AVmania.e15.cz

Bez kalhot: striptýzová show podle Soderbergha

Režisér Steven Soderbergh otevírá dveře do světa mužských striptérů. Film je inspirován zkušenostmi Tatuma z dob, kdy pracoval jako striptér a o své herecké kariéře pouze snil.
Bez kalhot: striptýzová show podle Soderbergha

Channing Tatum nyní patří k oblíbeným hercům Stevena Soderbergha navzdory chápání filmových recenzentů. Ačkoli Soderberghovy filmy se pořád považují za filmařsky sofistikované, zatímco Tatumovou životní rolí stále zůstává ta průlomová, v prvním Let’s Dance, kde mohl hodně tančit.

Klepněte pro větší obrázek

 

V Soderberghově novince Bez kalhot Tatum také občas tančí a ještě častěji odhaluje tělo, tedy svou druhou hlavní přednost. Vrátil se tu totiž na vlastní žádost a ve vlastní produkci do světa nočních strip klubů, kde se kdysi sám živil. V roli Magického Mika, mentora mladého kluka, jehož povolání striptéra okouzlí snadným přísunem k penězům, drogám a holkám.

Zatímco Kid, do začátku rozmazlený spratek bez kousku zodpovědnosti, nebezpečným svodům podléhá, Mike se z nich snaží vymanit, i kvůli Kidově rozumné pohledné starší sestře. Příběh sepsaný mladým debutujícím scenáristou, kamarádem Tatuma, je přímočarý, stereotypní a předvídatelný jako každá jiná tuctová hollywoodská žánrovka.

Zbývá tu tedy divákům ještě něco jiného kromě pohledu na mimořádně pěkná, naolejovaná mužská polonahá těla v pohybu? Jako obvykle u Soderbergha filmu dodává druhý plán jeho režie, nenápadně si zahrávající s hlavní linií. V kontrastu s umělou show strip klubu, nabízející pouze dráždivou náhražku sexu a dobrodružství, režisér si se svou kamerou i překvapivým střihem drží pobavený odstup od žhavé akce a denní scény inscenuje jako nezávislý filmař s řadou dlouhých nevyšperkovaných dialogů imitujících obyčejný banální život.

Cinefilové tu tak mají co rozebírat, bavit se nad tím, jak Soderbergh genderově převrací tradiční filmový voyerismus, i snad debatovat, jestli režisér schválně zobrazuje výdělečné potěšení povrchním potěšujícím filmem. Sám film totiž zůstává svůdnou náhražkou, pohádkou, která se od opravdového dramatu o svodech slasti či mužské úzkosti radši odvrací k jednoduché příjemné podívané.


Bez kalhot (drama, USA, 110 minut)

  • Režie: Steven Soderbergh
  • Hrají: Channing Tatum, Alex Pettyfer, Cody Hornová, Matthew McConaughey
  • Premiéra: 12. července
  • Hodnocení: 60 %

Autorka je spolupracovnicí redakce

Další článek




Přidejte svůj názor k tomuto článku

Další podobné články

Selský rozum: jak si Andrej Babiš podmaňuje zemědělství [recenze filmu]

Selský rozum: jak si Andrej Babiš podmaňuje zemědělství [recenze filmu]

„Žlutý baron“ Andrej Babiš si podmaňuje nejen české zemědělství, ale i tuto zemi v dokumentu Zuzany Piussi a Víta Janečka.

Thor: Ragnarok, Liga spravedlnosti - nové trailery na očekávané filmové hity

Thor: Ragnarok, Liga spravedlnosti - nové trailery na očekávané filmové hity

Kde brát seriály, filmy a hry ve 4K a HDR

Kde brát seriály, filmy a hry ve 4K a HDR

Televizory, monitory, herní konzole,... všude samé 4K a HDR, ale kde brát obsah? Hry už jsou na 4K připravené, rychle nabídnou i HDR, ale filmů a seriálů je málo. Hlavně těch dostupných.

Atomic Blonde: Bez lítosti – recenze filmu

Atomic Blonde: Bez lítosti – recenze filmu

Spolurežisér Johna Wicka ve špionážní misi z Berlína před pádem zdi sází na jeho atmosférickou kulisu, sexy chladnou agentku Charlize Theron, osmdesátkový soundtrack a dlouhou akční scénu napříč patry domu.

Přání smrti: legendární film se vrací v remaku [video]

Přání smrti: legendární film se vrací v remaku [video]

Apple TV bude poskytovat obsah ve 4K rozlišení

Apple TV bude poskytovat obsah ve 4K rozlišení

Baby Driver - recenze filmu

Baby Driver - recenze filmu

Drive pro teenagery. Edgar Wright si pohrává s žánrovými klišé gangsterek i romancí, ale jeho nosnému nápadu se sladěním rytmu hudby a choreografie akce chybí silnější příběh a práce s charaktery postav.

Dunkerk – recenze filmu

Dunkerk – recenze filmu

Evakuace spojeneckých vojáků jako šílenství války v přímém přenosu. Práce s obrazem a nervním zvukem se stává součástí konceptu, jak nově nahlédnout na žánr válečného filmu. Britský režisér Christopher Nolan poprvé natočil příběh podle skutečných událostí.