AVmania.e15.cz

40 sex symbolů italského filmu

Sophia Loren, Claudia Cardinale, Laura Antonelli, Ornella Muti nebo Monica Bellucci. Největší hvězdy italského filmu poodhalují závoj své nevšední krásy.

Scény s lehkým erotickým nábojem se v italském filmu začaly objevovat s nástupem neorealismu. Jednou z prvních domácích sexuálních ikon se na sklonku čtyřicátých let stala Silvana Mangano. A to díky záběrům na své nohy a poprsí ve filmu Giuseppa De Santise Hořká rýže (1949), pojednávajícím o osudech sezónních dělnic.

50 sex symbolů filmové Francie

50 sex symbolů filmové Francie

Brigitte Bardot, Catherine Deneuve, Isabelle Adjani, Sophie Marceau, Emmanuelle Béart či Eva Green. Stvořil Bůh ženu opravdu ve Francii?

V průběhu 50. let se zjevily dvě, tehdy vycházející hvězdy - Gina Lollobrigida a Sophia Loren. Ta první okouzlovala svým dekoltem ve filmech jako Fanfán Tulipán nebo Chléb, láska a fantazie. O nehynoucím půvabu té druhé, jež zasedne v sobotu v porotě České Miss, svědčí nejlépe to, že se ve svých dvaasedmdesáti letech stala titulní tváří prestižního kalendáře Pirelli na rok 2007.

V první půli šedesátých let v Antonioniho tetralogii citů (Dobrodružství, Noc, Zatmění, Červená pustina) zazářila Monica Vitti. Tuniskou rodačku s hlubokým až chraplavým hlasem Claudii Cardinale nechala většina režisérů dabovat (a to i v italštině). Teprve Federico Fellini tuto fotogenickou krásku nechal promluvit jejím vlastním hlasem ve filmu 8 ½. V roce 1968 ji Sergio Leone obsadil do svého spaghetti westernu Tenkrát na Západě, kde nezapomenutelným způsobem ztvárnila roli silné vdovy Jill.

Sedmdesátá léta jsou z hlediska otevřenosti sexuálních scén nejen v Itálii asi nejvýraznější. Svá provokativní díla točil Pier Paolo Pasolini (Saló aneb 120 dnů sodomy), Marco Ferreri (Velká žranice, Poslední žena) nebo Bernardo Bertolucci (Poslední tango v Paříži). Jejich díla bývala označovaná jako obscénní a zakazovaná. Není proto divu, že někteří z nich (Antonioni, Bertolucci) začali radši pracovat v zahraničí.

A i sedmdesátá léta měla své sex symboly. Stefania Sandrelli, Laura Antonelli, domácím divákům jistě dobře známá díky softerotické komedii mravů Bože, jak hluboko jsem klesla! (1974), a především Ornella Muti. Její výjimečnou krásu pro film objevil Damiano Damiani, který ji v jejích čtrnácti letech obsadil do snímku s příznačným názvem Nejkrásnější manželka.

Svébytný autorský film, spjatý se jmény význačných režisérů, se v osmdesátých letech ocitá částečně v krizi a ke slovu se dostává lehce pornografická tvorba italského režiséra Tinta Brasse. Svou zfetišizovanou zálibu v dámských pozadích projektoval do filmů jako Miranda, Paprika nebo Takové jsou všechny, jež českým divákům rovněž nebudou neznámé.

Erotickou star soft produkcí té doby se stala Serena Grandi, která na sebe poprvé výrazně upozornila právě v Brassově Mirandě. V jiném Brassově díle Paprika předvedla své bujné vnady herečka a modelka Debora Caprioglio, jež kromě ochoty ukazovat se v takřka každém filmu zcela obnažená proslula i skandálním románkem s Klausem Kinskim. Vztah šedesátiletého umělce se špatnou pověstí a sedmnáctileté dívky se pak otiskl i do jejich společného projektu Paganini ve víru erotických vášní z roku 1989.

Až vulgární smyslností vládla Francesca Dellera, které se s Ginou Lollobrigidou objevila v třídílné adaptaci Moraviova románu Římanka. Ztvárnila zde roli Adriany, kterou si před čtyřiatřiceti lety zahrála představitelka její matky Margherity Gina Lollobrigida.

Ze studií práv zběhla k modelingu jiná hvězda italského i mezinárodního filmu Monica Bellucci, jež je po právu považovaná za jednu z nejkrásnějších hereček všech dob. Mezinárodnímu publiku ji poprvé v úloze jedné z upírových krvavých nevěstek lásky představil Francis Ford Coppola ve filmu Dracula (1992). Hold její nevšední kráse pak složil Giuseppe Tornatore v Maléně (2000). Na ten pomalu snímaný pohyb jejích boků, když prochází po nábřeží nebo na ulicích, nezapomenete.

Kdo je aktuální sexy tváří italského filmu, si netroufám hodnotit. Ale za sebe mohu říci, že se mi velmi líbila dcera „komisaře Cattaniho“ Michela Placida Violante ve filmu Američan s Georgem Clooneym v hlavní roli.

Po francouzských kráskách se nyní před vámi otevírá galerie půvabů těch italských.

Další článek



Související články


celkem 1 komentář

Nejnovější komentáře

Nepoznaná Florinda Bolkanová,smutné. 00 18. 9. 2018, 13:53
Zobrazit diskuzi Přidat příspěvek

Další podobné články

Captain Marvel: první oficiální trailer na očekávaný komiksový hit

Captain Marvel: první oficiální trailer na očekávaný komiksový hit

50 sex symbolů filmové Francie

50 sex symbolů filmové Francie

Brigitte Bardot, Catherine Deneuve, Isabelle Adjani, Sophie Marceau, Emmanuelle Béart či Eva Green. Stvořil Bůh ženu opravdu ve Francii?

Predátor: Evoluce – recenze filmu

Predátor: Evoluce – recenze filmu

Scenárista Posledního skauta Shane Black přichází s osmdesátkovým pojetím predátorské látky. Krvavá gore brutalita se zde mísí s hláškami a nekorektním humorem, ale napětí se z toho nějak vytratilo.

Marvel

Marvel's Spider-Man: nejlepší pavouk, kterého si můžete zahrát (galerie)

Všechno bude: recenze filmu

Všechno bude: recenze filmu

Cesta autem dvou nezletilých chlapců jako hledání prchavého pocitu svobody, nelimitovaného světem dospělých. Zimní road movie režiséra Olma Omerzua si pohrává s hranicí mezi realitou a klukovskou fantazií.

Důvěrný nepřítel: recenze filmu

Důvěrný nepřítel: recenze filmu

Dům, který se zamiloval do Gabriely Marcinkové. Režisér Karel Janák téma nebezpečí autonomní umělé inteligence míchá s freudovskými výklady o podvědomí, ale český Black Mirror z toho bohužel nevznikl.

Upgrade: recenze filmu

Upgrade: recenze filmu

Pomsta za pomocí umělé inteligence v žánrovém překvapení z Austrálie. Akční revenge thriller se v příběhu z blízké budoucnosti potkává s cyberpunkovou sci-fi a body hororem cronenbergovského ražení.

Jan Palach: recenze filmu

Jan Palach: recenze filmu

Nadčasové memento, apelující na každého z nás. Režisér Robert Sedláček zkoumá osobnost Jana Palacha a společenské a politické okolnosti, které jej přivedly k jeho meznímu činu sebeobětování.