Alita: Bojový Anděl, Ad Astra, Muži v černém: Globální hrozba, Gemini Man, Terminator 6, Star Wars: Episode IX, John Wick 3 - Parabellum, Hobbs & Shaw. Druhá ochutnávka nejatraktivnějších titulů letošního roku.
V prvním výhledu na rok 2019 jsme se zaměřili na komiksové adaptace, které dnes tvoří hlavní proud hollywoodské zábavy. V tom druhém vám přinášíme výběr titulů z žánrových vod divácky neméně vyhledávaných a to sci-fi a akčních filmů.
Podobně jako v případě předchozího výběru se vám snažíme přinést informace o tom, jaké by tyto filmy mohly být a co by mohlo být jejich obsahem, přestože informace o nich jsou hodně kusé. U většiny z nich dosud nebyl zveřejněn trailer, ani synopse a tak částečně pracujeme se zákulisními spekulacemi, u nichž potom uvidíme, zda se potvrdí. Je to hra a jako takovou ji přijměte.
Sci-Fi
Alita: Bojový Anděl
r. Robert Rodriguez, USA, 2019
V postapokalyptické budoucnosti 26. století je lidská společnost na vrcholu technologických možností. 300 let po společenském kolapsu a velké válce není nijak neobvyklé být kyborgem. Lidé jsou modifikováni, vylepšováni podle potřeby.
V této době kybernetický doktor Dr. Dyson Ido (Christoph Waltz) nalezne na robotickém vrakovišti, kde pátrá po nepoužívaných částech kyborgů, neznámého poničeného kyborga s tváří čtrnáctileté dívky. Alita (Rosa Salazar) si nemůže vzpomenout, kým je nebo odkud pochází. Nezná svůj úděl. Ale doktor Ido přesně ví, s kým má tu čest. Alita je stvoření z dob temna a beznaděje. Je to bojový anděl, který dokáže světu pomoci přerušit éru smrti a destrukce, kterou zde započal Tiphares.
Se životem vrstevníků Alitu seznamuje Hugo (Keean Johnson), mladý rebel s motorkou, který ji od prvního setkání mimořádně imponuje. Díky své zvědavosti pozná Alita i odvrácenou stránku města Iron City, v němž s doktorem Idem žije. Fyzickou konfrontací se zdejším podsvětím v sobě objeví mimořádné, smrtící schopnosti.
Stává se lovkyní lidí a za odměnu likviduje nebezpečné kriminálníky, k čemuž jí pomáhá její výcvik bojového umění. V tu chvíli se dostane do hledáčku skupiny nájemných zabijáků, kteří terorizují město. Ti dostanou za úkol ji najít a zničit.
A jak to už u kyborgů s nejasnou identitou bývá, brzy začne v rámci akčního příběhu objevovat sebe sama a své ztracené vzpomínky. A také svůj úděl, spočívající v tom, že ona jediná dokáže bojovat proti nepřátelskému městu Tiphares.
Na tuto komiksovou látku podle manga předlohy Yukita Kishiry Battle Angel Alita měl už před deseti lety zálusk James Cameron. Dal ale nakonec přednost natáčení Avataru a nyní se u tohoto filmu objevuje v pozici hlavního producenta a autora scénáře, režii přenechal Robertu Rodriguezovi.
Oba společně čekali i na to, až vývoj technologie umožní vytvořit fotorealistickou manga postavu, zasazenou do skutečného světa. Herečce Rose Salazar tato digitální technologie zvětšila oči do podoby, známé z manga předlohy. Alita v ulicích futuristické metropole pronásleduje záporáky a poznává lásku v kombinaci kyberpunkové akční podívané a romance, určené pro teenagery.
Chaos Walking
r. Doug Liman, USA, 2019
Ve stopách teenagerských dystopií sériového typu, jako jsou Hunger Games, Divergence nebo Labyrint, kráčí i další série podle předlohy amerického spisovatele, novináře, scenáristy a televizního producenta, žijícího v Londýně, Patricka Nesse (1971).
Ten se jako scenárista podílel už na adaptaci své knihy Volání netvora: Příběh života a činí tak i v případě filmového zpracování prvního dílu jeho Trilogie Chaos (anglicky Chaos Walking), která vycházela v letech 2008 - 2010.
