AVmania.e15.cz

40 sex symbolů italského filmu

Sophia Loren, Claudia Cardinale, Laura Antonelli, Ornella Muti nebo Monica Bellucci. Největší hvězdy italského filmu poodhalují závoj své nevšední krásy.

Scény s lehkým erotickým nábojem se v italském filmu začaly objevovat s nástupem neorealismu. Jednou z prvních domácích sexuálních ikon se na sklonku čtyřicátých let stala Silvana Mangano. A to díky záběrům na své nohy a poprsí ve filmu Giuseppa De Santise Hořká rýže (1949), pojednávajícím o osudech sezónních dělnic.

50 sex symbolů filmové Francie

50 sex symbolů filmové Francie

Brigitte Bardot, Catherine Deneuve, Isabelle Adjani, Sophie Marceau, Emmanuelle Béart či Eva Green. Stvořil Bůh ženu opravdu ve Francii?

V průběhu 50. let se zjevily dvě, tehdy vycházející hvězdy - Gina Lollobrigida a Sophia Loren. Ta první okouzlovala svým dekoltem ve filmech jako Fanfán Tulipán nebo Chléb, láska a fantazie. O nehynoucím půvabu té druhé, jež zasedne v sobotu v porotě České Miss, svědčí nejlépe to, že se ve svých dvaasedmdesáti letech stala titulní tváří prestižního kalendáře Pirelli na rok 2007.

V první půli šedesátých let v Antonioniho tetralogii citů (Dobrodružství, Noc, Zatmění, Červená pustina) zazářila Monica Vitti. Tuniskou rodačku s hlubokým až chraplavým hlasem Claudii Cardinale nechala většina režisérů dabovat (a to i v italštině). Teprve Federico Fellini tuto fotogenickou krásku nechal promluvit jejím vlastním hlasem ve filmu 8 ½. V roce 1968 ji Sergio Leone obsadil do svého spaghetti westernu Tenkrát na Západě, kde nezapomenutelným způsobem ztvárnila roli silné vdovy Jill.

Sedmdesátá léta jsou z hlediska otevřenosti sexuálních scén nejen v Itálii asi nejvýraznější. Svá provokativní díla točil Pier Paolo Pasolini (Saló aneb 120 dnů sodomy), Marco Ferreri (Velká žranice, Poslední žena) nebo Bernardo Bertolucci (Poslední tango v Paříži). Jejich díla bývala označovaná jako obscénní a zakazovaná. Není proto divu, že někteří z nich (Antonioni, Bertolucci) začali radši pracovat v zahraničí.

A i sedmdesátá léta měla své sex symboly. Stefania Sandrelli, Laura Antonelli, domácím divákům jistě dobře známá díky softerotické komedii mravů Bože, jak hluboko jsem klesla! (1974), a především Ornella Muti. Její výjimečnou krásu pro film objevil Damiano Damiani, který ji v jejích čtrnácti letech obsadil do snímku s příznačným názvem Nejkrásnější manželka.

Svébytný autorský film, spjatý se jmény význačných režisérů, se v osmdesátých letech ocitá částečně v krizi a ke slovu se dostává lehce pornografická tvorba italského režiséra Tinta Brasse. Svou zfetišizovanou zálibu v dámských pozadích projektoval do filmů jako Miranda, Paprika nebo Takové jsou všechny, jež českým divákům rovněž nebudou neznámé.

Erotickou star soft produkcí té doby se stala Serena Grandi, která na sebe poprvé výrazně upozornila právě v Brassově Mirandě. V jiném Brassově díle Paprika předvedla své bujné vnady herečka a modelka Debora Caprioglio, jež kromě ochoty ukazovat se v takřka každém filmu zcela obnažená proslula i skandálním románkem s Klausem Kinskim. Vztah šedesátiletého umělce se špatnou pověstí a sedmnáctileté dívky se pak otiskl i do jejich společného projektu Paganini ve víru erotických vášní z roku 1989.

Až vulgární smyslností vládla Francesca Dellera, které se s Ginou Lollobrigidou objevila v třídílné adaptaci Moraviova románu Římanka. Ztvárnila zde roli Adriany, kterou si před čtyřiatřiceti lety zahrála představitelka její matky Margherity Gina Lollobrigida.

Ze studií práv zběhla k modelingu jiná hvězda italského i mezinárodního filmu Monica Bellucci, jež je po právu považovaná za jednu z nejkrásnějších hereček všech dob. Mezinárodnímu publiku ji poprvé v úloze jedné z upírových krvavých nevěstek lásky představil Francis Ford Coppola ve filmu Dracula (1992). Hold její nevšední kráse pak složil Giuseppe Tornatore v Maléně (2000). Na ten pomalu snímaný pohyb jejích boků, když prochází po nábřeží nebo na ulicích, nezapomenete.

Kdo je aktuální sexy tváří italského filmu, si netroufám hodnotit. Ale za sebe mohu říci, že se mi velmi líbila dcera „komisaře Cattaniho“ Michela Placida Violante ve filmu Američan s Georgem Clooneym v hlavní roli.

Po francouzských kráskách se nyní před vámi otevírá galerie půvabů těch italských.

Další článek



Související články


celkem 1 komentář

Nejnovější komentáře

Nepoznaná Florinda Bolkanová,smutné. 00 18. 9. 2018, 13:53
Zobrazit diskuzi Přidat příspěvek

Další podobné články

Ten, kdo tě miloval – recenze filmu

Ten, kdo tě miloval – recenze filmu

Duchařská komedie se potkává s detektivkou v rodinné vánoční podívané režiséra Jana Pachla podle předlohy Marie Poledňákové, v níž se režisér snaží být víc „poledňákovský“ než ona sama.

Horáček, Putin a Gorbačov na festivalu dokumentárních filmů v Ji.hlavě

Horáček, Putin a Gorbačov na festivalu dokumentárních filmů v Ji.hlavě

Reflexe 22. ročníku festivalu dokumentárních filmů, který se na týden promění v místo, kde je nejen radost Myslet filmem, ale i vnímat všechny ty přesahy, které festival nabízí směrem k dění nejen v naší společnosti.

Bohemian Rhapsody: recenze filmu

Bohemian Rhapsody: recenze filmu

Oslava hudebního génia skupiny Queen a jejího frontmana Freddieho Mercuryho, jehož divokému, hédonistickému způsobu života tvůrci staví až příliš uhlazený a nekontroverzní pomník.

Climax: recenze filmu

Climax: recenze filmu

Halucinogenní peklo, v němž účastníci tanečního soustředění pod vlivem negativních emocí a kolektivní paranoie odhazují civilizační návyky a zábrany. Ve filmu provokatéra Gaspara Noého, režiséra filmu Zvrácený.

Nebezpečná laskavost: recenze filmu

Nebezpečná laskavost: recenze filmu

Důvěrná tajemství, která se mohou obrátit proti vám. Paul Feig z rozkrývání třináctých komnat vytěžil napínavý a současně zábavný thriller, plný nečekaných zvratů, který jde ve stopách filmů Zmizelá a Dívka ve vlaku.

Zlatý podraz: recenze filmu

Zlatý podraz: recenze filmu

Příběh o basketbalu, osudové lásce, rozdělené železnou oponou a životu ve stínu nacismu a komunismu. Režisér Radim Špaček ve výpravném filmu připomíná poválečný úspěch našich basketbalistů.

Řbitov zvířátek: první trailer na očekávaný horor dle románu Stephena Kinga

Řbitov zvířátek: první trailer na očekávaný horor dle románu Stephena Kinga

Až přijde válka: jak se z extrému stává mainstream [recenze filmu]

Až přijde válka: jak se z extrému stává mainstream [recenze filmu]

Nacionalistická domobrana nejen jako hra na vojáky, ale i přípravka na vstup do politiky v znepokojivém dokumentu Jana Geberta.