AVmania.e15.cz

10× filmové hity roku 2016: komedie a dramata

Zoolander 2, Hitler v současném Berlíně, George Clooney v Coenovic Ave, Caesar!, Smrt panen na turecký způsob i Penélope Cruz v Ma Ma. Druhá ochutnávka toho nejlepšího z letošní filmové nabídky.
10× filmové hity roku 2016: komedie a dramata

Stejně jako v předchozích letech, tak i letos jsme pro vás připravili výběr nejatraktivnějších titulů, jež se v roce 2016 objeví v našich kinech. V prvním speciálu jsme se zaměřili na sci-fi a komiksové adaptace, ten druhý věnujeme komediím a dramatům.

10× nejočekávanější filmové hity roku 2016: komiks a sci-fi

10× nejočekávanější filmové hity roku 2016: komiks a sci-fi

Návrat Kapitána Ameriky i X-Menů, Batman vs. Superman, Deadpool, Sebevražedný oddíl, pokračování Dne nezávislosti, spin-off Star Wars i režijní přesedlání ve Star Treku.

A začněme tituly zábavnými. Derek Zoolander (Ben Stiller) a jeho kámoš Hansel (Owen Wilson) se po patnácti letech vrací k postavám mužských modelů, kteří se pod vedením vyšetřovatelky s tváří Penélope Cruz snaží zjistit, kdo vraždí showbyznysové celebrity. Špionážní ráz bude mít i mise Marka Stronga a Sachy Barona Cohena (Borat, Brüno), kteří ztvární dva typově i intelektově zcela odlišné bratry Grimsbyovi.

George Clooney v Ave, Caesar! počtvrté spolupracuje s bratry Coenovými na satirickém pohledu do zákulisí natáčení hollywoodských velkofilmů v padesátých letech, kdy probíhal nechvalně známý mccarthyovský hon na čarodějnice.

Rumunská nová vlna nenabízí jen tíživá dramata, ale i ironické společenské komedie jako Poklad. Vztahovou satiru, jež jde ruku v ruce s tou společenskou či politickou, objevíte v černohumorné alegorii Humr, kde vám Colin Farrell a Rachel Weisz naznačí, jak autoritativní společnosti přistupují k fenoménu singles.

A v adaptaci bestselleru Už je tady zas ožívá samotný Adolf Hitler, který se v roce 2011 probouzí v Německu na místě, kde měl skonat. Režisér David Wnendt se od satiry na mediální a politickou scénu skrze improvizované pasáže dostává k mnohem obecnější výpovědi o tom, jak nás naše předsudky a obavy ženou znovu do náručí populistických vůdců Hitlerova ražení.

Už je tady zas by mohlo dobře zarezonovat i v naší společnosti, jejíž vrcholní političtí představitelé a jejich dvorní šašci se uchylují k rétorice třicátých let a snaží se znovu někoho vylučovat z národa, na jehož straně údajně nestojí. A to už se plynule dostáváme k filmům dramatickým v tomto výhledu na rok 2016.

Společensko-politické téma je přítomné jak ve vítězném filmu loňského Berlinale Taxi Teherán, který režisér Jafar Panahí ilegálně natáčel v íránských ulicích, tak v dramatu Mustang o pěti sestrách na tureckém venkově, pro něž se jejich domov stává něčím mezi patriarchálním incestním vězením a továrnou na výrobu manželek.  

Jak vypadají dánská „dogmatická“ dramata, většina z vás ví z filmů Larse von Triera nebo Thomase Vinterberga. Jejich ženskou protiváhou je režisérka Susanne Bier, která ve Druhé šanci přichází s emočně vypjatým psychologickým thrillerem, z něhož nebude dobře na duši i těle nejen ženám-matkám. Jiný velikán evropského filmu, španělský režisér Julio Medem (Sex a Lucía) se po letech v Ma Ma konečně spojil s Penélope Cruz, aby přišli s melodramatem o umírání i nové naději v podobě života, který se rodí.

Komedie


Zoolander No. 2

r. Ben Stiller, USA, 2016

Americký herec (Něco na té Mary je, série Fotr je lotr), komik a režisér (Bolestná realita, Tropická bouře, Walter Mitty a jeho tajný život) Ben Stiller postavu světového manekýna Dereka Zoolandera poprvé představil v krátkém filmu z roku 1996. Už tehdy se vyznačoval dokonalým vzhledem, dlouze nacvičovanými pohledy a omezenou mozkovou kapacitou, tedy vlastnostmi, jež mu dovolují uspět právě jen v módní branži.

V roce 2001 přišel do kin celovečerní film, v němž se Ben Stiller se zcela vážnou tváří převtělil v naprosto tupého topmodela, který je zlotřilými šéfy módního průmyslu zneužit k jejich zákeřným účelům. Až tak, že po vymytí mozku málem zavraždí premiéra Malajsie.

Patnáct let starý Zoolander si vydobyl takřka kultovní postavení a fanoušci volali po jeho pokračování. To přichází letos a scenáristicky se na něm podílí čtveřice Justin Theroux, Ben Stiller, Nicholas Stoller a John Hamburg. S Therouxem už Stiller spolupracoval na Tropické bouři, která přišla se skvělou satirou na svět hollywoodského pozlátka. Režie se, tak jako v případě jedničky, chopil sám.

