Společnost DisplaySearch uveřejnila statistiku podílů značek na prodejích televizorů v roce 2012. Ze všech značek jednoznačně vede Samsung s 27,7 % podílem, kdy se mu dokonce podařilo posílit meziročně o 6 %.
Druhá v pořadí je pak další jihokorejská firma, LG má 15 % podíl. Další výrobci už jen ztráceli. Největší pokles zaznamenalo japonské Sony, které kleslo o 34 % na 7,7 % podíl, podíl Panasonicu poklesl na 6 %, s 5,4 % podílem pak pátý skončil Sharp.
Celkově prodá Samsung více televizorů, než japonští výrobci Sony, Panasonic a Sharp dohromady. Pokud to vezmeme procentuálně, tak LG a Samsung prodají celkem 43 % všech televizorů na světě, což je téměř polovina. Dokáže někdo vůbec Jižní Koreu dohnat, nebo je to už definitivní potvrzení její dominance na trhu?
Zdroj: DisplaySearch
Nový televizor vybírejte pečlivě. Kolik do něj chcete investovat, na jaké ceně začínají kvalitní modely? Jaká bude nejvhodnější úhlopříčka, rozlišení a jaký typ zobrazovacího panelu? Určitě si přečtěte návod Jak dobře koupit televizor.
Doporučujeme také redakční výběry televizorů: