20× největší filmové hity z festivalu v Cannes

20× největší filmové hity z festivalu v Cannes

Kapitoly článku:


Kamasutra 3D

r. Rupesh Paul, Indie / USA 2014

Mimo oficiální program a ve 3D mohli diváci v Cannes zhlédnout adaptaci známé erotické příručky. Její autorství je připisováno mnichu Vátsjájanovi a vznikla v Indii údajně kolem 4. století před naším letopočtem.

Bollywoodská produkce vyrobila dvě verze, jednu cudnější a druhou otevřenější, takže můžete hádat, o kterou byl na světových trzích větší zájem. Režisér Kamasutry, indický režisér Rupesh Paul ale v Cannes vzbudil kontroverzi něčím jiným.

To, když zde představil potenciálním investorům svůj připravovaný projekt Vanishing Act, který by měl být inspirován událostmi kolem ztraceného malajského boeningu. Vysloužil si za něj obvinění z přiživování se na tragédií stovek rodin zmizelých obětí letu z Kuala Lumpuru do Pekingu.


Coming Home

r. Zhang Yimou, Čína 2014

Mimosoutěžně představil svou novinku i čínský režisér Zhang Yimou. Tvůrce takových filmů jako Rudé pole, Vyvěste červené lampiony, Cesta domů, Hrdina, Klan létajících dýk nebo Kletba zlatého věku.

Výpravná sága, zarámovaná lety 1920 až 1990 vypráví příběh čínského disidenta, který jako mladý před nuceným sňatkem uprchne do Ameriky. Domů se vrací o mnoho let později, je odmítnut svou rodinou a poslán do pracovního tábora.

Trailer naznačuje, že o velké emoce i uchvacující obrazy tu nebude nouze, stejně jako o režisérovy oblíbené herce. Daoming Chen si zahrál už v jeho Hrdinovi. Gong Li si vybral ještě jako studentku do Rudého pole a pak se objevila v jeho dalších filmech Vyvěste červené lampiony nebo Kletba zlatého věku. Jejich pracovní vztah přerostl v osobní, který se ale v roce 1995 rozpadl. Po osmi letech od natočení Kletby se nyní znovu setkávají nad adaptací románu The Criminal Lu Yanshi od Geling Yan.

Určitě si přečtěte

Články odjinud