Tato série vypráví příběh dvou dětí, Todda Hewitta a Violy Ead. V prvním díle, pojmenovaném Hlas nože, společně tyto děti prchají před armádou z Prentisstownu, která postupně dobývá celý Nový svět. Ve druhém díle Temný ráj vypukne občanská válka mezi stoupenci prezidenta Prentisse a vzbouřenci, kteří si přezdívají Odpověď. A v tom posledním Válka Hluku se rozpoutá závěrečná bitva mezi lidmi a domorodými obyvateli planety, Sádráky.
První díl nás zavádí na kolonizovanou planetu, pojmenovanou Nový svět, kde je malé městečko Prentisstown, které jako jediné přežilo válku s původními obyvateli planety, Sádráky. Ti na lidi během války vypustili viry, které pozabíjely všechny ženy a zapříčinily, že všichni muži a zvířata na planetě mají svůj Hluk, což jsou jejich myšlenky, které jsou volně slyšitelné.
Do toho světa už se narodil Todd Hewitt (Tom Holland), kterému chybí jeden měsíc do doby, než se stane mužem. Mužem se v Novém světě, kde má rok třináct měsíců, stává kluk ve svých třinácti letech. Todd žije na farmě se svými adoptivními rodiči Benem Moorem (Demián Bichir) a Cillianem Boydem (Kurt Sutter), kam si pro něj přijde Davy Prentiss mladší (Nick Jonas), synem starosty Prenstisstownu (Mads Mikkelsen).
Todd se před starostovými muži ocitá na útěku, během něhož potkává dívku Violu Eade (Daisy Ridley) z průzkumné lodi nových osadníků, kteří přilétávají na planetu. Při přistání se ovšem něco poškodilo, rodiče dívky havárii nepřežili a tak tu dívka zůstala sama na zcela neznámé planetě. Ostatní obyvatelé v čele s šíleným knězem Aaronem (David Oyelowo) je pronásledují a oni postupně poznávají pravdu o fungování Nového světa.
Původním scenáristou této young adult fantasy byl Charlie Kaufman a režie se měl ujmout Robert Zemeckis. Ten nakonec skončil v pozici producenta a režie byla svěřena Dougu Limanovi, který natočil filmy Agent bez minulosti, Mr. & Mrs. Smith, Na hraně zítřka či Barry Seal: Nebeský gauner.
Liman do hlavních rolí obsadil dvojici, známou z jiných populárních sérií. Toma Hollanda, který hraje nového Spider-Mana a Daisy Ridley z nových dílů Star Wars. Kaufmanova verze scénáře byla odmítnuta, tak uvidíme po zveřejnění traileru, jak bude tento film vypadat.
Ad Astra
r. James Gray, USA / Brazílie, 2019
Režisér James Gray (Noc patří nám, Milenci, Pokrevní pouto) ve svých filmech vsází na atmosféru a pomalejší tempo vyprávění. Dobře to bylo vidět na jeho předchozím biografickém snímku Ztracené město Z, od kterého diváci očekávali něco na způsob Indiana Jonese nebo Mumie.
On ale přišel s mixem dobrodružného, rodinného a válečného dramatu, který se opíral o dobré herecké výkony a podmanivou kamerou. Tu měl na starosti Darius Khondji (Sedm, Svůdná krása), který v kulisách deštného pralesa rozehrál obrazy podobné uhrančivé zkázy jako Francis Ford Coppola v Apokalypse. Natáčení na klasickou pětatřicítku přispělo k zdání filmu, jaké se dnes už netočí a jimž se dařilo v sedmdesátých letech, kdy Hollywood zažíval své nejsvobodnější období z hlediska volnosti autorské tvorby.
I ve svém novém snímku Ad Astra si Gray vybral kameramana té nejvyšší kvality, což Hoyte van Hoytema ukázal ve filmech Ona, Interstellar, Spectre a především pak ve válečném Dunkerku, za nějž byl nominován na Oscara.
