Frukko
31. srpna 2008 • 12:06

Mě se ten film teda zdá skvělej:), i když je fakt, že to docela přehnali s tou reklamou, jakej to bude trhák.. Moc se mi líbil ten nápad, je to úplně jiný pohled na věc a myslím, že když to uvidíte, určitě si řeknete, co když to bylo vážně tak. Prostě Vám to bude vrtat hlavou:)..navíc přijde mi dost odvážné natočit film o ženě, pod jejímž jménem se všem vybaví krev ve vaně a vraždy, bez toho, aby v něm žádnou vraždu vědomě nespáchala.
Jediným trnem v oku mi byl Jirka Mádl...to byla katastrofa. Jako zvládl to dobře,ale vůbec se tam nehodil vzhledove..no a ty jejich vynálezy ( padák, brusle apod.) bylo to sice vtipny, ale do toho filmu to vůbec nepasovalo a někdy mi to připadalo, jako by začali promítat něco jinyho..
Celkově to bylo ale super a klidně bych na to šla i znovu!!!Bez pardonu:D:D
Problém je ale asi v tom, že většina lidí pořád čekala tu krev nebo že bude alžběta aspoň trošku mrcha......

Houdek
28. srpna 2008 • 0:57

Film rozhodně není nudný ani rozvláčný, jak tady píší jednodušší týpci. Při filmu jsem se ani chviličku nenudil a šel bych na něj ještě jednou.

Amazonka
28. srpna 2008 • 20:29

Hele ty máš s tou jednoduchostí problém, viď? ;-)

Stenly
17. srpna 2008 • 0:42

Teď jsem přijel s kina Cinestar v Hradci Králové.Nejsem zastáncem recenzí jelikož říkám že co kus(člověk)to originál,ale na Bathory jsem se hodnocení napsat odhodlal.Knížku Čachtická paní jsem četli 2x vždycky mi dala něco jiného.Proto jsem se na film velmi těšil a jel jsem na něj s velkou chutí nicméně musím říct že mne sklamal.Nejen to že se pan Jakubisko nikterak nedrží alespoň kostry toho co před lety sepsal pan Nižnianský ale zdá se mi že touha očistit A.B. a ukázat druhou stranu věci ho odvála až někam k tuctovýmk americkým filmům které člověku v podstatě nic nedají a skončí všechny stejně.Hlavní hrdina je půl filmu vykreslován jako člověk,pak jako oběť či terč a před velikým finale zemře nebo prohraje a divák který se za dvě hodiny stotožní s osudem hrdiny je za svůj soucit a solidaritu odměněn tím že se vlastně dozví jakou bídnou smtí či bídným osudem sejdou ti kteří po celý film utiskovali a ničily toho kladného hrdinu.
A to si myslím že specielně v případě A.B není uplně dobře.Když přijmu fakt že zní machinace jejího věku udělali stvůru pak film Báthory z ní udělal oběť.A v případě že chci jako člověk jehož zajímá historie zůstat nestranným tak nemohu souhlasit s pojetím ani historického románu pana Nižnianského ale ani s pojetím výkladu pana Jakubiska.
Takže za mně dávám filmu 9 z 10 za filmové spracování ale 2 z 10 za vstah k historii.A dodávám že bych už asi znovu na tento film nešel.
Barnet St.

blabla
16. října 2008 • 18:26

Nižnánský napsal sračku, nedrží se to historických faktů stejně jako film. Pro mě je to historický paskvil, a ta reklama... Mnoho povyku pro nic. Hodně mě to zklamalo.

