhalí nebezpečnou povrchnost a sobeckost privilegovaného, materialisticky orientovaného světa. Všichni lupiči, teprve středoškoláci, pocházejí z bohatých rodin, rodiče v příběhu skoro nefigurují, a pokud ano, tak působí jako hloupé velké děti.

Zato jejich potomci se rychle naučili přebírat manýry svých pochybných idolů a krmit média frázemi nebo zradit kamarády, když se jim to hodí. Jen hlavní postava, kluk, který přišel na novou školu a prostě chtěl mít kamarády, vyjadřuje skrupule. Zbytek jsou rozmazlená děcka s rychlým přístupem k penězům a všemu, co se za ně dá koupit, včetně drog. Rádoby dospělí, pařící na songy o gangsterech v ghettu, zahledění do sebe, sebevědomě zvyklí, že mají okamžitě nárok na všechno. Ostatně krade i Lindsay Lohanová.

Coppolové stačí, aby tohle všechno nainscenovala dohromady, přidává i svou osobitou poetiku se zálibou v pohledném luxusu, podobnou, jakou pro ni kameraman Harris Savides vytvořil v Odnikud někam. V porovnání s předchozím snímkem Coppolové se novinka více ironicky vymezuje vůči celebritám a efektivně funguje jako odstrašující portrét posedlosti slávou a snadným životem.

Bling Ring: Jako VIPky

  • drama, USA, 90 minut
  • Režie: Sofia Coppolová
  • Hrají: Katie Changová, Israel Broussard, Emma Watsonová, Leslie Mannová
  • Premiéra: 20. června
  • Hodnocení: 60 %
Další článek




Přidejte svůj názor k tomuto článku

Další podobné články

Selský rozum: jak si Andrej Babiš podmaňuje zemědělství [recenze filmu]

Selský rozum: jak si Andrej Babiš podmaňuje zemědělství [recenze filmu]

„Žlutý baron“ Andrej Babiš si podmaňuje nejen české zemědělství, ale i tuto zemi v dokumentu Zuzany Piussi a Víta Janečka.

Thor: Ragnarok, Liga spravedlnosti - nové trailery na očekávané filmové hity

Thor: Ragnarok, Liga spravedlnosti - nové trailery na očekávané filmové hity

Kde brát seriály, filmy a hry ve 4K a HDR

Kde brát seriály, filmy a hry ve 4K a HDR

Televizory, monitory, herní konzole,... všude samé 4K a HDR, ale kde brát obsah? Hry už jsou na 4K připravené, rychle nabídnou i HDR, ale filmů a seriálů je málo. Hlavně těch dostupných.

Atomic Blonde: Bez lítosti – recenze filmu

Atomic Blonde: Bez lítosti – recenze filmu

Spolurežisér Johna Wicka ve špionážní misi z Berlína před pádem zdi sází na jeho atmosférickou kulisu, sexy chladnou agentku Charlize Theron, osmdesátkový soundtrack a dlouhou akční scénu napříč patry domu.

Přání smrti: legendární film se vrací v remaku [video]

Přání smrti: legendární film se vrací v remaku [video]

Apple TV bude poskytovat obsah ve 4K rozlišení

Apple TV bude poskytovat obsah ve 4K rozlišení

Baby Driver - recenze filmu

Baby Driver - recenze filmu

Drive pro teenagery. Edgar Wright si pohrává s žánrovými klišé gangsterek i romancí, ale jeho nosnému nápadu se sladěním rytmu hudby a choreografie akce chybí silnější příběh a práce s charaktery postav.

Dunkerk – recenze filmu

Dunkerk – recenze filmu

Evakuace spojeneckých vojáků jako šílenství války v přímém přenosu. Práce s obrazem a nervním zvukem se stává součástí konceptu, jak nově nahlédnout na žánr válečného filmu. Britský režisér Christopher Nolan poprvé natočil příběh podle skutečných událostí.