Letecké scény v Dunkerku, snímané z pohledů bojujících, kdy kamery s vysokým rozlišením namontoval na trupy reálných Spitfirů, budou kameramanovi jistě dobrou průpravou pro nový film. Stejně jako ty v Interstellaru, kde jsme si díky jeho umu mohli vychutnat onu audiovizuální symbiózu obrazu a zvuku, v níž planety a kosmické stanice po kubrickovsku doslova tančily.
Vizuální stránka tedy budou určitě silnou zbraní Grayova nového filmu, který se hlásí k linii přemýšlivých sci-fi z ranku právě Interstellaru. Hlavní hrdina, vesmírný inženýr Roy McBride (Brad Pitt), se v něm vydává na planetu Neptun. Jde tak ve stopách svého otce, astronauta (Tommy Lee Jones), který podnikl před dvaceti lety stejnou vesmírnou cestu, z níž se už nevrátil.
Lehce autistický Roy chce vypátrat, co se s ním stalo a současně přinést poznatky o mimozemské civilizaci na Neptunu, což byl původní záměr letu jeho otce. Při cestě na kraj sluneční soustavy pak začíná odhalovat tajemství, které ohrožuje přežití naší planety.
Muži v černém: Globální hrozba
r. F. Gary Gray, USA, 2019
Muži v černém jsou populární sérií, jejíž tři díly (1997, 2002, 2012) natočil režisér Barry Sonnenfeld. Nyní se tato série dočkala restartu s novými hrdiny a novým režisérem. Tím je F. Gary Gray (Loupež po italsku, Ctihodný občan, Straight Outta Compton), který natočil dosud poslední díl Rychle a zběsile 8.
Postavy agentů J (Will Smith) a K (Tommy Lee Jones) jsou tedy minulostí a na jejich místo přicházejí noví agenti H (Chris Hemsworth) a M (Tessa Thompson), kteří nás budou chránit před šmejdem z vesmíru. H je britský agent a M jeho zámořská kolegyně. Společně pak budou čelit dosud největšímu globálnímu ohrožení: zákeřnému dvojitému agentovi v organizaci Mužů v černém.
Jejich představitelé se už potkali ve filmu Thor: Ragnarok, kde Tessa Thompson ztvárnila Valkyrii, která se spolu s Thorem, Lokim a Hulkem snažila zabránit Ragnaroku. Ve čtvrtých Mužích v černém ztvárňuje novou kadetku MIB, která působí velmi sebevědomě. To bude vytvářet třecí plochy s jejím zkušenějším parťákem H.
Liam Neeson se jako šéf MIB zapojí do akce i bude vystupovat jako klidná síla v pozadí a Emma Thompson zde dostane větší prostor než ve třetím dílu jako agentka O. Hlavní záporačku Rizu s mimozemskou DNA si zahraje Rebecca Ferguson.
Čekat můžeme oddechovou akční sci-fi komedii, stavící na podobných ingrediencích jako minulé díly. Tedy na parťácké chemii mezi dvojící agentů, všemožných bondovských udělátkách a bondovské akci, stylových zbraních a samozřejmě na roztodivných mimozemšťanech.
Gemini Man
r. Ang Lee, USA, 2019
Původem tchajwanský režisér Ang Lee (Rozum a cit, Ledová bouře, Jízda s ďáblem, Hulk, Touha, opatrnost) v minulosti dokázal, že umí stejně dobře zacházet s látkami intimními i těmi výpravnými. Je držitelem dvou režijních Oscarů za filmy Zkrocená hora a Pí a jeho život a jednoho za nejlepší zahraniční film, což byl Tygr a drak.
Ang Lee je empatickým adaptátorem literárních látek a zároveň v dobrém slova smyslu univerzálním režisérem, který je schopen se ctí dostát rozličným žánrovým výzvám. Jeho počiny jsou osobité, a pokud bych pro ně měl najít nějaké spojující hodnocení, vystihující jejich společné znaky, použil bych přívlastky citlivé, subtilní a emocionální.
O tom, že rád zkouší nové výzvy a žánry, svědčí jeho nejnovější titul Gemini Man, který by měl být akčním sci-fi thrillerem. O tomto projektu se v Hollywoodu mluví už více jak dvacet let a původně ho měl někdy na konci devadesátých let pod producentskou taktovkou Jerryho Bruckheimera natáčet Tony Scott.