Amazonka
15. srpna 2008 • 14:42

Kdybych si před tím nedala jointa, asi bych po první půlhodině odešla :-D Ale teď vážně :-) Na to, jak je téma legendy o Alžbětě Bathoryové dobrým námětem, bylo tohle zpracování jednou z nejhorších variant, kterou bych si představovala. Rozvláčný. únavný, žánrově pomatený film, ve kterém se příběh Báthoryové rozpustil jak máslo na bramborách. Neustále jsem čekala, kdy se konečně dostaneme ,,k věci", kdy scény navozující i to minimální napětí budou nějak dotaženy či se později ukáže smysl jejich přítomnosti ve snímku. Bohužel, očekávání nebylo naplněno a ke zklamání se přidal navíc pocit trpanosti a trochu i studu za to, do jakého paskvilu je možné investovat tři sta milionů korun. Celou pseudovážnost a rádobydramatičnost navíc ,,dorazili" někteří ,,herci" jako Jákl, Pogodová, Srstka, Upír Krejčí nebo Lucinka Vondráčkouc, jejíž vydatně protežované ,,dívčí" chichotání, nevinná kukadla a následně i smrt měla pradvěpodobně dojmout nás všechny k slzám (že by vydávala nové album?). A to nemluvím o Mádlovi a Polívkovi, kdyby byli oba dva čistě komickými figurkami, budiž, ale moudry o Bohu, která většinou ani nijak nezapadala do kontextu, si autor pod sebou podřezává už tak tenkou větev. Rituály vědmy, která Bathorku křísila k životu, vypadaly jak vystřižené ze seriálu Čarodějky. A herců a obarvenými vlasy tam snad bylo víc než hereček:-D
Možná je můj názor moc tvrdý, určitě by se našla nějaká pozitiva...třeba krásné barevné kompozice...nebo krásná zákoutí...nebo krásná herečka...nebo? Ale lidově řečeno, lidé nejsou blbí a nesežerou všechno. A tohle se mi zdálo jako pokus nakrmit lačnou diváckou zvěř všeho druhu slátaninou, která je prezentována jako mohutný projekt. Mohutný je však jen ve svém rozpočtu. Vkus je mrtev, ať žije vkus!

Sharon
24. srpna 2008 • 7:41

Díky za příspěvek. Napsala jste to pravdivě a vtipně. Film se hodí tak na Novu.

Houdek
28. srpna 2008 • 0:54

Amazonko, blbá jsi tady ty. Film je skvělý, ale není určen pro jednoduché typy lidí. (Souhlas s trapnými Polívkou, Mádlem a Vondráčkovou)

Amazonka
28. srpna 2008 • 20:28

Smím vědět, proč jsem blbá? Že se mi film nelíbí? B-] Nebo jenom proto, že nemáme shodný názor?

tazy
6. srpna 2008 • 8:28

"Film je symbolicky rozdělen do tří rovnoměrných částí (Ferenc, Darvulie a Thurzo), z jejichž názvů je patrné, jak moc grófčin osud spoluurčovali muži jejího života, ať už jde o manžela, milence nebo úhlavního mocenského protivníka." .V této větě je trochu špatné vysvětlení sice je pravda že se tam motali tři muži ale z názvu to patrné není! Darvulie byla ženská (bába kořenářka - vědma - čarodějnice) chlapa mi moc nepřipomínala a milenka to taky nebyla. A film mě celkem zklamal reklama byla obrovská ale film těch kvalit podle mě nedosahoval. Když už do něj vrazili tolik peněz proč proboha bitva vypadala jak když si malý kluci hrajou na vojáky nevím jestli někdo viděl film o Janu Žižkovi z roku 1955 hrál ho Štěpánek 50 let starý film a bitva na tu dobu byla daleko propracovanější. Mniši ve filmu mi připomněli film Jméno Růže (nemá chybu) a trochu mě vytočily kolečkové brusle, lyže s možností jet i do vrchu a elektrické světlo to posunulo film do komedie snažil jsem se v tom najít skrytý záměr ale na nic jsem nepřišel. Nehledě na fakt že se při promítání na plátně bylo vidět několikrát ducha (chtělo se mi brečet). Celý film však zachránil výkon herečky (byl úchvatný) v hlavní roli a jednoho z našich nejlepších herců Karla Rodena bez nich by to asi nestálo ani za bodování 6/10.

tazy
6. srpna 2008 • 8:27

martina
4. srpna 2008 • 16:52

Dobrý den, měla jsem možnost shlédnout film Bathory, jelikož jsem četla knihu, a koukla se na film, tak jsem měla možnost vidět obě strany. Každopádně se více přikláním k pojetí od pana Jakubiska, jelikož boje o moc, slávu, území, peníze, přetrvává dodnes, a pokud člověk chce podvodem získat něco od někoho jiného, je nejlépe ho, jako člověka znehodnotit, a jelikož ona byla velice chytrá a inteligentní, a ještě ke všemu žena, tak v té době se to vůbec nenosilo, a raději, rychle s ní pryč, a druhá věc, zhrzená láska Thurza udělala taky své, tohle je jedna z nejhorších vražedných kombinací.....A také samozřejmě pokud se člověk nad tím filmem zamyslí, tak je to i takové otevření očí pro nás všechny...v podstatě se vůbec nic nezměnilo...jen jsme o pár století dál, máme jiné oblečení, jiné bydlení, vyspělou technologii, ale bohužel jsme stále omezení....no, pro mě dobrý, a jsem za ten film vděčná....a také i za to, že to do rukou vzal pan režisér, který natočil filmy, které byly hodně dobré....Martina

Zdenál
28. července 2008 • 13:58

Nebylo to zase tak špatné jak jsem očekával, ale nebylo to rozhodně ani dobré. Co se týče výpravy tak je se na co koukat, ale emoce to u mě nevyvolalo žádné. Když jsem s přítelkyní odcházel z kina tak jsem měl pocit že jsem ho viděl tak před 14dny a ne že jsem se právě dodíval.
A dlouhé to je. Ještě se mi v půlce filmu nestalo abych se díval na hodinky s tím jak dlouho to ještě bude.

