15 filmů, které pobaví i rozněžní: komedie, romance, dramata

15 filmů, které pobaví i rozněžní: komedie, romance, dramata


Apokalypsa v Hollywoodu

r. Seth Rogen, Evan Goldberg, USA 2013

V nové vile herce Jamese Franca probíhá kolaudauční party, na níž se schází pestrá směsice jeho přátel. Jason Segel, Paul Rudd, Michael Cera, Aziz Ansari, David Krumholtz a mnoho dalších. Třeba Rihanna nebo představitelka Hermiony Emma Watson.

Zábava probíhá v domě i na zahradě před ním, když tu dojde k události, jež zprvu vypadá jako zemětřesení. Ukáže se ale, že to co postihlo Hollywood a posléze celý svět, není ani zemětřesení, ani invaze UFO nebo útok zombie. Ale apokalypsa biblických rozměrů.

Město je v plamenech, infrastruktura nefunguje a zem se propadá. A s ní i hollywoodské hvězdy. Zachrání se jen James Franco, Jonah Hill, Seth Rogen, Craig Robinson a Jay Baruchel, kteří se před dopady apokalypsy skryjí ve Francově betonové rezidenci. Po nebezpečné noci k nim ráno ještě přibude Danny McBride, kterého na mejdan nikdo nepozval. Asi proto, že jeho sebestředné a agresivní chování leze nejen majiteli vily na nervy.

Zásob extáze, koksu a marihuany je celkem dost, horší už to je s jídlem a hlavně vodou, která postupně dochází. Atmosféra houstne a zesiluje se už předtím neumně skrývaná ponorková nemoc a nevraživost mezi jednotlivými zachráněnými přáteli. Sami o sobě a my jako diváci o nich se dozvídáme věci, které měly zůstat radši skryté.

Samotný děj je poměrně triviální. To, čím film nejvíc baví, je způsob, kterým si známí herci utahují sami ze sebe a své mediální slávy. Herci vycházejí vstříc představám, živeným bulvárem, o tom, jak žijí hollywoodské hvězdy a jak se baví. A dovádí tyto představy do extrému.

Situace ohrožení okolní apokalypsou pak slouží k tomu, aby se lépe vybarvily jejich charaktery. Ve stupňujících se hádkách a konfliktech se obnažuje jejich malichernost, zbabělost, povýšenost, pokrytectví a další negativní vlastnosti, na něž si vzpomenete.

Seth Rogen příběh napsal a zrežíroval se svým přítelem z dětství, scenáristou Evanem Goldbergem (Superbad, Travička zelená). Kombinuje humor konverzační a situační do podoby, v němž se narážky na tělní tekutiny snesou s mnohem sofistikovanějším způsobem zábavy, plné aluzí a narážek na předchozí tvorbu herců. Dialogy jsou vtipně napsané a záleží opravdu jen na vaší míře vkusu, jestli vám tento „apatowovský“ nebo „rogenovský“ humor sedí.

Mezi nejlepší scény patří ta s Emmou Watson, která se vrátí do vily, kde chce nalézt útočiště. Přítomnost křehké Hermiony v čistě mužské společnosti zároveň pány vybudí k debatě o hypotetické možnosti jejího znásilnění. Drobná Emma ji uslyší a reaguje na ni se sekerou v ruce.

Do satirické polohy se snímek dostává v závěru, kdy herci přemýšlí, jak se jejich zhýralá a sobecká ega dostanou v paprscích světla do nebe a zachrání se tak před postupující apokalypsou. Hodně to vypovídá o ryze účelovém přístupu ke křesťanství nebo náboženství vůbec v myslích mnoha lidí.

Určitě si přečtěte

Články odjinud