Výroba se ale odkládala kvůli tomu, že úroveň vizuálních efektů nebyla taková, jakou si tvůrci představovali. V roce 2016 společnost Skydance tento projekt odkoupila od Disneyho a ve spolupráci s Paramountem ho svěřila Ang Leemu, přičemž Jerry Bruckheimer u něho zůstal jako producent.
Digitální triky byly svěřeny společnosti Weta Digital, založené Peterem Jacksonem a hlavní role velké hvězdě v podobě Willa Smithe. Ten by si zde měl zahrát stárnoucího profesionálního zabijáka Henryho Brogena, kterého se rozhodnou jeho nadřízení z Národní bezpečnostní agentury NSA zbavit poté, co oznámí, že odchází do důchodu.
Odstranit ho má jeho mladší naklonované já, které je fyzicky zdatnější, rychlejší, silnější a schopné předvídat každý jeho krok. Tím, kdo na Henryho tento klon pošle, je Clay Varris v podání Clivea Owena. Jde tak po Valerianovi a městu tisíce planet o jeho další zápornou roli v akčním sci-fi filmu.
Scénář napsal David Benioff (25. Hodina, X-Men Origins: Wolverine, Bratři, seriál Hra a o trůny), hlavní ženskou roli si zde zahraje Mary Elizabeth Winstead a už teď je jisté, že sci-fi od Ang Leeho bude určitě zajímavá.
Terminator 6
r. Tim Miller, USA, 2019
Režisér Tim Miller před třemi lety debutoval prvním Deadpoolem. V něm využil prolomení čtvrté stěny mezi postavou a divákem k zábavnému komentování pravidel komiksového žánru. Neutahoval si ale jen z komiksových látek a popkultury obecně, ale i ze sebe samého, když se v úvodních titulcích představil jako přeceněný blb.
Zda tento ironický, zcizující způsob vyprávění uplatní i ve svém druhém celovečerním filmu, je otázkou. Navazuje jím totiž na slavnou sci-fi sérii, započatou v roce 1984 prvním Terminátorem. Toho natočil, stejně jako dvojku Den zúčtování (1991), James Cameron, který je s novým dílem spjat nejen jako producent, ale i jako spoluscenárista.
A už teď slibuje, že by se tento díl mohl stát základem nové trilogie, která bude navazovat na jeho dvojku a ignorovat zbývající tři filmy z této série, které on nerežíroval. Jak bude tato provázanost s prvními dvěma díly vypadat a zda se jedenasedmdesátiletý Arnold Schwarzenegger vrátí jako hodný nebo zlý Terminátor, tedy ten, který bude někomu poskytovat ochranu, nebo po někom jako zabiják z vesmíru půjde, tvůrci drží pod pokličkou.
Tipl bych si na první možnost, kdy bude vystupovat jako zestárlý T-800, ale uvidíme. Spolu s ním se vrací i představitelka Sarah Connor, dvaašedesátiletá Linda Hamilton, ale jinak bude příběh postaven na nových postavách a novém Terminátorovi, kterého si zahraje Gabriel Luna.
V příběhu, který se má se odehrávat v Mexico City a na americko-mexické hranici, se ve válce lidí a strojů ocitne hlavní hrdinka Dani Ramos (Natalia Reyes), spolu se svým bratrem Danim (Diego Boneta) a otcem. Všichni tři bydlí v dělnické čtvrti a pracují v autodílně. Vojenskou zabijačku z budoucnosti Grace, která je hybridem mezi člověkem a terminátorem, ztvární Mackenzie Davis. Zřejmě ona by mohla být hlavní záporačkou. Syna Sarah Connor Johna si zahraje Jude Collie.
Celkově je z „latino“ obsazení i zasazení příběhu na americko-mexickou hranici patrné, že se tvůrci prostřednictvím filmu budu chtít vyjádřit k politice prezidenta Trumpa a jeho prosazování stavby zdi na této hranici.
Tim Miller slibuje, že příběh bude víc odkazovat k realitě a že nebude jen o akčních soubojích lidí a kyborgů, ale také o emocích. Jeho významným tématem by měl být náš vztah k technologiím s umělou inteligencí, na nichž se stáváme čím dál víc závislejšími a ony si nás tak podrobují i bez boje.
