23
Fotogalerie

11 nej spotřební elektroniky, které ukázal CES 2014

Veletrh spotřební elektroniky CES 2014 je za námi a zanechal nemalé množství novinek a především příslibů do budoucna. Podívejte se na to nejzajímavější, co se dalo vidět.

Kapitoly článku:


 Priorita veletrhu CES je daná už jeho názvem Consumer Electronic Show, je to spotřební elektronika. Hodíme proto teď stranou technologie na pozadí, čipy, roboty, cloudy a odbočky do oboru automobilů a v posledním ohlédnutí za letošním CESem vám s kolegy z webů MobilManiaZivě a DIGIarena ukážeme deset konkrétních spotřebitelských produktů, konceptů nebo trendů, které se nám nejvíce líbily, vyvolaly úsměv na naší tvář, vyloudily tiché obdivné zamručení, zkrátka takové, které považujeme to nezajímavější, co se dalo letos na CESu vidět.


Zapojování smyslů

Intel na své přednášce předurčil, že samotný výkon už v osobních počítačích není tak podstatný, počítače se musí blíž přiblížit lidem. A cestou, jak toho dosáhnout, je větší zapojení všech lidských smyslů a hledat nové cesty přirozenějšího ovládání. Tomuto trendu šel naproti jak samotný Intel, tak několik další firem, které na CESu předváděli své vynálezy.

Intel předvedl malou 3D kameru RealSense 3D se schopnostmi podobnými Kinectu od Microsoftu, kterou je možné jednoduše zakomponovat do notebooků. Dá se očekávat, že se s ní brzy setkáme. Umožní to nové možnosti ovládání počítače gesty, rozeznávání pohybu obličeje uživatelů a atp. Využití se najde. Zároveň Intel předvedl možnosti inteligentního hlasového asistenta Dragon pro Windows. Ten má přímou hardwarovou podporu, takže je schopen naslouchat povelům, i když počítač zdánlivě spí. Je tedy pohotový a zvládne podobné úkony jako Siri od Applu, včetně diktování textů.

Video – ovládání Windows 8 gesty skrze 3D kameru od Intelu:

Jenomže to zdaleka nejsou jediné cesty. Tobii na CES prezentovalo novou verzi svého ovládání očima a fungovala bezvadně, dokonce i ve hrách. A co je nejlepší, přímo na výstavě už si tento novodobí způsob zaměřování prvků na obrazovce bylo možné objednat v rámci vývojářského kitu za snesitelných 95 dolarů.

Ovládání očima od Tobii:

Ještě větší posun vpřed ve vývoji byl oproti minulému roku vidět na brýlích pro virtuální realitu Oculus Rift. Nová vývojová verze dostala název Crystal Cove a kromě kvalitnějšího displeje s Full HD rozlišením dostala i novou technologii překreslování, která zaručuje perfektní posouvání obrazu. Dále přibylo čidlo sledující polohu hlavy v prostoru, které umožní přirozené nahlížení ze strany nebo uhýbání před objekty.

Oculus Rift.JPG PrioVR.JPG
Nová verze virtuální reality Oculus Rift nabízí lepší displej, překreslování a přirozené snímání pohybu hlavy v prostoru. S vestou PrioVR se pak do virtuálního prostoru promítne i vaše tělo.

Tvůrci Oculus Rift koukají dále do budoucna a tvrdí, že pro plný zážitek z virtuální reality bude dobré zapojit celé tělo. A tomu vyšli naproti inženýři vyvíjející PrioVR, oblek s čidly, která snímají základní pohyby lidského těla, respektive jeho končetin. Díky tomu už se můžete zcela přenést do virtuálního prostoru, v tom reálném si jen musíte udělat trochu místa:

A že člověk může využít bližší kontakt s počítačem než na úrovni klávesnice, myši a obrazovky, to dokazují i další projekty, včetně souběžných trendů „internetu věcí“ a „nositelné elektroniky“.

Určitě si přečtěte

Články odjinud