Asi tak. Monitory jsou primárně pro hudebníky a studia. Jsou mezi nimi rozdíly, a poměrně velké, ale správně by měly mít neutrální zvuk, aby člověk věděl, co dělá, když mixuje. Jsou určeny k blízkému poslechu, jsou těžší, mechanicky odolnější, v každé bedýnce je samostatný zesilovač , vstupy, nastavení – a to vše něco stojí. Někteří lidi si je kupují k PC jako lepší aktivní bedny. Naproti tomu mikrosystémy jsou určené pro poslech, bedýnky nemusí být tak robustní, veškerá elektronika je v jedné krabičce. Poslech je zábavnější, ne tak analytický.
Takže drtivé většině lidí zní lépe a nabídne (pro ně) lepší poměr cena/výkon. Je to podobné, jako profesionální analytická sluchátka, na kterých okamžitě odhalíte nekvalitní nahrávku. Někteří audiofilové pak končí u to, že poslouchají nikoliv co se jim líbí, ale co je dobře nahrané. Proto bych normálnímu člověku raději doporučil dobrý mikrosystém. I kvůli komfortu. Pokud má někdo zájem near field monitory, tak by si je měl někde v klidu poslechnout, aby věděl, do čeho jde.