Star Wars: Episode IX
r. J.J. Abrams, USA, 2019
Po dvou letech a opět v předvánočním čase se objeví jeden z nejočekávanějších filmů roku. Novou trilogii zakončí režisér, který ji otevíral. Tedy J.J. Abrams, který si tak dobře poradil i s restartem konkurenční Star Trek ságy.
Ve filmu Síla se probouzí, což byl celkově sedmý a zároveň první díl třetí řady vesmírné ságy Star Wars přišel s dokonale vyladěným fanouškovským filmem, v němž zmizelo to, co příznivce ságy štvalo a naopak se vrátilo to, co na ní vždy obdivovali.
Režisér představil nové postavy a zasadil je do světa starých konfliktů, spojených s vyhrocenými rodinnými vazbami. Emočním středobodem vyprávění se proto stal Han Solo, který s generálkou Leiou rozehrál bolestné téma vztahů rodičů a dětí. Že to schématem vyprávění hodně připomínalo původně první, v řazení ale čtvrtou epizodu Nová naděje, jistě netřeba připomínat.
V osmičce Poslední z Jediů se režiséru Rianu Johnsonovi podařilo částečně oprostit od nostalgie předchozího dílu. Postavy zde působily plastičtěji, jinak dál rozvíjel darthvaderovské téma i feminní charakter sedmičky.
Devítku měl původně režírovat Colin Trevorrow (Jurský svět), ale nakonec dalo studio Disney přednost osvědčenému Abramsovi, který se spolu s Chrisem Terriem (Argo, Batman vs Superman: Úsvit spravedlnosti, Liga spravedlnosti) stal i autorem scénářem. Za kameru se postavil jeho dvorní kameraman Daniel Mindel, který s ním spolupracoval už na sedmičce. Oproti ní bude ale novinka natáčená na 65mm film jako první film z této sérii.
Bližší informace o ději studio úzkostlivě tají, jisté je, že časový odstup od předchozí epizody bude větší než v případě sedmičky a osmičky. Ty na sebe bezprostředně navazovaly, tady půjde asi o roční prodlevu. Jaký bude podtitul filmu, také zatím není známo. Původně se pokračování mělo jmenovat Black Diamond, což vyvolalo spekulace, že se v něm objeví černý světelný meč, známý ze seriálů Klonové války a Povstalci. Nyní je tam jako pracovní název uveden „trIXie“.
Z postav nové trilogie se vrátí Rey (Daisy Ridley), Poe (Oscar Isaac) a Finn (John Boyega), kteří budou stát proti Kylo Renovi (Adam Driver) a jeho rytířům. Větší roli by měla mít Billie Lourd v úloze Connix. Herečka je dcerou Carrie Fisher, která před třemi lety zemřela. Postava generálky Leii se v devítce přesto objeví a to za pomoci nepoužitých záběrů z epizody VII, které tvůrci se souhlasem její dcery do vyprávění vloží tak, aby vzdali hold její památce a nejslavnější roli.
Stejně tak se znovu setkáme s Markem Hamillem jako Lukem Skywalkerem, i když jeho postava minule zemřela. Otázkou je, v jaké podobě. Po šestatřiceti letech si pak roli Landa Calrissiana zopakuje Billy Dee Williams, který se objevil v páté a šesté epizodě Impérium vrací úder a Návrat Jediho. Nostalgie tak bude i nadále plnit funkci spojovacího mostu mezi generacemi diváků této ságy.
Akční filmy
Mrazivá pomsta
r. Hans Petter Moland, Velká Británie, 2019
Vítejte v Kehoe, luxusním lyžařském středisku, kde se teplota drží na mínus deseti stupních. Policie toho tady nemá moc na práci, dokud za podivných okolností nezemře syn řidiče sněžného pluhu Nelsona „Nelse“ Coxmana (Liam Neeson).
Stane se tak v den, kdy byl Nels krátce předtím v pompézním lyžařském městě v Coloradu oceněn titulem Občan roku. A to za práci pro své spoluobčany, jimž každý den proráží cestu do práce nebo domů. Tuto práci vnímá jako velmi zodpovědnou a váží si jejího ocenění.