Zdeněk
27. července 2008 • 14:28

Je to vynikající film od pana Jakubiska z hlediska odkrytí a přiblížení se k historické pravdě. Ano, Eržebet Bathory byla nevinná, stala se objetí intrik a doby, ve které žila. Mnoho nevědomých lidí, kteří nevidí dál nežli s bídou na špičku svého nosu (obrazně), tento film kritizují, mýlí se! Tento film má velkou šanci získat oskara, především za naprosto zlomový a pravdivý pohled na hlavní postavu Eržebet Bathory, ale to není vše ta hlavní vzácnost celého filmu je, že v něm hraje pravá Eržebet Báthory, její duše je shodná s duší hlavní představitelky Anny Friel!
Neptejte se mě, jak to vím, ale věřte mi, vím to.
Zdeněk

colatch
24. července 2008 • 20:21

Přepleskaný, přiblble trapný a dlouhý.

Modesty
17. července 2008 • 15:46

V pulce filmu jsem si rikala jak moc bude trapne jit pryc - kdyby se dej o hodne zkratil, bylo by to krasne - tohle je ale bohuzel takove rozvlacne nic. Skoda

Sharon
24. srpna 2008 • 7:39

Tento film = vyhozené prachy.

Tom
14. července 2008 • 18:46

Trva to dlouho kupte si hodne pop-cornu a velkou kolu B-]

Gnu
14. července 2008 • 23:25

Díky za radu ;-)

Blebt
14. července 2008 • 14:22

Tak jsem na to ze zvedavosti zasel a bohuzel musim rict, ze to je hodne podprumerny film, o kterem se sice mluvi jako o velkofilmu, ale bohuzel kvalit velkofilmu nedosahuje ani s odrenyma usima. Vyprava je kdycovita, bojove sceny vypadaji trapne, nektere dialogy stupidne, no nevim... Odpad: 2/10. A to je mozna moc, obdivuji se ze jsem to vydrzel dokoukat do konce....BTW: Proc je uprostred clanku tato reklama, kdyz neni pravdiva? "Tento film na DVD/Blu-ray si můžete zakoupit na www.Filmopolis.cz"

Jiří Částka
14. července 2008 • 14:48

Safra, chtěl sem si rejpnout s tím "Tento film na DVD/Blu-ray si můžete zakoupit na www.Filmopolis.cz" a on už si toho taky někdo všimnul :-D Sotva to jde do kin a už to někde inzerují na BluRay... to je fakt na hlavičku uhozený... B-]

Peto
14. července 2008 • 16:02

odpad sa mozno nachadza niekde v popelnici pred vasou bytovkou ale urcite nie na platne...film nieje zdaleka dokonaly ale nedokazete ocenit asi ani sameho seba tak potom neocenujete veci okolo seba...

Blebt
14. července 2008 • 18:24

Pri tolika velkolepych oznamovanich jaky to nebude uzasny velkofilm, a chvastanim se, ze se jedna o nejdrazsi film, co se tu kdy natocil, tak konecny vysledek je teda vice nez slaby, bohuzel. Vysledek je rozporuplny, takovy neurcity mix pofidernich postav a zvracene hrani si s cachtickou pani, z ktere se pomalu udela "Matka Tereza". No nevim, co je teda na tomto filmu tak uzasne.... Mohl bych jeste pokracovat, ale zrejme to nema cenu... Bohudik dokazu ocenit kvalitni film, potazmo kvalitni veci kolem sebe, ale medialni masazi vyhypovane filmove dilo, jenz ma podprumernou umeleckou hodnotu me jaksi nechava chladnym... :-/

bobina
20. července 2008 • 22:20

souhlasím,že film není až taková bomba,jak jsme jistě mnoyí očekávali,ale myslím si,že je v celku povedený až na Mádla a Polívku.I když trochu toho odlehčení ....Čactická paní byla moje první přelouskaná kniha a musím říct,že jsem z ní byla unešená.Proto,když jde někdo na tento film a očekáva knihu,věřím,že musí odcházet z kina zklamaný.Já jsem byla připravená na to,že to nemá s knihou nic společného,až na malé detaily,.Musím říct,že jsem z kina neodcházela se špatným pocitem naopak mě pojetí Jakubiska velmi nadchlo,i tak to mohlo být.Peníze,majetek a moc dodnes dělají z lidí bestie.Rozhodně to byl 100% lepší film,než,co jsem byla naposledy na Venkovském učiteli,to jsem chtěla požádat i o navrácení vstupného,to byla katastrofa.Tak že u mě dobrý.