Derek Zoolander (Ben Stiller) a Hansel (Owen Wilson) jsou po událostech prvního filmu přáteli. Uběhlo deset let a oběma už ve světě mužského modelingu příliš pšenka nekvete. Na módních molech, jež znamenají svět, teď sklízí úspěch androgynní model, známý jako All, tedy Všechno (Benedict Cumberbatch).

A Derek s Hanselem jsou pro módní byznys v jeho světle nezajímaví, odepsaní, mrtví. Mrtvé (ale v pravém slova smyslu) začínají být i vybrané hudební celebrity, jejichž násilné konce spojuje jeden zvláštní detail. Každého z nich našla policie s grimasou, kopírující jeden z unikátních pohledů Dereka Zoolandera,

Když takhle dopadne i Justin Bieber, rozhodne se hlavní a velmi sexy vypadající vyšetřovatelka Melanie Valentina (Penélope Cruz) pro velmi odvážný, leč také naprosto zoufalý pokus. Angažuje Dereka a Hansela a ti mají coby tajní agenti infiltrovat svět těch nejblyštivějších celebrit a najít v něm vraha dřív, než bys řekl Gaga.

Aby jejich mise byla ještě o něco složitější, z vězení se právě dostal zlosyn Mugatu (Will Ferrell), který se za mřížemi doučil vše, co má umět správný záporák, a navíc tam pro Hansela a Dereka uchystal velmi brutální pomstu. Přehlídková mola budou už zase hořet.

Kromě nekorektního a satirického humoru, který si bude utahovat jak ze světa showbyznysu, tak ze špionážních dobrodružství, s nimiž se v poslední době v kinech doslova roztrhl humor, budou druhého Zoolandera zdobit i cameo výstupy mnoha celebrit, které zde ztvární sebe sama.

Těšit se můžete například na pilota Formule 1 Lewise Hamiltona, Lennyho Krawitze, Macaulayho Culkina, zpěvačky Demi Lovato a Katy Perry, herce Billyho Zanea a další. Manželský pár Kanye West a Kim Kardashian zde ztvární manžele Campbellovy a do děje zasáhne i Derekův syn v podání Cyruse Arnola.

Jestli už vám chyběly Derekovy legendární pohledy Blue Steel a Le Tigre, které dovedou měnit fyzikální zákony, komedie s oficiální synopsí 3% tělesného tuku, 1% mozkové aktivity by mohla být tou správnou podívanou pro vás.

Předchozí KAPITOLY Následující


celkem 3 komentáře

Nejnovější komentáře

Ty umíš pojmenovat ty kapitoly? Já jsem na t… Lukáš Kupka 31. 1. 2016, 19:41
Re: když sem podobnou věc viděl před rokem a… alex 30. 1. 2016, 11:30
když sem podobnou věc viděl před rokem a pak… soooooooooon 30. 1. 2016, 09:28

Další podobné články

Liga spravedlnosti: recenze filmu

Liga spravedlnosti: recenze filmu

DC až příliš povědomě opisují u marvelovských Avengerů. Špičkující humor postav od Josse Whedona se přitom topí v digitálním balastu akčních scén od Zacka Snydera.

Deadpool 2: nová upoutávka na očekávaný komiksový hit [video]

Deadpool 2: nová upoutávka na očekávaný komiksový hit [video]

Game Night: nový trailer na očekávaný hit (či propadák?) [video]

Game Night: nový trailer na očekávaný hit (či propadák?) [video]

Vražda v Orient expresu: recenze filmu

Vražda v Orient expresu: recenze filmu

Poirotův přehnaně majestátní knír se stává symbolem tohoto okázale ironického zpracování detektivní klasiky Agathy Christie. Za vizuální opulentností je ale cítit úcta k předloze a jejímu moralistnímu jádru.

Zabití posvátného jelena: recenze filmu

Zabití posvátného jelena: recenze filmu

Moderní parafráze antické tragédie o vině a krutém trestu ústí do vyšinuté černohumorné morality, jež staví Colina Farrella před rozhodnutí, známé ze Sophiiny volby. Jen pro otrlé diváky.

Mečiar, Jakeš a Babiš v povolební festivalové Jihlavě

Mečiar, Jakeš a Babiš v povolební festivalové Jihlavě

Reflexe mezinárodního festivalu dokumentárních filmů Ji.hlava 2017, spojená s recenzemi filmů o Vladimíru Mečiarovi a Miloši Jakešovi, které vzbudily největší zájem publika i médií.

Mečiar: recenze filmu

Mečiar: recenze filmu

Tereza Nvotová skládá portrét trojnásobného slovenského premiéra a jeho éry vládnutí, která slouží jako výstražné memento i pro naši zemi, že obdobu mečiarismu bychom neměli nikdy připustit.

Milda: recenze filmu

Milda: recenze filmu

Tragikomický portrét muže, který neumí překročit svůj totalitní stín. Dokumentarista Pavel Křemen svádí marný boj s Milošem Jakešem, kterého chce přimět k nějaké sebereflexi jeho politického působení.