Klidný život Nelse a jeho manželky Grace (Laura Dern) se synovou smrtí ze dne na den obrátí vzhůru nohama. Nels chce na vlastní pěst vypátrat, co se stalo, protože nevěří policejní verzi, že se předávkoval. Jeho smutek se postupně mění na hněv. To, když zjistí, že jeho syn byl zavražděn na objednávku drogového bosse, přezdívaného Viking (Tom Bateman).
Od té chvíle nedokáže myslet na nic jiného, než na pomstu. Vyzbrojen těžkou technikou a vědomostmi z detektivních románů začne po jednom likvidovat členy drogového kartelu. A nehodlá v tom přestat, dokud se nedostane na samotný vrcholek zločinecké pyramidy.
Drogový král postupně záhadně přichází o své zabijáky a Nels se pomalu mění z příkladného občana v chladnokrevného mstitele, který nedovolí ničemu a nikomu, aby mu stál v cestě. Sníh na svazích kolem města tak postupně začne měnit svou barvu ze zářivě bílé na krvavě červenou.
Jeho trestní výprava má také svůj vedlejší efekt, když rozpoutá válku mezi gangem amerických indiánů, vedených Bílým býkem (Tom Jackson), o němž se Viking domnívá, že nechal oddělat jeho tři muže a tím Vikingovým. Vše vyvrcholí masivním střetem, ze kterého nikdo nevyjde bez újmy.
Mrazivá pomsta je akční thriller, plný napětí, překvapivých zvratů a černého humoru, který odkazuje k tvorbě bratří Coenů. Norský režisér Hans Petter Moland (1955) už ve svých předchozích filmech (Aberdeen, Bezva chlap, Vzkaz v láhvi) dokázal, že umí pečlivě budované napětí ve vhodnou chvíli zředit po čertech suchým nebo černým humorem.
Mrazivá pomsta je navíc remakem jeho vlastního snímku Boj sněžného pluhu s mafií (2014), na němž spolupracoval se švédským hercem Stellanem Skarsgårdem. Dle traileru to vypadá, že si v něm bude mohutně utahovat z gangsterských klišé, včetně typologie těchto gangsterů.
John Wick: Chapter 3 - Parabellum
r. Chad Stahelski, USA, 2019
Režisér Chad Stahelski jde s Keanu Reevesem a postavou Johna Wicka už od prvního dílu. Jejich tvůrčí partnerství ale začalo už mnohem dřív. Tento původně kaskadér a herec malých roliček s Reevesem spolupracoval jak na Constantinovi, tak na Matrixu, kde mu dělal dubléra v náročných bojových scénách (závěrečná bitva v dešti). Vzniklo z toho přátelství, parťáctví, které se promítlo do teď už trilogie o Johnu Wickovi.
Chad Stahelski se přitom ukázal být šikovným realizátorem akčních scén. V jedničce Johna Wicka se nebál brutálních full contact soubojů a přestřelek zblízka, po nichž končili zabijáci s prostřelenou hlavou na dlažbě. Byla v tom nadsázka, ale i otisk staré dobré hongkongské školy, tak ji definoval svým „krvavým baletem“ John Woo.
Ve dvojce byly akční scény opět choreograficky na výši. Ladná elegance asijského krvavého baletu si v nich podávala rukou s bourneovskou syrovostí a zemitostí. Režisér navíc tyto akční scény povýšil až na jakýsi umělecký zážitek, když je zasadil do lokací jako je Muzeum moderního umění.
Trojka na události předchozího dílu přímo navazuje. John (Keanu Reeves) minule porušil základní pravidlo fungování zločineckého světa a to, že na neutrální půdě luxusního hotelu pro hitmany se nezabíjí. Teď si za to nese následky. Na jeho hlavu je vypsaná tučná odměna ve výši 14 milionů dolarů a po krku mu jdou zabijáci doslova z celého světa.
Uchyluje se proto na Střední východ, kde potkává starou známou, půvabnou vražedkyni Sofii (Halle Berry), u níž najde pomoc. Další novou postavou ve vyprávění je ruská Romka, zvaná Ředitelka (Anjelica Huston), která je ředitelkou tajné mezinárodní organizace High Table, jejíhož významného člena na půdě hotelu minule zabil.