Sharon
24. srpna 2008 • 7:22

Venkovský učitel katastrofa? Hmm, jak pro koho. Někdo holt radši efektní slátaniny, že?

Zdenek Dostal
15. července 2008 • 8:35

Kazdej jsme jinej a kazdej ma svuj nazor. Nechapu, proc hned nekoho, komu se tenhle film nelibil napadate. Ze by nejaka zainteresovanost na navstevnosti?:-D

Antihulan
17. července 2008 • 15:28

Odpad - to si pán myslel tie Svěrákové filmy, že ano ?

Antihulan
17. července 2008 • 15:29
Krakonoš
17. července 2008 • 22:15

Film kde se dává do popředí,kolik se propilo při natáčení kafí,protelefonovalo a další nesmysly,už proto nemúže vzbuzovat dobrý pocit ke kvalitám toho filmu.Svěrákovi filmy mají duši.

Houdek
28. srpna 2008 • 0:42

Hold pro vás jednoduché lidijsou jednoduché a hloupé filmy typu Terminátor, Predátor a podobně

M1R3K
14. července 2008 • 8:00

Byl sem na tom v Palace Cinemas a musim rict ze zezacatku sem si rikal jejda to se mi asi nebude libit - chtela na to jit mamca jelikoz nmikdy v Palace Cinemas nebyla tak sem souhlasil ze na to zajedeme. No ale musim rict ze az na tu delku (se predtim dobre vyspete at u toho neusnete) to bylo fajn. Knihu sem necetl ale ono to prej stejne neni podle toho. Takze ikdyz toto neni muj oblibeny zanr davam 8/10 B-]

BigGeorge
14. července 2008 • 9:03

Byl jsem na tom take v Palace Cinemas a na rozdil od vas jsem byl hodne moc zklamany. Byl to pomaly, rozvlacny a nudny film, ktery me nezaujal. Nelegracnejsi byly zabery bitev. Davam 3/10 a to jsem jeste dost hodny. Po dlouhe dobe jsem byl na filmu, ze ktereho bych bez problemu rad odesel po 20-ti minutach. Bohuzel pritelkyne to chtela dokoukat az do konce.

M1R3K
14. července 2008 • 9:32

No tak ja sem take psal ze to bylo moc dlouhe. Je to rozdeleno na 3 casti a kdyz po hodine naskocila druha cast a clovek si uvedomil ze tam sedi teprve(!) hodinu tedy ani ne polovinu casu tak je to samozrejme trosku narocnejsi, ale ze by se to nedalo to zas nee. Prece nemuzeme cekat od takoveho filmu zazitky jako z nejakeho thrilleru nebo komedie...

M1R3K
14. července 2008 • 9:33

Prece jen to je z historie kolikrat reziserie natoci strasnou ptakovinu a clovek sedi v kine jen kuli tem efektum ktere ho v dobe kdyz uz by se zacal nudit na chvilku zaujmou a pak zas nic...

Alterovo Ego
14. července 2008 • 13:34

"Prece jen to je z historie..."Historický film nemůže být "koukatelný"??? :-O Nehledě na to, že tohle je z historie tak maximálně podobností čistě náhodou. :-/
Na to, jak to bylo reklamou vynášeno do nebe je to docela .... nekoukatelné.PS: Je zajímavé, že o ten film mají větší zájem ženy. Já jsem taky chtěl (poprvé v životě) odejít z kina, ale žena mě tam držela.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují.
Peto
14. července 2008 • 15:59

problem je v tom,ze 90% ludi co islo na tento film tak malo nejake ocakavania v zmysle asi nejakych hollywoodskych historickych trhakov,ale takmer nikto nepochopil co tym celym dejom chcel Jakubisko povedat...film si minimalne zasluzi hodnotenie 7/10 a viac a vacsina negativnych argumentov tipu,ze film bol nudny neobstoji,neviem ci niekto pozeral napr. kralovnu alzbetu,ten film bol maximalne nudny a dostal niekolko vyznamnych oceneni,takze je to cele nejake pomylene v hlavach ludi...najlepsi recept ako objektivne zhodnotit film je dneska tak,ze clovek ide unaveny do kina a ked pocas filmu nezacne zaspavat tak ten film ma urcite nejaku hodnotu...