Ředitelka se podílela na Johnově zabijácké výchově a drží nad ním i nadále ochranu. Spolu s ní se tak prohlubuje pohled nejen do Johnovy minulosti, ale i do fungování tohoto světa nájemných vrahů. V něm se objeví postavy již známé, jako je manažer hotelu Continental Winston (Ian McShane), který Johnovi na útěku pomůže, recepční Charon (Lance Reddick) nebo vůdce podzemního hnutí Bowery King (Laurence Fishburne), u něhož našel zastání minule.
Hlavním záporákem, který půjde Johnovi po krku, bude Zero (Mark Dacascos), který spolu s postavou, již ztvární Asia Kate Dillon, budou představovat členy kriminální rady, která rozhoduje o chodu zločineckého podsvětí. Podíváme se také do Japonska, kde si Hiroyuki Sanada zahraje šéfa japonské mafie.
Zločinecký svět se tak bude dál rozšiřovat a spolu s ním i možnosti, jak v něm rozehrát choreograficky nápadité akční scény. Trailer s motorkami, auty, koněm nebo dvěma psy, které patří Sofii, dává na srozuměnou, že Chad Stahelski chce potvrdit svou pověst jednoho z nejlepších akčních režisérů současnosti.
Hobbs & Shaw
r. David Leitch, USA, 2019
Dvojice Chad Stahelski a David Leitch, která natočila prvního Johna Wicka, se po něm rozdělila. První jmenovaný v režii filmů s touto postavou pokračuje, David Leitch se vydal vlastní cestou, na níž už dospěl k třetímu samostatnému filmu.
Těmi předchozími byli Atomic Blonde: Bez lítosti a druhý Deadpool. Leitch, který dlouhá léta předtím působil jako koordinátor kaskadérů, jenž se podílel na filmech jako Klub rváčů, Matrix Revolutions, 300: Bitva u Thermopyl, Bourneovo ultimátum nebo Jupiter vychází, v nich zúročil svůj talent pro vytváření bojových choreografií, založených na fyzické akci.
To se mu bude hodit i u spin-offu série Rychle a zběsile, který má být kromě akčních scén postaven na parťácké chemii dvojice Dwayne Johnson a Jason Statham. Od hlavní série, která vzešla z prostředí pouličních závodů a časem se posunula někam k bondovským vyprávěcím schématům, plným nadsázky, by se ale měl tento film odlišovat.
Od šestky bylo v sérii Rychle a zběsile čím dál patrnější, že každý další díl se v přepálenosti akce snaží překonat ten předchozí, až se zcela vzdálily realitě. V Hobbs & Shaw režisér zavelel návrat zpátky na zem, k větší realističnosti, drsnosti a dramatičnosti.
Ta bude dána i hlubším prokreslením rodinného zázemí obou hlavních postav. V případě Lukea Hobbse (Dwayne Johnson) by mělo jít o jeho matku, dceru a pětici bratrů, u Deckarda Shawa (Jason Statham) pak o jeho sestru Hattie (Vanessa Kirby), která pracuje jako agentka britské MI-6.
Význam rodiny byl v hlavní sérii vždy zdůrazňován, tady půjde přímo o tu biologickou. Automobilové honičky z vyprávění nezmizí, ale přednost dostane špionážní práce, která se podepisuje na napjatých vztazích mezi postavami nejen rodinného okruhu. To opět souvisí s tím, jak se změnil společenský status původně pouličních závodníků a profesionálních lupičů, kteří stáli na opačné straně zákona než strážci pořádku, jimiž se postupně stali.
Záporáka Brixtona si zahraje Idris Elba, jehož příchod na scénu by podobně jako v sérii Mission: Impossible měl souviset s nějakým selháním nebo proviněním, kterého se agenti Hobbs a Shaw v minulosti dopustili. Brixton má britský původ a jde o mezinárodního teroristu, který se obléká vždy do černé.
V Londýně se také odehrává podstatná část děje, stejně jako na Havaji, kam se přesuneme za rodinou Hobbsovou. Celkově čekejme, že vyprávění bude mít víc charakter špionážního dobrodružství než filmy z hlavní série.
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na devíti webech.
Vyzkoušet za 1 Kč
Nebo samostatné Živě Premium